Misschien een aparte vraag maar tot welke leeftijd hebben jullie van 'die bergen' (je kent het wel zo'n slagveld zo nu en dan .. terwijl ik van netjes en opgeruimd hou..) met speelgoed in de huiskamer staan? Mijn oudste zoon (5) is nu op zo'n leeftijd dat hij volgens mij wel boven zelfstandig kan spelen maar de jongste van bijna 2 nog niet uiteraard. Wanneer hebben jullie gedacht van het speelgoed kan wel op de eigen kamer? Ik kijk namelijk heel erg uit naar dat moment haha
Ik denk dat dat hier wel blijft. Ik zou het niet leuk vinden als mijn kind altijd in zn eentje boven op dr kamer zou moeten spelen. Gewoon lekker beneden waar mama bij is, veel leuker! Natuurlijk staat er ook wat op dr kamer en wisselen we het af.
Hier sowieso geen bergen beneden; we hebben een kast waar speelgoed in zit, past iets er niet meer in? Dan gaat het naar boven en dan wisselen we af en toe af. 's Avonds gaat het speelgoed gewoon in een bak de kast in, deur dicht en voila, opgeruimd
Hier wel alles boven hoor. Werd knettergek van al die zooi beneden. Wij zijn eigenlijk begonnen toen de oudste een jaar of 5 was en met de lego begon. Om 2 redenen, ten eerste wou ik al die kleine blokjes niet beneden (dl was toen 3 jaar) en ten tweede omdat ik mijn huiskamer weer terug wou (zogezegd). Ik heb een bak duplo in de garage staan en als er kindjes komen spelen dan trek ik die tevoorschijn. En inmiddels staat er van de 3de midden in de huiskamer een babygym op een kleed op de vloer
De oudste wordt binnenkort 5, maar die wil echt niet in d'r eentje boven spelen, vindt ze veel te ongezellig... We hebben beneden een kast met speelgoed met een hele berg er naast van wat er niet in de kast past (keukentje, Baby Born spullen, loopfietsje, step, skippykoe...), een kast met spelletjes en puzzels en dan in de trapkast nog de knutselspullen. Boven op hun kamers staat ook speelgoed, maar daar spelen ze mee als ik bv. de was doe en de oudste ook wel als er een vriendinnetje komt spelen.
Hier staat wel wat beneden maar geen bergen, en ook netjes opgeborgen, althans als ze dan niet spelen natuurlijk. Mijn oudste van 7 speelt niet veel beneden die heeft ook de grootste kamer op zolder, de middelste van net 5 speelt beneden en boven en de jongste van 2,5 speelt ook beneden en boven meestal met zijn broers, maar hij wil nu ook wel alleen spelen in de kamer van zijn middelste broer omdat daar de grote houten treinbaan staat ( en nog veel meer zooi ). Soms wordt er een kist mee naar beneden gesleept om daar te spelen, dat mag ook en s'avonds gaat het weer naar boven. Ik moet zeggen, al hebben we 3 jongens het is hier niet zo'n puinzooi van speelgoed ( kan ik zelf ook niet tegen ). Gr MB2005.
Hier staat het grootste deel vanaf 3 jaar al boven. We wisselen steeds af tussen wat boven en beneden staat. Ook omdat mijn oudste minder leuk speelt als hij heel veel te kiezen heeft. Nu kiezen we regelmatig wat "nieuws", en ruilen iets anders in. Boven spelen doet hij vanaf 4 jaar denk ik. Maar nu met 6,5 vindt hij beneden spelen toch leuker. Met vriendjes soms wel lekker boven rotzooi maken Voor de jongste (2,5) ligt het meeste wel beneden, hij speelt nog niet boven, daar is ook niet echt ruimte voor in zijn kamer.. Soms even op de kamer van zijn broer als ik de was opruim op die verdieping..
Omwille van ruimtegebrek en de gezelligheid, de hele zooi in de woonkamer. Zelfs zijn speeltent staat in de woonkamer en daar flikkeren we 's avonds alles in. Als we straks verhuizen gaat het meeste speelgoed boven in de speelkamer. Gezelschapsspelletjes en knutselspul blijft beneden maar verder gaan we voor wisselbakken. Ik word knettergek van mijn kinderhuiskamer hier. Werkelijk elk laatje en kastje zit vol met speelgoed van D.