Zandbak en katten

Discussion in 'Spelen' started by podiki25, Apr 15, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Wij hebben thuis een zandbak gezet in de tuin. Maar ik heb katten en er zitten in de buurt ook vrij veel katten. De zandbak is afgedekt met een zeil en het is vrij moeilijk voor de katten om erin te geraken maar overlaatst rook ik aan het zand en het rook net een beetje naar kattenpies... Hebben jullie tips hoe het onmogelijk te maken voor katten om in de zandbak te plassen? Ik vind het verschrikkelijk onhygiënisch natuurlijk vooral omdat onze zoon het zand nog wel eens durft opeten.... ;):(

2. tuc

tuc Niet meer actief

Oei..ja hier geen katten zelf..maar neem aan dat een zeil toch wel genoeg is..hier ook een zeil erover en ligt met bakstenen vast..verschuift nooit dus de katten kunnen er echt niet in.

3. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Wij hebben een houten deksel op de zandbak, werkt hier perfect.

4. Maranne

Maranne Actief lid

Oct 23, 2013
    252
    0
    16
    Arnhem
    Een zeil vind ik persoonlijk niet echt veel zin hebben.
    Ook al trek je deze strak aan en leg je er stenen op: Een eigenwijze kat die er onder wil komen, komt er wel onder. Ook al is er niet veel ruimte voor zo'n beestje, het is natuurlijk wel een plekje om heerlijk ongestoord je behoefte te kunnen doen.
    Vroeger hadden wij altijd een houten plaat/deksel op de zandbak liggen, net als Abri.

5. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

May 13, 2010
    11,413
    2,718
    113
    niet straktrekken juist, maar iets hoogs in het midden zetten. Dat doen we op school ook.

6. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Bedankt iedereen. Helaas kan ik geen deksel erop zetten, want het is een grote zandbak en heb nog geen plank gevonden die erop past. Maar ik zoek verder, mss vind ik er ooit wel eentje met die afmetingen.
    Ga in ieder geval proberen iets hoogs in het midden te zetten, dat kan mss wel helpen ja, thanks!

7. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Anders diverse (rabat)tuinplanken aan elkaar schroeven?

8. Lovelygirl77

Dec 28, 2013
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net als abri zegt. Zo hebben wij een eigen zandbak gemaakt met deksel.

9. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

Jan 24, 2014
    3,053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Wrs ruik je geen kattenpis (dat ruikt bijna niet), maar sproeisel van de katers.
    Je zou een spuitbusje mis poes kunnen kopen en die langs de rand van de zandbak kunnen spuiten.
    Even navragen in de dierenspeciaalzaak, want je hebt ook spul dat trgrn de regen de regen kan.

Sproeisel is heel vervelend en stinkt heel erg.
    Kat van de buren doet het bij ons telkens tegen de voordeur.

10. misa

misa Niet meer actief

Wij hebben een houten zandbak met opklapbankjes. Als je deze dicht doet is het een deksel zeg maar. Erg handig en katveilig! ;)

Share This Page