Hoi Hoi, Ik wil graag een kaartje versturen met oprechte deelneming alleen wil ik er nog iets van een kort en krachtig gedichtje in hebben. Ik kende de man overigens niet. Maar wil gewoon even mijn medeleven laten zien.
ik persoonlijk vind als je de man niet kende kun je er ook geen gedichtje op doen het is al heel wat dat je een kaart koopt en zou het dan ook gewoon met naam doen m.i omdat juist gedichten heel persoonlijk zijn en een gevoel moeten omschrijven
Er zijn natuurlijk heel veel standaard, algemene deelnemings gedichten. Persoonlijk vind ik deze heel mooi, deze is van Hans Bouma: *** Prachtig zoals een blad weet te sterven Zo kleurrijk, zo natuurlijk, zo harmonieus Bijna heb je er vrede mee Als er dan toch gestorven moet worden Maar leven is leven en dood is dood Zeker het wordt weer lente Volgend jaar begint alles opnieuw Maar dit blad komt nooit meer terug. *** Kijk anders ook eens hier: Condoleance teksten om uw innige deelneming tot uitdrukking te brengen of hier: Korte teksten en spreuken van afscheid en rouw. Er zijn genoeg pagina's voor. Liefs, Caroline
Ik heb deze gedaan: Voor dit mooie leven Was te weinig tijd Zoek houvast Bij de herinnering Want die leeft voort Voor altijd...