Ik zou het idd ook eens aankaarten op het forum. Misschien zijn er meer die dit bij deze beestjes gehad hebben of er van gehoord hebben. Want ondanks dat t allemaal honden zijn...zijn er toch veel ras specefieke dingen die alleen de ras kenners (/fokkers) weten. En dat het pas de laatste 2 weken is...tja dan lijkt het me toch iets wat pas van de laatste 2 weken is en dwars zit...al dan niet zichtbaar. Zou hoe dan ook iig een second opinion halen bij n andere arts voor je ook maar in de buurt komt van inslapen. Misschien eens een gedrags therapeut raadplegen (eentje voor honden dan heh!) Maar wel heel erg uit kijken idd met je kindje nu.. Oorontsteking is diepe ellende ik ken het probleem helaas ook. Wat ik gedaan heb is hem tussendoor elke (preventief dus) keer behandelen met een spulletje wat schoonmaakt en ontsteking remmend is gewoon van de dierenwinkel. En bij de eerste de beste onraad spul van de dierenarts gebruiken. En echt wel n week door gaan nadat de roodheid etc weg is. Moet afkloppen maar we zijn hier nu al n half jaar oorontstekings vrij sinds ik dat doe (doe ik al anderhalf jaar) is geen wondermiddel maar voor heen was het elke maand raak. Om gek van te worden (zeker voor de hond).
misschien kan je naar Utrecht? Daar is een hele grote en hele goede dierenkliniek. Ik denk ook dat het door de jeuk pijn EN de epilepsie komt. Ze kan ook hele kleine epileptische aanvallen krijgen die je niet echt goed kunt zien. Daar kunnen ze ook behoorlijk van in de war raken en gaan grommen en bijten. Een hersenbeschadiging is niet uitgesloten. Dus misschien dan naar Utrecht om een hersen-scan te laten maken Als het echt aan de pijn enzo ligt kan het wel degelijk omgedraaid worden dat het gedrag van haar. Maar bij een hersen beschadiging natuurlijk niet Je kan vele kanten op. Maar feit blijft natuurlijk dat ze een probleemhond is. Duidelijke regels zijn dan heeel belangrijk. Altijd consequent blijven! Sterkte!
Ze is altijd onzeker geweest enzo, zeg je maar de agressie is toch nog maar recent. En hoe lang is het geleden dat die huidbiopsie is genomen?
Ik raad je ook absoluut aan dit probleem voor de leggen op dat forum waar hier eerder de link van is gegeven. Daar zitten echt mensen met verstand van zaken. Huidproblemen komen vaker voor bij fransjes, tenminste ik ben het eerder tegengekomen. Echt, leg dit verhaal voor aan de mensen die op het franse bulldog forum zitten. Zij zullen meer tips hebben. Sterkte met je bulletje, lijkt me niet makkelijk!
misschien denk ik idd hard met mijn antwoord, maar teneerste zit de ts er ook aan te denken. ten tweede lijdt het dier. en over de kosten maar niet te spreken. ik houd ook van dieren en ik zit net zo hard te huilen als er één ziek is of een spuitje krijgt, maar ik kan niet honderden euro's eraan uitgeven. je moet ook bekijken wat voor het beestje het beste is, ipv het zielig vinden en zijn lijdensweg verlengen.
iig allemaal heel bedankt voor het meedenken, super hoor. het is niet de laatste 2 weken hoor, dit is al een jaar aan de gang, alleen in de laatste 2 weken 2 mensen gegrepen.... dat zat dr altijd aan te komen en dat is nu gebeurd @ mamzie, in Utrecht? okee zal eens googlen. Maar kijk heb alles voor der over maar ik ben thuisblijf mama, mede door psyschise klachten en me vriend onlangs ontslagen, dus me portomonaiie kan geen 800 euro missen... Als ik wist dat het zou helpen a la, maar misschien blijft het nog steeds gissen dan. Zeg ook niet dat ik dr per direct ga laten inslapen hoor maar je snapt misschien wel dat je op gegeven moment wel die richting op gaat denken...
Denk dat het het beste voor een diertje is om te kijken naar verdere opties. Je moet geen spijt krijgen van beslissingen.. En dieren kosten geld, weet ik alles van, maar die keuze heb je gemaakt toen je een dier in huis nam. Ik hoop dat e een goede dierenarts vindt en dat je op het forum goede tips kunt krijgen !
Als ik je verhaal zo lees komt er al duidelijk uit naar voren dat je hem in wil laten slapen, dus ik denk dat je je keuze al gemaakt heb. Als dit voor jou de juiste keuze is (hoe moeilijk ook) dan moet je dat doen. Ik zou zelf naar een andere dierenarts gaan om haar nog een keer te laten onderzoeken. Of desnoods een gedragstherapeut in de arm nemen. Ik snap heel goed dat dit geen hondje is wat naar een andere baas kan maar zou het zelf nog verder uitzoeken omdat dit nog maar 2 weken speelt (het bijten dan)...
ik weet dat t geld kost idd hoor.. maar ik heb haar genomen toen ik nog wel werkte ne me partner ook. Dus wel op basis van 2 inkomens. ik ging er niet van uit dat ik door psychische problemen niet meer zou kunnen werken....
Heb je haar ook al op (goede) KVV gezet? Of zelf Barfen als je daar de tijd voor hebt? Ik weet van meerdere gevallen dat de huidproblemen minder of zelfs helemaal verdwijnen na het overzetten op rauwvoer. Als dat verdwenen is, kan het zijn dat de agressieproblemen ook minder worden.
evaatje: denk nou niet dat ik dit leuk vind hoor, of er even snel vanaf wl zijn, helemaal niet... en natuurlijk ga ik eerst nog naar dierenarts. Nogmaals ga niet morgen opeens naar de DA en zeg maak dr ff af....maar heb echt al veel gebprobeerd. En in de tijd dat ik met haar naar dierenartsen ga is steeds 1 kans meer dat ze mij,kyan of weet ik wie grijpt.Kan dr moeilijk volcontinue opsluiten... wilde gewoon voornamelijk me hart luchten omdat dit zo klote is en zeer doet.... en gewoon beetje tips.... Er staat nog niets vast hoor speel alleen met de gedachte
thankx astrig, heb mezelf ook al een hele tijd verdiept in het barfen en het voeremn van kvv....maar ze is allergisch voor iig zeker weten rund... en alleen kip en lam komt ze dr niet..... vind ook gewoon dat honden horen op vlees ipv korrels
Als je mijn berichtje leest kun je als het goed lezen dat ik je niet veroordeel of zeg dat je je er makkelijk vanaf maakt! Het is een hele moeilijke situatie. Uiteindelijk gaan jij en je gezin natuurlijk boven je hond. Ik heb alleen aangegeven wat ik zou doen
ga soweiso van de week naar een andere dierenarts, kijken wat die nog te melden heeft.... hoop dat die zegt meid, het ligt daar en daar aan.... opgelost
Oke sorrie dan, viel jou ook niet aan hoor. Leek alleen net alsof je dacht dat ik gewoon mezelf er makkelijk vanaf wilde doen
Sorry even of topic en misschien heel onaardig maar dan moet je geen dieren nemen. Als ze ziek of iets dergelijk worden willen mensen ineens niet meer betalen en laten hun beestje dan inslapen. Dit moet je vooraf al incalculeren.