Nee, dat klopt, maar hoe denk je de ouders van dat jongetje zich hebben gevoeld? Dit keer was een wond op zijn arm, maar was als het een kindje van een jaar of 2 was geweest, wiens gezichtje op armhoogte had gezeten? Mensen sluit je op als ze een misdaad begaan, dat kun je met honden niet doen. Dus vind niet dat je honden met mensen kunt vergelijken.
Nee, mensen zomaar opsluiten zonder behandeling als ze iets fouts hebben gedaan is ook geen goede manier. Dieren afmaken al helemaal niet. Een dier valt niet zomaar iemand aan. Is het niet iets wat het kind uitlokt, dan is het wel een andere reden waarom een dier agressief wordt. Pijn, jeuk, noem maar op. Een dier kan niet zo logisch nadenken als een mens, en dan juist zou een mens zijn verantwoordelijkheid moeten nemen en tot op het bot uit moeten zoeken hoe het komt dat zo'n dier zo reageert. Net zoals een ouder dat voor zijn kind doet.
We hebben het hier over trauma's, niet over misdaden. En ik vind dat je alle levende wezens met elkaar kunt vergelijken.
Ik niet en ik had het wel degelijk over een misdaad in dit geval. Hij heeft immers een jongetje aangevallen. Als het jouw kindje was, wat had je dan gezegd? Jammer dat mijn zoontje zijn armpje helemaal stuk is, deed hij vast niet expres, we geven hem wat homepatische druppels en het is klaar.. Dat jongetje had 23 hechtingen in zijn arm. Dit was geen geval van speelsheid, maar gewoon een regelrechte aanval. Die hond was gewoon vals geworden. Het jongetje kwam ook niet naar hem toe, maar liep gewoon over een grasveld en hij stormde er in een keer op af. Waarschijnlijk doordat hij regenlaarzen aanhad. De hond was panisch voor mensen met regenlaarzen...
Even ook offtopic, maar als ik zo had geleefd als mijn poes die ik voor kerst heb laten inslapen.. denk dat ik dan blij was geweest dat ik niet meer verder had hoeven te leven. Want ze kon niet meer, die was op, ze leefde alleen nog maar omdat haar hartje niet meer kon! (Was wel 17 jaar) Soms is inslapen wel de meest diervriendelijke manier, zij had in dit geval misschien nog een paar weken geleefd, puur door het opeten van zichzelf want echt eten kon ze niet meer. En als het gaat om gedrag, het is een moeilijke beslissing, je laat een dier niet voor je eigen fun inslapen (ik hoop tenminste niet dat iemand dat doet). Het schijnt idd vaak aan gedrag te liggen. Die kliniek in Utrecht zou ik ook nog niet zo'n slecht idee vinden.
En waarom was hij panisch voor mensen met regenlaarzen dan? Is dat ook uitgezocht? Als het mijn zoontje was, zou ik het ook heel erg vinden. Maar sorry ik denk gewoon niet zo simpel dat ik maar vind dat een hond dood moet. Dat heb ik nog nooit gedaan en ik kan ook niet begrijpen dat mensen wél zo denken. En homeopathische druppels werken beter dan je denkt, dat merk ik bij elk dier dat hier en bij mijn moeder in de opvang komt. Dus daar hoef je niet zo spottend mee te doen
Als een dier van ouderdom te lijden heeft of ernstig ziek is, dan vind ik euthanasie ook een goede oplossing. Dat vind ik bij mensen immers ook. Maar in het geval van ''valse'' honden absoluut niet. Maar dat zijn ook 2 verschillende zaken.
Pffoe.. duidelijke verschillen hier.. Dan ben ik vast een onrust-stoker, maar ik ben van mening dat een agressieve hond die een kind bijt ingeslapen moet worden. En nee, je kan geen honden met mensen vergelijken als het om kinderen gaat. Mensen die kinderen pijn doen (pedofielen of iets dergelijks) mogen ze ook voor eewig opsluiten van mijn part. Ik heb niks tegen honden, maar er is een grens.. Een hond die agressief is naar kinderen, dus zonder dat de kinderen uitdagen aanvallen, moet ingeslapen worden. Honden vallen aan als ze pijn hebben of jeuk... JA EN... Wij hebben honden gehad met pijn, VEEEEEL pijn maar nooit heeft er ook maar 1 daarvan geprobeerd uit te halen naar iets of iemand. Het is gewoon geen excuus.
Mijn excuses voor het spottende, dat is niet netjes en had ik niet moeten doen. (ze heeft de homeopatische middelen ook geprobeerd trouwens, maar ze heeft eigenlijk alles geprobeerd, dat wil ik gewoon duidelijk maken) Ja, er is uitgezocht waarom hij zo panisch reageerde op de regenlaarzen en hoogstwaarschijnlijk is dit veroorzaakt doordat zijn eerste eigenaar hier altijd op rondliep als hij de hond wilde trainen, wat in dit geval gelijk ging met slaan en trappen en gewoon mishandeling. In samenwerking met de therapeut is geprobeerd hier wat aan te doen. Helaas heeft het echt allemaal niet mogen helpen bij deze hond. Hij was te angstig. De enige die hij om zich heen kon verdragen was mijn zusje, mannen in het algemeen was al een probleem en dan in het speciaal dus met regenlaarzen.
Hoi hoi, Elke stuurde me deze link, en wou toch ook even reageren. Ik zou als ik jou was toch verder laten onderzoeken waar de agressie ineens vandaan komt. studeer voor dierenartsassistente en ben dit al vaker tegen gekomen. Er blijkt in veel gevallen een oorzaak te zijn wat lichamelijk en geestelijk samenloopt. Het klinkt mij in de oren als een pijn die de hond constant ervaart. is ze gecontroleerd op gewrichtsproblemen? vaak heeft t baasje of de dierenarts dit niet tijdig door, en daardoor wordt t de hond allemaal te veel en kan niet met de drukte, die nu toch in jullie gezinssamenstelling is ontstaan, omgaan. Je staat er soms versteld van hoe honden daarop reageren. Krabben is heel vaak toch een stress reactie, de hond van mijn ouders heeft het ook, niks aan de hand, beetje stress.. en krabben maar! Het zijn toch roedeldieren, ze vecht zich nu misschien wel voor haar eigen positie, dit omdat ze ook in huis plast, uit onzekerheid? En inslapen dat zou ik zeker niet doen voordat je zeker weet dat de agressie niet door lichamelijke klachten komt, snap dat je radeloos bent, maar ik denk zelf dat de hond een rustige, stabiele omgeving nodig heeft. structuur, regelmaat,en goed onderzoek. Misschien bij een ouder rustig echtpaar in huis waar ze niet hoeft te concureren,de volle aandacht krijgt. Niet dat jij het fout doet, maar het zou heel goed kunnen werken. Het nadeel dat de dieren zelf niet kunnen praten, dat zou ons beroep een stuk makkelijker maken! Succes! Liefs
Heeft ze gewoon homeopathische middelen gekocht dan? Of heeft ze het specifiek laten uitzoeken? Want dat maakt wel een verschil hoor! Ik neem mijn honden altijd mee naar een iriscopist die mij ook behandeld, en door middel van de hartslag bepaalt hij welk middel het beste bij de hond hoort. Dat is héél wat anders dan gewoon even naar de winkel gaan en iets kopen waarvan je denkt dat het wel kan helpen. Vreselijk van de hond van je zus, wat mensen toch doen he met mensen. We verschillen gewoon van mening wat betreft in laten slapen, maar ik kan serieus wel janken als ik hoor dat een beest zo'n trauma heeft opgelopen door wat een MENS heeft gedaan. En het beest wordt dan gestraft...en wie heeft het eigenlijk veroorzaakt?
Goed dat je reageert Lynnes! En het bovenstaande is inderdaad zo jammer. Maar wat zij niet kunnen zeggen in woorden, kunnen ze wel zeggen in lichaamstaal. Het is alleen aan ons om dat goed te interpreteren.
@cherrylein: hihi, je bent wel koppig he? Om heel eerlijk te zijn doe je me juist heel veel denken aan mijn zusje, die praatte net zoals jij voordat ze dit alles met haar hond meemaakte. Maar we hebben het hier niet over slaan trouwens he, maar over dodelijk verwonden en als je toch met mensen wilt vergelijken, ja, voor dodelijk verwonden worden mensen toch echt opgesloten. Ja, ze krijgen therapie, maar dit helpt in lang niet alle gevallen. Net zoals het met honden niet in alle gevallen werkt. Verder vind ik niet dat je mensen met honden kunt vergelijken. Honden handelen in de eerste plaats vanuit hun instinct en ook mensen kunnen dit doen, maar die moeten zichzelf er ook voor kunnen verantwoorden. Dat hoeft een hond niet, een hond denkt ook niet na over het waarom wel of niet ondernemen van een bepaalde actie. Wat vind je trouwens in dit opzicht van tbs-ers? Mensen met duidelijk een steekje los, ok, ze worden niet afgemaakt, maar wel levenslang opgesloten.. Verder houd ik het hierbij, want we gaan nu toch wel een beetje offtopic lijkt me. Ik blijf van mening dat het in dit geval de beste oplossing was. Verder ben ik trouwens helemaal niet voor inslapen, maar dit was gewoon een uitzonderingsgeval.
Nee, maar wel vast zetten zodat ze het niet meer kunnen herhalen. Van mijn part voor altijd.. Kinderen slaan is heeeeeeeeeel erg fout in mijn ogen hahaha. En ja, je kan je hond laten onderzoeken.. en in de tussentijd? Wie zorgt ervoor dat het niet nog een keer gebeurd? De mensen die hun hond ervoor laat onderzoeken die gaan vast geen muilkorf ofzo omdoen bij hun hond. En denk maar wat je wilt, in mijn ogen valt een hond totaal niet te vergelijken met een mens.. Iemand waarmee je kan praten is wat anders dan een hond waar je niet mee kan communiseren.. Tenminste niet zo letterlijk. Maargoed.. ik kan hier zeggen wat ik wil, ik zal toch aan alle kanten aangevallen worden. En het boeit me niks hoor. Ik geef hier mijn mening over een situatie waar een mening over gevraagd wordt. Als jullie dan zo nodig mijn mening aan willen vallen. Jullie probleem. Want mijn menin veranderd niet hoor. Als ik een hond zou hebben die, om wat voor reden dan ook, bijt zonder directe aanleiding dan laat ik het beestje inslapen. Een hond gaat mij niet voor het verminken van een mens.. (nu was het een arm, ik ken ook stuaties dat een hond een kleiner kind te pakken had recht in haar gezicht!) *nu ben ik vast een dierenbeul in jullie ogen*