groot (agressie/bijt) probleem met hond, wie helpt?

Discussie in 'De lounge' gestart door draak86, 16 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    thanks voor het meedenken meid, tis allemaal niet makkelijk hoor bah

2. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Trouwens, ik heb zelf in zo'n situatie gezeten hier thuis.

1 van de 2 honden heb ik ondergebracht bij mijn grootouders, die viel ook de andere hond aan en heeft mij en mijn vriend ook gebeten.
    Voor de veiligheid van mijn kind heb ik hem weggedaan.
    Nu hij bij mijn oma is, is hij echt veranderd en hardstikke lief. Sommige honden kunnen ook niet samenleven met een andere hond, ook al lijken ze soms beste maatjes. Dat dacht ik hier eerst ook.

3. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Is het ook niet, ik wens je ook heel veel succes en hoop dat het allemaal goed komt.

4. jimmy

jimmy Bekend lid

14 jul 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
    Draak86

Misschien heb je hier iets aan.
    Deze mensen worden gescreend voordat de hond naar een nieuwe baas gaat, dan gaat hij dus niet zomaar ergens heen en hij gaat naar liefhebbers..

Je kan er altijd over na denken of contact met hun opnemen voor informatie..

http://www.fransebulldogherplaatsing.nl/

5. Lampie

Lampie Bekend lid

30 sep 2007
    847
    4
    18
    Noord-Brabant
    Misschien toch opgeven voor herplaatsen op het buldog forum zoals meer mensen al geschreven hebben? Hier is een strenge controle op de mensen die je hondje willen adopteren, en vaak kun je nog contact houden met deze mensen. Ik heb zelf een rashond (geen frans bulletje) en via deze rasvereniging heb ik al veel goede resultaten gezien met bv een hondje met zoveel problemen. Misschien ook nog het proberen waard? Ik snap dat je herplaatsen heel vervelend vind maar inslapen vind ik nog veel rigoreuzer. Zoals Sandra hier eerder al schreef, herplaatsen kan een goede optie zijn. Jij zit doorlopend met de angst dat ze de kleine hapt, een ander,nieuw baasje gaat er fris en open in. Misschien kun je het zo benaderen?
    Wij hadden/ hebben ook een hondje met ernstige huidproblemen en daar door de nodige gedragsproblemen maar door een goed behandelplan van DA en GT gaat het helemaal goed nu.

Heel veel succes met je besluit, wat het ook moge worden.

6. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    sandra,heb me nu ook aangemeld op het fransebulldig forum en heb me verhaal gedaaan. Nu afwachten.

Weet je wat een probleem is en dat zal het allerstomste zijn wat ik ooit heb gezegd, maar wil ook niet dat ik straks 1000euro verder ben ...

even uitleg: Toen we haar gingen halen werkten we alletwee, door psychische toestanden ben ik gestopt met werken en gaat dat voorlopig ook niet meer... toen raakte ik ongepland zwanger dus kindje kwam, me vent raakte door de crisis zijn baan kwijt, en 3 dagen later kreeg hij klaplong, dus ziektegeld aanvragen bij uwv, dit duurd allemaallang en traag. Hij kreeg nieuw baan (na 6wkn en nog geen uwvgeld) helaas een week voordat ie begon (week geleden dus) kreeg hij weer klaplong dus kans om weer snel aan het werk te gaan is er niet... uwv nog steeds niet betaald, op gegeven moment kregen we een brief dat ze de zaak niet verder behandelden en dus geen uitkering ivm te kort info, die wel wel gestuurd hebben. Die bleek dus op verkeerde afdeling. Nu is iemand die ik ken (werkt daar ook) erachter aan....

Maar al 2 maanden zonder geld en wel rekeningen en nu een hond die misschien wel bakken geld gaat kosten en een hele slechte combi...dit gaat dus nietom niet willen maar niet om niet kunnen.Denk nu trouwens niet dat ik haar daarom nu even wil laten inslapen, leg alleen uit dat ik haar niet naar 10 verschillende klinieken ed kan sleuren omdat ik dat nu niet kan betalen...

7. Lampie

Lampie Bekend lid

30 sep 2007
    847
    4
    18
    Noord-Brabant
    Hey draak,

Ik snap precies wat je bedoeld, hier heeft het wel bakken met geld gekost wat we eigenlijk niet konden missen, maar dat is een keus die wij gemaakt hebben en dat is gewoon ieder voor zich. Daar heeft niemand over te oordelen vind ik.

Heb net die site voor herplaatsers door gelezen en zoals ik het begrijp kan dit een goede oplossing zijn. Ze vragen alleen een gift en geen bergen met geld, misschien eens contact opnemen met deze mensen? Als dit het inslapen kan voorkomen is het het proberen waard toch?

8. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Naja hier geen keuze hoor voor het geld er wel of niet uit willen geven... het geld is er niet helaas anders had ik er geen seconde over gedacht. Vriendlief heeft geen diploma dus de baan die die had leverde geen vetpot op zegmaar, we moesten altijd al in het dagelijk leven erg zuinig doen, geen shop-middagjes hier....

9. Lampie

Lampie Bekend lid

30 sep 2007
    847
    4
    18
    Noord-Brabant
    Wij hadden het geluk dat manlief zijn vakantiegeld eerder kon krijgen en dat samen met dat van mij ging net. Is gewoon zwaar klote als je er zo voor staat, maar blijf een beetje optimistisch he.

Maarre om op je hondje terug te komen? Heb je de site al gelezen?

10. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    neej doe het morgen, is wel genoeg geweest voor vandaag.mannejte word morgen geopereerd alles in stressen momenteel.

Stond vanmiddag gewoon te janken bij de dierenarts en het was nog niet eens de bedoeling van dit bezoek haar in te laten slapen, voelde me zo een doos. da zal wel denken wat een troela haha maja gaat aan me hart he

11. Lampie

Lampie Bekend lid

30 sep 2007
    847
    4
    18
    Noord-Brabant
    Op je eigen tijd meis :) Je vind wel een goede oplossing. En logisch dat je het je aantrekt,zou niet goed zijn als het niet zo was.

Heel veel succes met je vriend/man morgen, hopelijk komt het allemaal snel weer goed.

12. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    thanks meid, je geeft me een goede steun in de rug...wel fijn hoor...

13. Lampie

Lampie Bekend lid

30 sep 2007
    847
    4
    18
    Noord-Brabant
    Geen dank hoor, je vraagt om raad/advies en als ik je ergens mee op weg kan helpen, graag :)

14. LindaEjimofor

17 mrt 2008
    44
    0
    0
    Draakje,

Heb je je hond al eens op hypo-allergene voeding op basis van zalm
    gezet?
    Sommige honden zijn helaas ook allergisch voor kip en lam.
    Ik zie namelijk dat je het steeds over kip en rund hebt.
    Of misschien moet je haar eens bij de dierenarts op " auto immuum " ziekte laten testen?
    Ik hoop dat jullie er snel achterkomen wat het arme beestje heeft.

Groetjes,
    Linda

15. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    Ik kan niet anders dan je heel heel veel sterkte met de hond wensen meid, ik hoop dat het straks toch nog goed uitpakt allemaal.

bedenk wel dat als je een goede dierenarts hebt deze (als hij er heil inziet tenminste) je de rekening vaak in heel lage termijnen zal laten betalen.

liefs sjaan

16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik heb zelfs een aantal keren dierenartsenbezoeken niet eens hoeven te betalen, omdat de dierenarts dat niet nodig vond (toen onze hond erg ziek was en wij om de haverklap erheen moesten). Nu moet ik zeggen dat toen ik nog in de Randstad woonde, dit nooit voorkwam, daar was het altijd gelijk betalen, maar hier zijn ze wat makkelijker.

Hoelang moet het trouwens duren voor je met Prednison resultaat ziet bij je hond? Merk je vandaag al iets?

17. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Hey meiden weer even een update!

Heb net contact gehad met de gedragsdeskundige, han wouters, hij is een onderdeel van de martin gaus hondenschool. Telefonisch het hele verhaal uitgelegd... De man kwam er goed, rustig en zeer belangrijk proffesioneel over. Heb zowat 20 minuten met hem aan de lijn gehangen.

Helaas was hij niet zo positief, zei ook dat de slaginskans nihiel was, en ook het gevaar benadrukte ivm mijn zoontje. Hij zei ook alle problemen bij elkaar zijn gewoon teveel om het hondje weer op het rechte pad te krijgen... Hij vermoed ook een ''kronkel'' netjes gezegd een kortsluiting in het hoofdje, ook omdat zij vanuit der slaap in ene uit kan vallen naarmijn andere hond...
    Ook omdat haar gedrag zo wisselend is.

Hij zei ook, wij zijn ervoor dat er altijd wel een oplossing is,maar soms heel soms is het beter om haar te laten inslapen... ook met ook op kwaliteit van haar eigen leventje.

Als laatst zei hij ook nog van kijk even hoe en wat met de prednison en als daar geen verandering van gedrag ik komt zal je heel hard moeten nadenken en beslissingen moeten nemen die misschien wel beter zijn voor het hondje en beter voor je zoontje en omgeving.

Hij wilde ook graag weten hoe het af loopt ed...
    Aldus de hondenman ...

18. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    jeetje dat is balen joh.
    Nu maar hopen dat de prednison aanslaat.
    Zo niet dan is het jammer maar helaas.
    Ik denk dat je hond het ook niet leuk vind om met pijn, jeuk en angst en onzekerheid door het leven te moeten gaan.

Ik vind dat je je best doet. Meer kan je niet doen.
    Er zijn genoeg mensen die zo'n hondje al lang hadden laten inslapen of op straat hadden gegooid

19. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    ik ga je even mailen ik heb namelijk een hondje met denk ik hetzelfde!
    hij is na de geboorte van onze eerste super opgeknapt doormiddel van medicijnen eten etc!

20. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Ik vindt het raar dat die man dat ff over de telefoon doet?!?! Wij hebben toen onze oudste dochter was geboren ook de hulp ingeschakeld van een hondengedrags deskundige omdat wij wilde weten of er een greintje agressie in onze doggies zat en wilde weten hoe we agressie en jaloezie konden voorkomen. Er zijn toen 2 dames bij ons over de vloer geweest en die hebben er ruim 2 uur gezeten. We hebben later een rapport toegezonden gekregen met hun bevindingen en hun tips en het heeft echt geholpen! (ok, onze honden waren niet agressief maar wel af en toe jaloers en te waaks) En dit heeft ons alles bij elkaar maar 125 euro gekost. Misschien handig om ff contact met hun op te nemen, kan me niet voorstellen dat iemand telefonisch een goed en passend advies kan geven.

www.hondsezaken.nl

heel veel succes met je keuze

liefs,

Deel Deze Pagina