Groot bed... In-uit-in-uit ... HELP!!!

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Kiwi80, Aug 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

Feb 24, 2007
    530
    0
    0
    Onze meis van 2,5 ligt sinds een maandje in haar nieuwe grote bed. Eerst ging het helemaal goed, maar de laatste tijd is het steeds moeilijk. Ze komt veel uit bed, vooral 's morgens HEEEEEEEL vroeg als wij nog slapen. 's Middags slaapt ze altijd nog wel een uur of 2, maar nu helemaal niet. Ze komt er continu uit en komt zo heel wat slaap tekort. Zat gisteren zelfs te slapen achterop de fiets. Ik word er niet goed van en heb het idee alles al uit de kast te hebben gestrokken. Ben zelf versleten omdat ik ook niet aan mijn slaap toekom. Ik weet het niet meer .... :( Tips??? Heel erg welkom! Ik ben zelf zwanger en toch al erg moe, sta dan natuurlijk ook wel een beetje kort voor de kar. Maar als ik boos word lacht ze er gewoon om :x.

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Herkenbaar, maar hier is het probleem opgelost. Ze heeft een ledikantje van de oppaskinderen ingepikt en slaapt nu weer prima. Wel loopt ze dus over van haar eigen bed naar het ingepikte lediantje. De ene keer al na 5 min, de andere keer pas na 6:00 uur. Ik vind het wel best, dus wel laten het zo en iedereen slaapt weer `s nachts. Toen ze het ledikant nog niet ingepikt had was het hier ook een tranendal, wilde midden in de nacht bij ons liggen, kwam er 10x uit, etc.

Overdag weet ik het niet, want ze slaapt al sinds een maand of 20 niet meer overdag. Hooguit in de auto of op de bank.

3. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

Mar 8, 2007
    1,662
    1
    0
    Ik denk toch even doorbijten en consequent blijven terugleggen.

4. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

May 5, 2007
    1,308
    0
    0
    hier heeft telkens weer terug leggen en de deurklink omhoog geholpen ;)

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier een bijna peuter die uit zijn ledikant klimt maar de deurklink staat omhoog dus zijn kamer kan ie niet uit.... Ik ben benieuwd waartoe dit gaat leiden...

6. luuus

luuus Niet meer actief

o herkenbaaar...!!!

hier ging het ookin het begin heel goed maar nu pff snachts ligt ze ineens naast ons.. en toen keer dr uit komen als we dr naar bed brenge..

ze kan zelf dr kamer uit we kunnen de deurklink omhoog doen maar vind het geen fijn idee als ze daar 'vast' zit.. maar zo te lezen is dat wel de oplossing??

ik lees verder mee ben benieuwd of er een goeie tip komt

7. inlovewithmygirl

inlovewithmygirl Actief lid

Als ik dit zo lees, laat ik mijn dochter dus nog mooi even in haar ledikantje!

8. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    als wij jelle op bed leggen gaat er een slotje op deur, dit weet hij. smiddags roept hij 1x ga ik kijken leg hem weer terug en gaat dan slapen
    savonds slaapt hij meteen als wij op bed gaan gaat het slotje er weer af, en als hij wakker word komt hij bij ons op bed, is dit voor half 7 leg ik hem uit dat het nog nacht is en gaat hij per direct weer terug naar zijn eigen bed

hij ligt wel vast in een safetsleep dit omdat jelle erg bonkt met zijn hoofd, hij kan de safetsleep zelf losmaken. groot voordeel hiervan vind ik dat hij nooit uit bed valt

bij ons helpt het erg goed, dat als jelle op bed gaat met hem voorlees en dan de dag door praat (wat hij allemaal heeft beleefd) dan een liedje zingen en dan lekker koese

9. Jalea

Jalea Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    2,396
    0
    0
    Hier hebben we -geheel tegen onze oorspronkelijke principes in- een kettinkje op de deur gemaakt. De deur kan wel een klein stukje open, maar hij kan de kamer niet uit. Dit was helaas noodzaak omdat hij 's nachts bijvoorbeeld de was ging doen:x over het dichte traphekje proberen te klimmen, etc.
    Ook krijgt hij 's middags en ook 's avonds iets van speelgoed mee naar bed. Vaste regels: niet te groot, en zonder batterijen. Hij mag ermee spelen in zijn bed. We hebben een babyfoon met terugspreekfunctie, wat ook super werkt.
    We zijn erg blij met de combinatie kettinkje, speelgoed, babyfoon, onze zoon vind het prima, en wij krijgen wat neer (nacht)rust!
    soms zegt hij dat hij niet wil slapen, dan zeg ik dat hij mag gaan spelen met zijn auto'tjes, vaak valt hij dan alsnog in slaap.

10. Jalea

Jalea Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    2,396
    0
    0
    goed plan!
    wij hebben het ook heel lang uitgesteld, onze zoon vond het nog heel knus in zijn ledikant ondanks zijn lengte, daardoor hebben we het lang volgehouden, en daar zijn we erg blij mee. de jongste is net 2, die gaat voorlopig ook echt zijn ledikant nog niet uit. Hij probeert er ook niet uit te klimmen en ligt heel graag in zijn ledikant, dus zou ook niet weten waarom hij nu direct een juniorbed zou moeten krijgen (al staat hij al wel klaar op zolder ;))

11. jelline90

jelline90 Lid

Aug 3, 2010
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo

Ik ben een jonge moeder van bijna 20 jaar
    Wij willen graag nog een kindje . We willen onze zoon van nu 19 maanden . leren slapen in een groter bed . Hoe leer je dat ? wat als ik binnen nu en 2 maanden zwanger word is hij 2,5 als de baby komt . Kunnen kinderen dan al in een echt bed . we hebben een kajuit bed dus hij kan er dan niet zomaar uitvallen .
    ik zou graag wat meer willen weten hoe je het leert aan een kind van 2 jaar Om te blijfen liggen .

Liefs jelline

12. kimsch

kimsch Bekend lid

Feb 13, 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Misschien is het een fase???

Want ik heb hier ook een zoon van 2,5 die constant zijn bed uitgaat als ik hem naar bed breng. Heel boos worden en iedere keer terugleggen werkt bij mij niet. Hij lacht mij ook uit.

Eerst vond ik het niet leuk, maar papa komt na een bepaalde tijd boven, spreekt hem heel streng toe en dat helpt. Hij gaat eerst wel huilen, daarna praten en dan valt hij alsnog in slaap.

Groetjes,

Kim

Share This Page