Groot bed op klossen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Assi, 30 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik heb een boxspring van 180 breed.

Graag wil ik thuis bevallen, maar vraag me af of het dan niet praktischer/handiger is om op een 1 persoonsbed te bevallen?
    Bij mijn dochtertje ben ik ook thuis bevallen, maar had toen een twijfelaar (120 breed). De VK vond dit ideaal omdat ze makkelijk bij me kon..

Straks lig ik op zo een 180 boxspring en staan kraamhulp en VK naast me om mij te ondersteunen tijdens de bevalling, maar moeten ze helemaal over het bed gaan hangen.

zit er aan te denken om een goedkoop 1 persoonbed te kopen + goedkoop matras (altijd handig voor mensen die blijven slapen ook!) en die te verhogen en als kraambed te gebruiken.

Wat is jullie ervaring??

2. Col82

Col82 Actief lid

22 aug 2008
    198
    0
    0
    Amersfoort
    Wij hebben ook een bed van 180 breed. Het grootste gedeelte van de bevalling bij mijn zoontje heb ik thuis gedaan, en dit ging prima. Man kon naast me liggen/zitten en vk stond achter of naast het bed. Als het nodig is kruipen vk of kraamhulp ook wel op het bed denk ik zo. Zou echt doen wat voor jezelf het fijnste is.

3. aukje83

aukje83 Bekend lid

18 aug 2008
    888
    0
    0
    Laborant KNF
    Hier ook een boxspring van 180 breed, maar dat heeft niet op klossen gestaan want ik mocht niet boven bevallen. Dus gewoon op een gehuurd kraambed in de woonkamer bevallen.

4. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    hier een boxpring, hoefde niet op klossen want hij was al hoog genoeg.
    tijdens de bevalling stond verlosk aan het voeteneinde, halverwege de bevalling ben ik verhuisd naar de baarkruk.

5. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Onze boxspring is ook zo groot, maar de kraam wilden hem toch graag op klossen hebben, daar ze last had van haar rug.
    Bevalling is in het ziekenhuis gebeurd.

6. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Heb online klossen besteld bij de thuiszorgwinkel en toch maar de boxspring verhogen.
    Intussen kijk ik wel uit naar een goedkoop eenpersoonsbed en matras..just in case...misschien ook fijn ná de bevalling!

7. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Hier ook een boxspring en hadden er houtblokken onder gedaan. Met klossen zou hij weer te hoog zijn. Manlief stond naast mij, vk naast hem of aan het voeteneind en kh stond aan het voeteneind van het andere deel van het bed.
    Ging hier prima zo maar nu is mijn bevalling ook zonder gekke toeters en bellen gegaan. Ik heb ook niemand aan de anders kant (dus in bed zeg maar) gemist.

8. mamaeva

mamaeva Lid

29 dec 2010
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had de tip gekregen om extra matras op bed te doen, Omdat klossen lastig werd met een boxspring.
    Dit ging prima!

9. beee

beee Lid

11 jun 2010
    28
    0
    0
    hr consultant
    oosten van zwolle
    Wij hebben ook een boxspring, 1,90 meter breed. De bovenkant van het matras is 60 cm hoog. Van de pootjes (16 totaal!!!) hebben er 4 wieltjes. Dat wordt dus niets met klossen.

Van de verloskundige mogen we een extra eenpersoonsmatras op de boxspring leggen voor de bevalling. Na de bevalling gaat die er weer af. De kraamhulp zal het dus met het lagere bed moeten doen. Als zij om die reden het bed niet wil verschonen, doet mijn man dat.

10. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    het gaat niet alleen om het bed verschonen na de bevalling, maar ook om verdere controles evt helpen met BV daarom is het de regel van de ARBO om wél het bed verhoogt te hebben.

Wij hebben 12 houten klosjes onder onze boxpring gezet.

11. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik heb een boxspring van 2 bij 2:D
    Wij hebben het bed op de laagste klossen gezet, maar het bevallen ging prima. Iedereen kon er prima bij!

12. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Even een andere vraag tussendoor. Wij hebben een bed met hoge voorkant en achterkant. Mag dat? Want er kan dus niemand echt achter staan... Ik kan wel schuin gaan liggen ofzo, dus het lijkt me zelf geen probleem, maar mag dat officieel? Ik ben bij de eerste in ZH bevallen.

Deel Deze Pagina