groot bed, slaapzak?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door tweeling, 8 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    over een paar weken gaat onze meid van 1,5 jaar proberen in een groot bed te slapen.

nu snapt ze het nu van onder de dekens liggen nog niet en ligt er regelmatig bovenuit.

is een slaapzak en zon dekbed niet te warm?
    moet ik ze er zo inleggen zonder zak krijgt ze het dan niet koud?

ben benieuwd hoe jullie dat gedaan hebben 5rond deze leeftijd.

2. Setteke

Setteke Niet meer actief

Tymen slaapt nog niet in een groot bed, maar heeft geen slaapzak meer. Ben er deze zomer mee opgehoudden toen het zo warm was. Nu slaapt hij onder een dekbed en dat blijft veel beter over hem heen liggen, dus hij ligt eigenlijk nooit meer zonder dekens nu met een dekbedje. Je zou het eens kunnen proberen zonder slaapzak in het grote bed, als het niet gaat kun je haar altijd nog een (dun) slaapzakje aantrekken.

3. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    Colin slaapt sinds een paar maanden in een groot bed, maar heeft nog steeds lekker zijn slaapzakje aan.

4. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    wij hebben onze oudste (bijna 22mnd) nog niet in een groot bed, maar herken het probleem wel. wij legden hem in een niet al te dikke slaapzak onder zijn dekbed, en iedere nacht lag hij op allerlei manieren behalve onder zijn dekbed.
    totdat hij 2 weken geleden opeens besloot dat zijn slaapzak uit moest (iedere nacht de rits helemaal losmaken), maar toen had hij het wél koud. we hebben hem toen zonder slaapzak in bed gelegd, en eigenlijk gaat het perfect! hij snapt nu opeens prima dat als hij zijn pyjama aan heeft, hij toch echt onder het dekbed moet gaan liggen. hij trekt nu ook zelf het dekbed over zich heen.
    dit ging samen met dat hij bij ons in bed steeds zag dat wij het dekbed over deden, en wij hem aanspoorden dat ook te doen. nu voelt hij zich opeens een grote jongen dat hij net zoals papa en mama zonder slaapzak onder het dekbed ligt.
    ik zou zeggen, doe hem nog lekker zn slaapzak aan, en wacht af totdat hij zelf aangeeft dat hij 'groot' wil zijn (of als je het te lang vind duren, probeer hem te stimuleren?)

5. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Milan wilde in het begin ook zijn slaapzak aan, zonder kon hij zijn draai niet vinden. Ik deed dan een dunne katoenen aan en geen pyamabroek. Dan is het niet te warm hoor..

6. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    youame heeft nu ook al een half jaar geen slaapzak aan
    maar ze heeft het niet koud hoor ze slaapt gewoon in een luier romper en pyama

7. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    bedankt voor de tips!

gisteren plaats ik dit bericht, leg later de kleine op bed en nog geen 5 min later heeft ze de zak uit (rits is stuk nml)
    ik dacht oke heb geen zin om 10x op en neer te moeten en slapen zonder zak werkt ook niet dus hoe los ik dat op?
    heb besloten de zak uit te doen haar ingestopt...en ze sliep gewoon meteen :confused:

's avonds tegen man gezegd en we hebben haar weer zonder zak in bed gelegd en nu slaapt ze voor de 3e maal zonder zak :)
    rare kinderen ook! :)

8. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    haha ja, zo gaat dat :p wij waren net zo verbaasd, ze laten het je weten wanneer ze 'groot' willen zijn in iets
    (zie trouwens dat ik 'hij' getypt had terwijl je n dochter hebt... foutje :))

9. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    oh haha geeft niet! :)

Deel Deze Pagina