Vanaf wanneer sliepen jullie kinderen in een peuterbed/1persoons bed ?? Mn zoontje slaapt nog heerlijk in een ledikant en klimt er nog niet uit. Geen idee eigenlijk vanaf welke leeftijd ze in een groot bed gaan slapen. Wanneer gebeurde dit bij jullie ?? Groetjes
Volgens mij is normaal tussen de 2,5 en 3,5 jaar. Mijn zoontje is met 25 maanden over gegaan omdat hij eruit klom en er niet zelf meer in kon klimmen. Hij lag dan vaak voor deur te slapen.. (aaah ). Ik had 'm liever wat langer in het ledikant gehouden maar goed, dat ging niet meer. Hij is vlak na zijn verjaardag over gegaan en dat is prima verlopen. Twee keer eruit gevallen en daarna niet meer. We hebben wel voor een juniorbed gekozen omdat hij nog zo jong / klein was. Bevalt heel goed (behalve dat de dekbedovertrekjes zo duur zijn en vaak stom) Ik hoop dat mijn dochtertje nog minimaal anderhalfjaar in haar ledikant wil blijven zodat we haar weer het peuterbed kunnen geven en zoonlief een groot bed (hij gaat dan naar school)
mijn dochter mocht een groot bed uitkiezen ze word in november 3 en gillen neeeej ik wil me kleine bedje september na onze vakantie gaan we het weer proberen
Mijn zoon was 2 jaar. Als ik niet zwanger was geweest van de 2e had hij nog langer in het ledikantje gelegen. Hij klom er niet uit of iets dergelijks. Dus alleen gedaan omdat hij een nieuwe kamer kreeg. Ben toen overgestapt naar een 1 persoonsbed (met hekje)
Volgens mij ook.. Alleen dook onze oudste uit haar bedje in een woedende bui toen ze bijna 2 was. Dus is ze rond haar 2e verjaardag overgegaan naar een groot (1 bij 2) bed. De jongste ligt nu ongeveer 2 maanden weer in haar ledikantje, die heeft eerst nog 7,5 maand in de wieg gelegen, dus voor haar zusje hoefde ze nog niet over. De jongste gaat straks (als ze uit het ledikantje moet) waarschijnlijk eerst over naar een juniorbed. Dit omdat haar kamertje érg klein is. Maar ik hoop dat ze nog lekker tot haar 2,5 / 3 in het ledikantje blijft.
Met 2 1/2 jaar ging mijn dochtertje over naar haar meegroeibed. Als haar broetje niet in het ledikant had gehoeven had ze er nog wel even ingelegen.
Wij hebben de oudste met 2,2 overgedaan, omdat hij plaats moest maken voor de tweede. De tweede is net een paar dagen over en is bijna 2,7. Ik lees hier vaak verhalen van kinderen die al heel vroeg over gaan. Wij proberen te wachten met overdoen tot we ze zonder 100x terug te moeten leggen in bed gewoon in het grote bed kunnen laten slapen. De overgang van de tweede is gelukkig ook zonder problemen verlopen!
Mijn dochtertje is met 1 jaar en 4 maanden overgegaan naar een 1persoons bed. Maar dit was meer een samenloop van omstandigheden. We wisten nog maar net dat we zwanger waren van de 2e, dus we waren aan het bespreken over hoe we dat zouden doen met het bed. We besloten om rond te kijken voor een nieuw bed voor Lieke en toen ik die week een folder in de bus kreeg zag ik daarin een bed wat we beiden meteen geweldig vonden. Dus hebben we die meteen maar opgehaald onder het mom van " we hebben het toch nodig". Toen we het bed thuis hadden leek het ons verstandig om het alvast even op te zetten en te kijken of alles heel was en alles aanwezig was. Lieke heeft meegeholpen en wou meteen die middag al op het bed slapen. Dus dat hebben we geprobeert en dat ging super. Haar ledikant was vanaf dat moment verleden tijd en nu slaapt onze zoon daarin. De meeste kinderen gaan geloof ik tussen de 2 en 3 jaar over naar een groot bed. Dat is wat ik van de meesten hoor.
Mijn neefje was 2 jaar. En lucas zal hier 15 maanden zijn. Als beebje 2 komt dan willen we lucas verhuizen naar een kinderbedje met opstaande randen aan 3 kanten. GULLIVER Bedframe met lattenbodem - IKEA Deze zal het worden.
@ mamavanlucas: overgaan naar een groter bed is geen simpele verandering hoor. Ik zou het niet doen precies in de tijd dat de baby wordt geboren, maar eerder ruim daarvoor en ruim daarna (wanneer de rust weer is terug gekeerd). Mijn oudste is met 19 maanden over gegaan. De keuze was of voor de geboorte van de jongste of daarna en we kozen dus voor daarvoor. Zodat we geen tweede ledikant hoefden aan te schaffen. Ging trouwens gelukkig direct goed, al klom hij er in het begin nog wel eens uit. Dat doet hij nu nooit meer, hij roept ons altijd.
Onze zoon is juist overgegaan omdat hij zelf uit zijn ledikant kon klimmen maar niet zelf terug. Toen hij zijn juniorbed kreeg mocht hij er van mij in en uitklimmen zovaak hij wil, zolang hij maar in zijn kamer blijft. We hebben eerst een tijd de deur dicht gehad maar dat hoeft nu ook al een tijd niet meer. Hij blijft netjes op z'n kamer, behalve als hij naar de wc moet Kick gaat lekker spelen en gaat zelf netjes naar bed toe als hij moe is (en dat is altijd vrij snel als hij naar bed gaat). Ook 's ochtends gaat hij eerst nog zelf spelen. En dat scheelt ons al gauw een half uur!
Onze jongens gaan enid september/oktober over naar hun nieuwe bedden. Moeten even wachten tot ze geleverd worden. Onze tweeling is dan 2 jaar en 3/4 maanden. Hier slapen ze nog perfect in hun ledikanten en het liefst zouden we ze er ook nog lang in laten liggen, maar ze worden gewoon te zwaar voor me. (heb veel rugklachten) Hoop wel heel hard dat ze braaf in hun bed blijven vanaf moment 1... maar dat zullen we moeten afwachten
Bedankt voor jullie reacties het is dus echt tussen de 2 en 3 jaar gemiddeld Hangt natuurlijk ook af in welke situatie je zit... Mn zoontje ligt nog prima in het ledikantje, en zal er voorlopig ook wel inblijven. Lijkt me alleen heel eng als hij er uit gaat klimmen, dan zal het wel zo snel mogelijk een groot bed worden
Mijn zoon was 1 jaar en 3 maanden toen hij overging naar een 1 persoonsbed. vanaf dat hij 6 maand moest ik bij hem in bed liggen, liedjes zingen tot hij in slaap viel, hij von het verschrikkelijk op die kamer, hij gilde al als we op de trap liepen. in ons eigen bed liggen kon niet, als ik hem dan overpakte in zijn eigen bed werd hij wakker en begon het weer van vooraf aan, toen ik 20 weken zwanger was van de 2e paste ik er gewoon niet meer bij in,en hebben we gekozen voor een groot bed met een bedhek zodat hij er niet uit kon vallen, vanaf dat moment wou hij eigenlijk niet meer dat ik erbij ging liggen, en viel hij zelf heel heerlijk rustig in slaap, nooit meer drama gehad met naar bed gaan, mijn dochter daarin ligt heerlijk in haar ledikantje.
@Yukl: Lucas zetten we over als hij 1 jaar oud wordt.Dan krijgt hij een "nieuwe" kamer (andere kamer) met zijn nieuwe bed.En dan zien we of hij het goed doet. Dus dan is hij al een maandje of 2 1/2 in zijn nieuwe kamer met nieuwe bed. Hij zal dan zover zijn want hij is nu aan het lopen achter een loopkar en staat af en toe los.Dus ik denk dat hij rond zijn verjaardag kan klimmen en kan lopen.En anders lenen we nog even een spijlenbedje van mijn neeje die 2 is geweest.
Ons dochtertje (bijna 20,md) zijn wij nu aan het leren om afscheid te nemen van haar ledikant. Ik heb een 1pers. matras naast haar ledikant gelegd, en 3 spijltjes uit haar ledikant gehaald. Alleen haar ledikant zonder spijltjes wil ze niet, en ze klimt dan alsnog over de rand ipv tussen de spijltjes door.... Woensdag gaan wij een peuterbed halen, maar wil graag dat ze voor die tijd al bewust is van het fijt dat haar ledikant binnekort verlede tijd is. Vanaf vandaag ga ik proberen om haar ledikant weg te halen, dus ik ben benieuwd.
Mijn zoontje ligt nog steeds in zijn ledikant (hij wordt in oktober 3) Wij hebben met de aankoop van het ledikant, bewust een grote gekozen. Wij kunnen hier eerst 1 zijkant eruit halen en dan is het een junior bedje.... Maar voorlopig ligt hij nog heerlijk. (alhoewel ik me net bedenk dat hij al een paar dagen bezig is met zindelijk worden, dus dan wordt het misschien toch nog voor zijn derde verjaardag)
@ mamavanlucas: aah oke, dat is ruim daarvoor ja. Ben benieuwd hoe het gaat! @ cygnet: ja T. mag er van mij ook wel uit hoor, maar hij doet het zelf niet. Alhoewel hij niet meer de keuze heeft op zijn kamer te spelen, aangezien hij samen met P. op 1 kamer slaapt. Toen hij in het begin wel nog zijn bed uit kwam, ging hij bij de deur staan en daar hard op slaan of hij deed de deur open. Ook niet heel fijn als het pas 05.00u 's ochtends is.