Hoe laat naar bed? Baby 2 maand.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Juffertje83, 6 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffertje83

Juffertje83 Bekend lid

20 jan 2010
    637
    0
    16
    NULL
    NULL
    #1 Juffertje83, 6 aug 2011
    Laatst bewerkt: 6 aug 2011
    Ons dochtertje is bijna 2 maanden. Ze krijgt borstvoeding. Overdag drinkt ze om de 3 uur. 'S nachts zit er soms al eens 5 of 6u tussen. De laatste fles proberen we tussen 22u en 23u te geven. In de ochtend en middag doet ze vaak een slaapje in haar eigen bed, maar 's Avonds vaak in onze armen en pas na de laatste voeding naar bed. Ik vroeg me af Joe laat jullie je baby in bed leggen. En dan weer wekken voor de laatste voeding? Ik ben bang dat als ik haar te vroeg erin leg, ze tijdens de nacht weer vaker komt... Maar soms hoor of lees ik dat baby's ook eerder op bed kunnen en dat je ze dan kunt wekken voor de laatste voeding...

2. Mentiera

Mentiera Actief lid

29 mrt 2010
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind je bedtijd al aardig vroeg, wij zaten tot 4 maanden rond half 12,12 uur. Nu is hij 10 maanden en gaat hij om half 10.

3. Vagans

Vagans Niet meer actief

TS, ik lees mee
    hier gaat het namelijk precies het zelfde als bij jou!

4. Juffertje83

Juffertje83 Bekend lid

20 jan 2010
    637
    0
    16
    NULL
    NULL
    Onze dochter heet ook Jara!

5. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik deed het ook zo Juffertje. Mijn zoontje bleef vaak tot de laatste fles beneden slapen en dan bracht ik hem naar bed en ging hij in bed de nacht slapen. Nu is zijn laatste fles een stuk vroeger (al om 10 uur ongeveer) en blijft hij tot die tijd beneden en gaat hij daarna naar bed. Mij beviel het goed, dus ja.

6. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Hier gaat ons meisje bijna tegelijk met haar grote zus naar bed. Das dan rond 19:00 / 19:30 en dan maak ik haar rond 23:00 / 23:30 wakker voor de laatste voeding. Zo krijgt ze een bepaald ritme, vooral zodat we straks (als Evi geen late voeding meer heeft) dat er al in hebben zitten. Onze oudste sliep overdag heel erg veel, maar Evi slaapt tussen de voedingen door hooguit 2 uurtjes (eerst een uur slapen, dan een uur wakker en dan weer slapen). Dus die rust heeft ze echt nodig en daarbij doet ze het hartstikke goed!

7. jpostma

jpostma Actief lid

11 nov 2010
    151
    0
    0
    Tandartsassistente
    Friesland, Nederland
    Ik laat onze Riemer zijn eigen tijden bepalen. Hij geeft zelf wel aan wanneer hij honger heeft en wil slapen. 's Ochtends is hij vaak wat meer wakker. Maar 's middags slaapt hij best lang. Zijn ritme is sinds deze week als volgt. 6 uur fles. Dan opzich veel wakker. De volgende fles is ongeveer om half 11 a 11 uur. Daartussen in slaapt hij 2 uurtjes denk ik. Na de 2 de fles gaat hij op bed. Hij slaapt dan ongeveer 4 a 5 uren. Dan rond 16.00 uur een fles. Weer een uur wakker. Weer 2 uren slapen, rond 19.00 uur een fles. Weer een uur wakker en 2 uren slapen. En dan maken we hem rond 22.00 uur wakker. Dan gaat hij in douche/bad en dan de laatste fles en dan slaapt hij weer tot 6. Als hij straks steeds langer doorslaapt dan snoepen we er 's avonds een uur af tot hij op 19.00 uur laatste fles zit. Riemer slaapt inprincipe altijd boven in zijn eigen bed, alleen 's ochtends slaapt hij in zijn box. En als hij echt heel moe is dan breng ik hem naar boven.

8. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Onze dochter was echt een avondkindje. Was 's avonds de hele avond wakker zo tot een uurtje of 22.30, dan ging ze in bad, aan de borst en naar bed. Dus meestal zo rond 23.00-23.30 lag ze in bed.
    Ik heb haar verder nooit wakker gemaakt voor een voeding, ook niet toen ze steeds wat vroeger naar bed ging. Dat vind ik niet nodig.

9. Vagans

Vagans Niet meer actief

dan zal het aan de naam liggen ;)

10. elmo82

elmo82 Actief lid

16 jul 2010
    196
    0
    0
    gastouder
    friesland
    Vanaf 6 weken ging onze zoon om na de voeding van 21.00 uur naar bed en dan maakten we hem om 00.00 uur weer wakker voor nog een voeding, na die voeding ging hij weer naar bed en dan sliep hij door tot 06.00 uur.
    Na ongeveer 10 weken kreeg hij de laatste voeding om 21.00 uur en sliep hij door tot 06.00 uur.

11. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik begrijp het geloof ik niet zo goed..? :) MiniNooNoo ligt de hele dag gewoon in haar bed, beneden ofzo slaapt ze niet en huilt ze alleen maar. Ze krijgt om de 3,5 á 4 uur de fles, afhankelijk van hoe lang ze die ochtend geslapen heeft. Soms moet ik haar wakker maken, maar ik word steeds vaker begroet met een grote glimlach.

Wel gaat ze om 19:00 een soort van 'de nacht in'. De gordijnen op haar kamer gaan dan dicht waardoor het een stuk donkerder wordt. Om 22:30 krijgt ze de laatste fles (waarvoor we haar echt wakker moeten maken) en dan slaapt ze door tot meestal een uur of 8 's ochtends. Afgelopen week twee keer een uitschieter gehad naar half 9 (dan maak ik haar wakker omdat ik anders overdag in de knoei kom met 5 flessen) en zaterdagochtend werd ze om 6 uur helemaal overstuur wakker, toen hebben we de fles ook eerder gegeven.

12. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik denk niet dat je nu al over een vaste slaaptijd moet gaan beginnen met je kindje. Op deze leeftijd slapen ze nog erg veel, maar geen enkel kindje slaapt op dezelfde tijden, dus heb je niks aan het schema van anderen. Ik zou als ik jou was je kindje op bed leggen wanneer je ziet dat het wil gaan slapen. En dan wakker maken of afwachten wanneer het aan de voeding toe is. Op die manier zorg je ervoor dat ze alvast een soort van slaapritme krijgen.

13. soley

soley Actief lid

11 jul 2010
    332
    0
    0
    Noord Brabant
    In het begin ging ze pas na de laatste voeding van 2230/2300 naar bed. Daarvoor wilde ze niet in haar bedje slapen, alleen beneden. Ze kwam dan vanzelf voor een nachtvoeding. Met 5,5 week sliep ze door. Pas toen ze een maand of 4,5 was ging ze eerder naar bed, toen wilde ze ook pas in haar eigen bed slapen overdag. Ze ging dan rond 1900/1930. We maakten haar dan wakker voor een voeding tussen 22.30 en 23.30. Dat hebben we eigenlijk maar een week of twee gedaan, we merkten dat we haar steeds moeilijker wakker kregen, en toen hebben we haar laten liggen. Sliep gewoon verder, klokje rond.
    Nu, met 8,5 maand gaat ze tussen 1830 en 1930 naar bed.

14. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Veel jonge baby's willen 's avonds liever bij de ouders beneden blijven. Mijn kindjes in ieder geval tot een maand of 3-4 zeker. Jij hebt wel een extreem goeie slaper zo te horen.... Fijn hoor!!

15. jpostma

jpostma Actief lid

11 nov 2010
    151
    0
    0
    Tandartsassistente
    Friesland, Nederland
    Onze riemer sliep met 2 welen al in zijn ledikant en vanaf 3 weken volledig. Hij had er helemaal geen problemen mee gelukkig. @NooNoo: Als julllie meisje zo lang doorslaapt zou ik zelf die laatste fles eraf halen. Dan heb je niet het gedonder dat je haar wakker moet maken en jullie hebben de drukte er zo laat niet mee van. Zodra riemer langer doorslaapt dan 6 uur 's ochtends dan ga ik die laatste fles afbouwen naar 19.00 uur

Deel Deze Pagina