Afbouwen losec...krampjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Brigit, 18 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Mijn dochtertje is 4 maanden en helemaal van slag.
    We hebben geen idee wat er nou aan de hand is, maar we worden er wel een beetje moedeloos van.
    We hebben maanden met een ziek kind rond gelopen, ze heeft koemelkallergie en daarna werd reflux ontdekt.Ook had ze erge krampen. Ze had erge last van haar slokdarm, waarschijnlijk zat het tegen een ontsteking aan. Ze kreeg hiervoor losec en daardoor ging het beter met haar slokdarm maar kreeg ze weer erge buikpijn. Haar slokdarm is nu genezen en nu mogen we gaan afbouwen met de losec, dat doen we langzaam elke keer een kwart minder.
    Nu merken we dat ze buikpijn heeft, is de hele dag aan het persen en is erg onrustig. Heeft iemand hier ervaring mee en hetzelfde mee gemaakt? Ze slaapt erg slecht en als ze slaapt is ze snel weer wakker, wordt dan huilend wakker en blijft daarna ontroostbaar. Spugen doet ze bijna niet meer, dus we hebben niet het idee dat ze last heeft van haar slokdarm. Het lijkt ook wel alsof ze tandjes krijgt, daardoor kunnen ze ook buikpijn krijgen toch? Pff zo zitten we dus de hele dag, we weten het niet. Het is maar gissen, ze is nu 4 maanden dus kan ook een sprongetjes zijn, maar ja waar komt die buikpijn dan vandaan.

Wie heeft er ook losec gebruikt en herkent mijn verhaal?

Ik hoop iig iemand :)

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Weet je wel zeker dat de reflux weg is? Ze hoeven helemaal niet te spugen en kunnen dan toch verborgen reflux hebben. Meestal is 4 maanden ook wel erg vroeg om af te bouwen. Ging het wel goed toen ze nog volledig Losec kreeg? Anders zou ik even proberen om haar gewoon weer de oude dosis Losec te geven en te kijken hoe het dan gaat.

3. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Wat hierboven staat en wij hebben dit ook gehad met mijn zoontje. Hij spuugde niet, en je hoorde het niet maar hij had er weldegelijk last van. Idd erg onrustig, veel huilen, niet slapen etc. We zijn toen weer begonnen met Losec (waren het afbouwen, dus half tabletje minder) en toen was het over.
    Zoonlief is nu bijna 7 maanden en het is nu helemaal weg en hij heeft geen medicijnen meer nodig.

Ik zou het dus weer gewoon geven en kijken wat het doet.

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik denk idd net als Snoopy dat je te vroeg bent met afbouwen. 4 maanden is ook wel vroeg om af te bouwen. Hier merkten we met afbouwen ook binnen 2 dagen dat het niet ging, huilen, niet willen eten. Ik zou maar gewoon weer beginnen met de medicijnen en het later nog een keer proberen. Hier kan Irem met 15 maanden nog steeds niet zonder medicijnen, helaas, maar beter dat dan haar met pijn laten rondlopen.

5. Yukl

Yukl Niet meer actief

Nu al afbouwen? Reflux vermindert vaak pas veel later, niet al met 4 maanden. Als ze buikpijn krijgt van losec, moeten ze je een ander medicijn geven vind ik (nexium bijvoorbeeld).

Wij zijn nu pas, met bijna 9 maanden, succesvol aan het afbouwen. Met 6 maanden hebben we de dosering zelfs moeten ophogen.

6. Sanne1978

Sanne1978 Lid

30 jun 2011
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon van 4 maanden heeft verborgen reflux. Hij krijgt sinds een maand nu Losec en de slokdarmpijn (hij begon standaard na een fles hevig en langdurig te krijsen) verminderde al snel.
    Hij heeft sinds de Losec wel veel meer darmkrampen en spuitluiers. Ik neem aan dat hij bij de krampen ook wel buikpijn heeft. Tijdens de fles hoor ik zijn darmpjes al pruttelen en dan begint hij al zijn luier vol te spuiten. Verder spuugt hij ook veel vaker sinds de Losec.
    Klinkt dit bekend?

7. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Ja herkenbaar!!!!
    Mijn dochter heeft 1 week losec gebruikt, na de eerste keer geven had ze diarree en dit heeft 4 weken! aangehouden!
    Veel spugen en enorm veel luiers...

Van motilium kreeg ze ook krampen.
    Nexium durft de ka niet aan omdat dit het broertje van Losec is.
    Wij gebruiken nu zantac en erythromycine.

8. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties.
    Wij zijn gestopt met de losec omdat ze erge buikpijn kreeg, echt gillen en krijsen was het. Ze sliep daardoor slecht en ze wou zo graag lekker vrolijk zijn maar ze had zoveel pijn. Nu de losec afgebouwd is heeft ze geen last meer van buikpijn, wel heeft ze meer last van maagzuur. Van de kinderarts hebben we nexium gekregen, volgens hem is dat toch wel een beetje anders dan losec.
    Ze heeft tot nu toe nog geen krampen, ze krijgt het al een week. Met losec had ze na 3 dagen al erge buikpijn. Ik hoop echt dat ze geen pijn meer krijgt want dat was echt vreselijk zielig.
    Hoe gaat dat bij jullie met slapen? Ze slaapt erg slecht de laatste weken, heel vaak wakker. Ze slaapt al 3 maanden door maar vooral de laatste dagen is ze steeds wakker. Wordt er beetje moedeloos van. Ik heb steeds het gevoel dat we 1 stapje vooruit gaan en dan weer 3 terug. Ik wil zo graag dat ze zich lekker voelt...

9. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    onze dochter heeft ook verborgen reflux krijgt ook losec en ben over gegaan op friso voor spugen en krampen ideaal het is een heel ander kind

10. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Onze dochter krijgt Neocate ivm kma dus we kunnen helaas niks anders geven, anders zouden we het ook proberen. Was ik maar voor een dagje kinderarts dan wist ik misschien iets meer..;)

Deel Deze Pagina