Inbakeren en omdraaien

Discussion in 'Baby en dreumes' started by EnBee, Jun 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. EnBee

EnBee Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    1,147
    9
    38
    Hallo,

vanaf Fabiënne een week of 2 was, bakeren we haar in. Eerst met doeken, daarna met de Puckababy. Ze heeft nu de Puckababy in de 2de maat. Deze is eigenlijk te groot voor haar, maar toch vind ze daat haar rust in. Sinds een paar dagen kan ze beide kanten op draaien, dus ook in bed. Zelfs ingebakerd in de Puckababy.
    Ik heb haar al 2x slapend op haar buik gevonden. Daarstraks was ze opeens hard aan het huilen, ze lag op haar buik, maar was zo door het bed gerold, dat ze "vast" lag (door het hoofdeinde, daar lag ze tegenaan), en niet meer terug kon.
    Mag ik haar nu nog wel in de Puckababy inbakeren? Van rug naar buik kan ze zonder haar handen te gebruiken, maar van buik naar rug gaat een heel stuk moeilijker in de Puckababy...
    Ik kan wel de armpjes door de ritsjes doen, maar dan is het inbaker effect weg, en fungeert de Puckababy gewoon als slaapzak. Het is voor haar juist bedoeld zodat haar armpjes niet alle kanten op bewegen, en ze een geborgen gevoel krijgt.

Ik hoor het graag!

2. kim0503

kim0503 Bekend lid

Apr 10, 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Zodra je kindje gaat rollen/draaien mag ze niet meer in de puck liggen.
    Heb je het al eens geprobeerd met haar armpjes erdoorheen. Hier ging dat erg goed vanaf 4 maanden omdat ze vanaf die tijd meer controle hebben over hun bewegingen.

Groetjes Kim

3. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Zogauw ze gaan draaien mogen ze officieel niet ingebaker worden. Ik weet wel dat er mensen zijn die zich daar niet aan houden maar ik vind dat een groot risico.

4. EnBee

EnBee Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    1,147
    9
    38
    Ja, ik heb wel geprobeert, maar haar armpjes hebben alles behalve rust. Ze zit echt uren achter elkaar tegen de spijlen van het bed te slaan/tikken...

5. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Echt niet meer inbakeren vanaf dat ze kunnen draaien... levensgevaarlijk!

6. EnBee

EnBee Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    1,147
    9
    38
    Oke, het is duidelijk dat dit niet meer mag. Wel erg jammer, we hadden de Puckababy net gekocht. Dan maar als gewoon slaapzakje gebruiken.

Bedankt.

7. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ik wou net zeggen dat je de armsgaten open kan ritsen.. Veel succes, wie weet valt het mee! Hier ging het redelijk..

Share This Page