Hai Onze dochter gaat wel eens bij oma langs voor een dagje (zonder te slapen) maar mijn s.moeder die geeft eigenlijk niks aan ons kind.. En als ze wat heeft komt het bij het grofvuil vandaan of bij kringloop winkel. Begrijp me niet verkeerd want ze wonen hartje centrum en zitten ècht niet krap. Maar als ze laatst aankwam met een loopauto die ze bij het grofvuil heeft gevonden met fratsels van stof die beschimmeld zijn en de banden van dat ding helemaal afgeragt wind ik me daar over op. En natuurlijk is het niet verplicht iets te kopen voor haar maar ALS ze dan iets koopt of vind.. komt het altijd bij een van de twee vandaan.. dan denk ik je hebt 2 kleinkinderen en de rest van haar kinderen zullen misschien ook kinderen krijgen. Kan je dan niet inversteren in iets nieuws of zo goed als nieuw dat het dan nog jaren mee kan gaan voor je kleinkinderen en toekomstige kleinkinderen! Zeurpiet ben ik maar heeft iemand een tip. of moet ik het gewoon maar naast me neer leggen? vind het gewoon vies eerlijk gezegd.. En als wij aankomen met speelgoed dan is ze gepikeerd want dat heeft ze toch?
Mmm, lastig.. Wij hebben het zelf ook goed, boven modaal inkomen etc, maar toch koop ik veel tweedehands. Kleding, speelgoed... ik vind: het kost allemaal al genoeg, er wordt zoveel verspild en weggegooid, ik vind dat zonde. Kinderen spelen soms totaal niet met speelgoed of hebben een kast vol kleding en groeien snel, waardoor het vaak zo goed als nieuw blijft wanneer ze er niet meer in passen. Niks mis met recycling! Ik zou het ook echt niet erg vinden als opa, oma of wie dan ook speelgoed van de kringloop zou geven. Of van het grofvuil, mits het niet kapot is natuurlijk. Speelgoed geven wat vies is en kapot dat vind ik gewoonweg vreemd, en vind dat je daar best wat van mag zeggen! Misschien kan je het subtiel bespreken: Lief van je dat je ze iets wilt geven, maar wanneer het vies of stuk is, kunnen ze er niks mee en dat is zonde?!
Lastig he. Er is niets mis met tweedehands maar sommige dingen vind ik ook smerig. Tweedehands knuffels jak. Of speelgoed waarvan de helft al ontbreekt of dat zo oud is dat het bijna spontaan vergaat. Er komt zelden iets echt leuks uit de kringloopwinkel. Wat vindt je man ervan? Ik zou dingen die je echt niets vindt toch gaan weigeren. Voor je het weet is je huis een vuilnisbelt.
Met tweedehands heb ik ook geen problemen verder. Koop hier ook dingen van de kringloop of marktplaats. Maar als het stuk of beschimmeld is vind ik het een ander verhaal, daar mag je best wat over zeggen. Dat is natuurlijk gewoon niet veilig.
Ik zou wel zeggen dat je beschimmelde dingen niet fijn vindt, maar verder? Ik zou het juist fijn vinden als onze familie wat meer van mp of kringloop zou halen. Al die verspilling en gebruiken en beschadigen gaat toch wel gebeuren als er goed mee gespeeld wordt. Ik zou het sowieso los zien van de financiele situatie van je sm, ook wij kunnen best nieuwe spullen kopen maar doen dat meestal bewust niet.
dat zo ie zo natuurlijk tweedehands kan prima soms maar het is gewoon vies en afgeragt ik denk dat ik gewoon maar me mond moet open trekken
Ik moet zeggen dat mijn schoonmoeder ook veel van de rommelmarkt en kringloop voor de kinderen haalt.Ziet er allemaal keurig uit en is harststikke leuk spul. Als het vies en afgeragd is zou ik er ook niet blij mee zijn. Mijn schoonouders zijn zeer goed bedeeld maar het is gewoon een hobby van mijn schoonmoeder.
Zowel mijn schoonmoeder als ikzelf kopen welleens wat bij de kringloop. niks mis mee zolang het er netjes uitziet.
naturlijk is er niets mis met 2e hands, alleen ik val over het feit dat het vies is, en zo gebruikt dat het eigenlijk het beste weer omgesmolten kan worden tot wat nieuws
Vies zou ik inderdaad ook niet willen. Zeker geen schimmels. Mag je best wat van zeggen, want dat is gewoon smerig.
2ehands kan nog zeker goed zijn. Maar beschimmeld iets geven? Nee, dan zou ik er toch iets van zeggen. kan je toch niet maken! Maar er zijn heel veel spullen die er nog als nieuw uitzien, en dat is natuurlijk leuk. maar het moet nog wel gebruik baar zijn zeg maar...