Mijn dochter van 2,5 is zo'n 2 à 3 keer per nacht wakker. Ze wil dan drinken hebben. Als ik haar een beetje in fles heb gegeven slaapt ze weer verder. Het is denk ik ook een gewoonte geworden. Is dit normaal of hoe leer ik dat af. Anders blijft ze huilen als ik niet geef. Graag advies/tips
Bij de 1e keer vast voorbereiden dat ze nog 1x mag drinken. Bij de 2e keer zeggen dat het de laatste keer is. En dit afbouwen. Succes!
Hoe leer je dat af? Niet meer geven. Gezien de leeftijd kan je haar best uitleggen (zo'n 400x ) dat ze geen drinken meer krijgt s'nachts. Hier hetzelfde probleem gehad rond haar 2e verjaardag. Incidenteel (na een nachtmerrie, extreem verkouden)krijgt ze nog wel wat drinken. Maar rond haar verjaardag er ook gewoon mee opgehouden. Gezegd dat mama ook wil slapen. 3 nachten huilen en gillen, daarna was het klaar.
Lastige. Als ik zelf 's nachts wakker word en dorst heb wil ik ook gewoon een slokje water kunnen nemen. Lijkt me erg naar als dat niet zou mogen. Water is eerste levensbehoefte en in principe zal ik dat mn kinderen onder geen enkele omstandigheid onthouden. Bedoel je met 'fles' een gewoon waterflesje waar jij en ik ook uit drinken of een (baby)zuigflesje? Want dan zal het ook meer om het zuigen gaan. Slaapt ze al in een peuterbedje? Kun je een klein bekertje water naast haar bedje zetten zodat ze zelf kan pakken?
Hier hebben beide kindjes een antilekbeker met water in bed. Vaak is die 's ochtends helemaal leeg, schijnbaar hebben ze dorst 's nachts.
Ze drinkt uit een babyflesje zeg maar. Ze kan prima uit beker drinken maar ze wil graag flesje, dan drinkt ze heel lui zeg maar. Denk dat het vaak om het zuigen dan gaat. Maar als ze 's nachts wakker word zegt ze ook drinken. Ik geef haar als ze naar bed gaat een flesje mee die halfvol is. Ik geef haar ijsthee trouwens ipv water
Ik zou wel uitkijken met ijsthee geven snachts, tandjes zijn dan al gepoetst en er zit echt een heleboel suiker in bepaalde soorten. Hier heeft ze altijd een beker water naast haar bed staan, al voor haar tweede verjaardag. Als ze dan wakker word en dorst heeft kan ze een slokje nemen, ze hoeft niet wakker te worden en om "lekker" drinken te vragen.