Groot bed

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Silvie, 11 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Britt is nu ruim 20 maanden en vroeg me af wanneer jullie je kindje in een groter bed lieten slapen? Ik hoor sommige moeders zeggen dat ze het al met 1½ jaar hebben gedaan, maar dat vind ik wel wat vroeg hoor.

Ben benieuwd naar jullie antwoorden

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ja dat vind ik ook erg vroeg.
    Ik ben van plan om Iman een groter bed te geven als ze uit haar bedje gaat klimmen. Dan wordt t gevaarlijk natuurlijk.

Mocht ze nu als ze 7 is nog niet uit bed klimmen, dan krijgt ze een groter bed :) :D

3. chantilly

chantilly Actief lid

7 mei 2007
    281
    0
    0
    helpdeskmedewerker
    ergens in ut mooie oost'n
    mijn zoontje is in het grote bed gegaan 3 mnd voordat ie twee werd....

4. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ik heb zelf het idee dat Britt helemaal nog niet in een groot bed kan slapen. Ze slaapt regelmatig nog tegen de spijltjes van het bedje aan. Ze heeft wel een junior ledikant, dus ze kan er voorlopig nog ff in.
    Zijn er ook meiden die eerst een paar spijltjes eruit haalde zodat ze zelf hun bedje in en uit kunnen?

5. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Sven was 2 jaar en 3 maanden en Maarit was 22 maanden.

6. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    wij hadden toen ticho 1,5 jaar er een 1 persoonbed er neer gezet.

zodat hij eraan kon wennen en nu is hij 2 geworden in november. 18 december sliep hij zijn eerste nacht in een 1 persoonsbed. Ticho gaf zelf aan dat hij in dat bed wou slapen.

7. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Mijn dochter was precies 2. Onze zoon was net geboren (hij sliep eerst in de wieg) en ze wilde er wel in slapen. Eerste nacht heeft ze haar knuffels verloren, ze was zwaar verdrietig. Toen heeft ze de middag erop tussen de middag in het ledikantje geslapen en 's avonds wilde ze weer in het 'grote' bed. We hebben ervoor gezorgd dat haar knuffels niet meer uit bed zouden kunnen vallen en sindsdien slaapt ze daar.

8. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Eslem haar bedje is best gevaarlijk..het is hoog en ze zou er makkelijk uit kunnen klimmen als ze het zou proberen..maar ik weet zeker dat ze nu echt nog niet klaar is om in een gewoon bed te slapen..zie de ellende al voor me..daar wacht ik nog wel even mee :D

9. jamy

jamy Actief lid

7 aug 2007
    125
    0
    0
    enschede
    MIJN zoontje is nu 25 maand en heb hem nu een weekje in ee groter bed :D :D
    Hij vind het helemaal geweldig! IK heb hem bewust nu al in dat bed gedaan niet dat hij denkt dat hij straks weg moet omdat er een baby bij is ;)

10. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Mijn dochtertje ging vanaf 2,5 naar het grote bed, geweldig vond ze het! En het andere bed werdt ook veel te klein.

11. ramona

ramona Fanatiek lid

9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Hallo

We hebben marki met anderhalf al in een peuterbed gelegd de reden dat we het zo vroeg hebben gedaan is omdat hij heel erg lang is en dus totaal geen ruimte meer in zijn ledikant had.

We hebben er ook geen problemen mee gehad hij vondt het helemaal geweldig en nog hij is nu bijna 2,5 jaar

12. Kirsten81

Kirsten81 Nieuw lid

20 jan 2008
    2
    0
    0
    Mijn dochter is 22 maanden en ligt nog mooi in dr ledikant. Het past nog, er is geen tweede op komst, dus ik ga nog geen nieuw bed kopen! Haha voor zover ik weet, heeft dochterlief er ook geen problemen mee, want ze slaapt er nog erg goed in!

13. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik zou Yildiz ook wel in een groter bedje willen leggen maar ben bang dat dat een drama wordt ;)
    Steeds eruit klimmen enzo.
    Ik heb de spijlen van haar bedje er ook niet uitgehaald.

14. tonca

tonca Actief lid

3 sep 2005
    187
    0
    0
    Moeder
    Brezi, Tsjechie
    ik geloof dat die van mij met anderhalf in een groot bed ging.
    Nooit geen problemen, wel een matras eronder mocht ze eruit vallen
    dit is een paar keer gebeurt

15. eko

eko Actief lid

22 jul 2007
    244
    1
    0
    Gelderland
    Hij was ongeveer 2,5 jaar.
    Hij had het zelf uitgezocht en vond het geweldig.
    Nu wilt hij een autobed :) ... we blijven bezig met de kids he ;)

16. hardloper

hardloper Niet meer actief

mijn oudste was drie, en mij tweede was 2. ik woonde in een flat, en daar was geen plek voor een groot bed, dus zolang ze nog pastte.... toen we konden verhuizen naar een huis was dat wel een van de eerste dingen die we kochten(eerst nog wel wennen aan nieuwe kamer in oude bed)

17. mama33

mama33 Actief lid

11 sep 2006
    255
    0
    0
    Achterhoek
    Bente was 22 maand. Ging meteen prima! Ze heeft in het begin nog wel geslapen in haar slaapzak maar na paar weekjes wilde ze zelf onder de dekens. Wij hadden een gewoon 1 pers. bed gekocht en geen peuterbed. Ik heb het bed wel voor de helft opgemaakt in het begin en boven haar een bult knuffels gelegd. Nu slaap ze zoals wij. Gaat helemaal goed!

18. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ik durf het eigenlijk niet aan. Heb het idee dat ze eruit valt. Maar mss valt het best mee. Hmm .. ff over nadenken

19. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    mijn zoontje is 22 maand en wij hebben een gewoon bed op zijn kamertje staan en hebben een paar maal geprobeert hem er in te laten slapen, maar elke x is het huilen.
    dan wil hij in zijn ledikantje.
    hij is er gewoon nog niet aan toe.

20. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Het scheelt denk ik dat Britt in dr eigen bedje blijft. Wij hebben nl een junior ledikant, dus het enige wat veranderd voor haar is dat de spijltjes weg zijn

Deel Deze Pagina