37,3 weken zwanger

Discussie in 'De bevalling' gestart door Egeltje85, 4 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Egeltje85

Egeltje85 Actief lid

8 jan 2011
    233
    0
    0
    Onderwijs
    Noord-Brabant
    Hoi allemaal,

Wie is er nog meer rond de 37 weken zwanger? Ik ben op 22 oktober uitgerekend. Vandaag voel ik wat zeurderige menstruatiepijn in mijn onderrug. Zijn dit voortekenen of hoort dit bij de indaling?

Ik zou het leuk vinden om met vrouwen te kletsen die dit ook meemaken!

Groetjes,

Egeltje

2. vlindertje27

vlindertje27 Actief lid

22 nov 2010
    257
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb al een dikke week last van een zeurderige menstruatieachtige pijn ('voorweeen'). Twee weken geleden werd er al geconstateerd dat de kleine diep ingedaald is.
    Zolang de pijn niet heftiger wordt en er geen patroon in zit is er niks aan de hand. Wat bij mij helpt is een warme douche. En eigenlijk zou ik het rustiger aan moeten doen nu...maar goed makkelijker gezegd dan gedaan. Geloof dat dit nog weken kan aanhouden, maar voor hetzelfde geldt kan de bevalling zich ook binnen een paar uur aandienen...tja...van mij mag het feest vrijdag beginnen, begin het zwanger zijn spuugzat te worden, en ben supernieuwsgierig naar mijn kleine menneke.

3. sassefras26

sassefras26 Actief lid

12 nov 2010
    150
    1
    0
    Ik heb daar ook al een paar dagen last van, maar zit ook geen patroon in.
    De verloskundige zegt dat het lichaam zich aan het voor bereiden is op de bevalling, en dat daar die buikpijn vandaan komt.
    Als ik en de verloskundige uitgaan van de eerste dag van mijn laatste menstruatie dan zou ik 6 oktober moeten bevallen. Maar bij de termijn echo bleek dat babytje kleiner was en hebben ze de datum op 20 oktober gezet.
    Nu ben ik er wel elke dag mee bezig en hoop dat ze rond 6 oktober komt, want ik kan niet wachten.
    hebben jullie het gevoel dat jullie eerder zullen bevallen?
    mijn gevoel zegt van wel. ik denk en hoop 1 deze dagen.

4. Female

Female Niet meer actief

Ik ben ook bijna even ver.
    Alles gaat nog goed, veel harde buiken enzo laatste 1 a 2 weken, maar niks schokkends.
    Vind het na week 37 iedere keer ZO spannend worden. Je weet dat het zomaar kan beginnen, gaat op alles letten wat je voelt :)

Beetje net zo'n gevoel als in het begin, dat 'ben ik wel of niet zwanger?' gevoel, testen doen. Aan niet veel andere dingen meer kunnen denken etc. Herkennen jullie dat ook?

5. Female

Female Niet meer actief

@ Sassefras; ik heb soms wel het gevoel dat het kindje een paar dagen eerder zal komen, maar denk dat het hier meer een gevalletje 'de wens is moeder van de gedachte' is :D:D

Kan me voorstellen dat je stiekem toch een beetje gefocust bent op 6 okt., zou ik denk ik ook wel hebben. Hoe groot schatten ze je kindje nu ongeveer?

6. sassefras26

sassefras26 Actief lid

12 nov 2010
    150
    1
    0
    vorige week woensdag zei de verloskundige dat als ze vandaag geboren zou worden (dus vorige week woensdag) ongeveer 3250 a 3300 gr zou wegen.
    Ik blijf duimen dat ze eerder komt :)

7. Rachje20

Rachje20 Fanatiek lid

25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    Hoi hoi dat heb ik ook gehad. Met toppunt eergisteravond de hele avond goede voorweeen. Gister bleek bij de controle dat m'n baarmoedermond verweekt is. Dus het is wel ergens goed voor geweest.
    Eerder had ik ook zeurpijn, maar die van mij wil niet laag blijven liggen. Die floept gewoon omhoog als hij dat wil.

Ik ben er klaar voor, het is voor ons super spannend dus bij alles hoop ik dat het begint.
    Gister een mega druk mannetje gehad. Drukker dan anders en helaas 's avonds geen voorweeen meer :(

Voelen jullie je al anders? Dat je lichaam of jullie kindje anders reageren?
    Succes met de laatste loodjes!

8. Rachje20

Rachje20 Fanatiek lid

25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    @sassefras, ik moet eerlijk zeggen dat ik dat nogal een mooi gewicht vind!!! Die van ons woog met 36.2 2600 gram dus nu ongeveer 2750. En ik ben 22-10 officieel uitgeteld. Hoop voor jou ook dat ze eerder komt! Ze heeft iig het gewicht ervoor ;)

9. MvM1984

MvM1984 Bekend lid

27 jan 2011
    810
    1
    18
    Ik ben morgen 38 weken en heb al een paar (denk3) weken enorm veel last van harde buiken.... DIe ben ik nu ook echt wel goed zat en hoop dat het wel veel voorwerk doet. Ik ben 20 oktober uitgerekend maar bij 29 weken een groeiecho gehad waaruit bleek dat onze baby ongeveer 1,5-2 wk voorliep. Om die reden heeft iedereen om ons heen, en wij ook wel, het vermoeden dat hij wellicht wel wat eerder zal komen... Nou ik hoop het, maar ik probeer mezelf elke keer voor te houden dat ik over tijd ga lopen, dan kan het alleen maar meevallen...

10. Egeltje85

Egeltje85 Actief lid

8 jan 2011
    233
    0
    0
    Onderwijs
    Noord-Brabant
    Ik ben 22 oktober uitgerekend. Maar van ons mag het nu al wel komen hoor. Vanaf 37 weken weet je gewoon dat je baby er klaar voor is, maar nu nog het moment wanneer dat gebeurt. Ik heb ook bij elk gevoel wat anders aanvoelt dan normaal alsof het gaat gebeuren, maar ik heb nog geen gekke dingen gevoeld. Het enige waar ik dan soms wat last van heb is die zeurderige onderrug.

11. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Ik ben nu 37+2 en heb gisteravond mijn slijmprop verloren. Vanmorgen + vanmiddag last van weeën om de 2/3 min. Niet zeer pijnlijk, nog houdbaar. Controle gehad en nu 1 CM ontsluiting maar helaas weer weggezakt, rommelt wel iets maar zet nog niet door. Ben benieuwd...

12. Sasanna

Sasanna Lid

27 jul 2008
    28
    0
    0
    Brabant
    Ik ben nu ook 37 wkn... ben ook benieuwd! Eind oktober uitgeteld.

Dit is ons 2e kindje: 1e was geboren bij 36.6 weken (vliezen gebroken). Hoop dat deze ook iets eerder komt. 't is echt aftellen nu.
    Zijn jullie ook zo moe en weinig energie?

13. MIBI

MIBI Nieuw lid

8 okt 2011
    4
    0
    0
    Ben ook 37 weken, al ruim een week last van voorweeen en gerommel. Inderdaad ook heel veel last van m'n rug/menstruatiepijnen. Gisteren vk thuis gehad, ben het zo zat!!! Ze heeft met gestript, ik had 1cm, maar de kleine was wel weer omhoog geschoten, lag vorige week nog ingedaald, maar nu weer niet.... Grrrr!! 't is m'n derde, dus het kan bij de bevalling alsnog indalen.
    Gisteren door het strippen hele dag buikpijn gehad, helaas heeft het dus niets opgeleverd.
    Donderdag gaan ze weer kijken, en evt word ik dan ingestuurd om in te leiden.
    spannend!!!

14. Female

Female Niet meer actief

@ Mibi; Waarom hebben ze je gestript dan, zo vroeg??

15. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Wou ik ook net vragen! ;)

16. Sasanna

Sasanna Lid

27 jul 2008
    28
    0
    0
    Brabant
    En hoe gaat het met jullie? Wat duren die laatste loodjes toch lang he...
    Hoe komen jullie de dag door? Zijn jullie ook zo actief?!(not)
    Ik doe 't zoo rustig aan... is niks voor mij eigenlijk. Ik hang wat op de bank, kijk wat op TV - niet veel bijzonders te zien -
    Ik doe ook iedere dag een middagdutje.
    Heb zin om in een leuk (makkelijk) boek te gaan lezen. Iemand nog leuke tips?

17. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Ik heb een peuter rond lopen dus probeer op tijd mijn rust te pakken. Nu nog 2 weken precies, of 4 natuurlijk...
    Boek van Claudia de Brey - Krijg nou tieten is leuk en had ik in 1x uit!

18. vlindertje27

vlindertje27 Actief lid

22 nov 2010
    257
    0
    0
    Noord-Brabant
    Laatste loodjes duren inderdaad lang....elke ochtend word ik wakker en denk ik bah nog steeds zwanger...

Moet nu echt rustig aan doen vanwege bloeddruk die op het randje zit (90/150) en er zit eiwit in mijn urine...morgen weer controle, hoop dat het zich niet verergert of ontwikkelt tot zwangerschapsvergiftiging. En dan die rot krampen....

Heb echter poetsdrang, geen rust in mijn hoofd totdat alles opgeruimd en schoon is (eigenlijk belachelijk maar ja). Meeste tijd van de dag hang ik op de bank voor de tv beetje zinloos zappen, wat bladeren door tijdschriften, beetje surfen op internet. Verveel mij...maar momenteel ook geen zin in bezoek van vriendinnen of erop uit te trekken, kan niet goed tegen drukte...ben erg snel geirriteerd.

19. mieke1987

mieke1987 Lid

3 mei 2011
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook ruim 37 weken, sinds deze week last van veel menstruatieachtige pijn, zowel als in buik als in rug. 2 dagen en 2 nachten een hyper drukke baby gehad, sinds gisteren weer rustig. En een buik die nu al biijna een week erg hard aanvoelt, meerdere mensen last van?
    S'morgens (vooral) last van slijm verlies .... de kwalen beginnen nu dus echt te komen.... Volgens mij heeft iedereen hier nu wel z'n beetje last van. Wordt nu ook wel erg benieuwd wanneer het gaat komen en of het een jongen of een meisje is!!
    Verder probeer ik wel de hele dag een beetje bezig te zijn, zodat ik savonds wel moe ben en een beetje goed kan slapen. Leuk topic en om te volgen hoe alles bij jullie gaat!

20. anne83

anne83 Actief lid

26 mrt 2006
    285
    0
    16
    Nu 37 weken en 1 dag zwanger, ben 3 november uitgerekend.
    Sinds een paar dagen zo'n druk van onder, beetje stekerig pijnlijk gevoel, zakt niet echt af.
    Beetje continu zeurderig gevoel, neemt niet af.
    Hierdoor ook slapeloze nachten.

Baby is al een tijdje volledig ingedaald en ligt vast in het bekken.
    Als gevolg van die druk, nu ook last van aambeien:$, vanmorgen trof ik er weer 1 extra aan.

Volgens de VK komt dit doordat de baby zo met haar hoofd drukt.
    Ik heb wel zalf gekregen tegen de branderigheid.
    Maar ik vrees dat als dit zo doorgaat, dat tegen de tijd dat ik moet bevallen een complete tros druiven aan mijn (sterretje:cool:) heb hangen.
    (excuses voor de details).
    Eerlijk gezegd ben ik er wel klaar mee, wat mij betreft mag deze baby komen.

Deel Deze Pagina