Hallo allemaal, Gisteren hebben wij te horen gekregen dat ons IUI traject stopt omdat er in het sperma van mijn man geen levende zaadcellen zijn aangetroffen. Eerder waren de uitslagen prima, dus we zijn erg van slag. Vanmiddag mogen wij op het spreekuur komen om mogelijkheden te bespreken. Deze kunnen ze ons echter in ons eigen ziekenhuis niet bieden, dus ze hebben al aangegeven dat we ons moeten gaan oriënteren op andere ziekenhuizen of klinieken. Ik heb al wat op internet gezocht, maar ben eigenlijk benieuwd naar wat de ervaringen hier zijn. Aangezien we in Limburg wonen, kunnen we ook opties in België en Duitsland overwegen. Ook belangrijk vinden we dat er naar ons geluisterd wordt en niet te rigide aan richtlijnen en protocollen wordt vastgehouden. Ik hoop dat er een paar dames zijn die advies kunnen geven. Alvast bedankt!
Aanstaande maandag mogen wij onze keuze doorgeven. Zijn er toevallig dames die input kunnen geven? Alvast bedankt!
Ik woon in het noorden van het land, dus aan mijn ziekenhuis heb je niks. Maar als je ook makkelijk naar België zou kunnen zou ik kiezen voor Gent. Lees daar heel veel goede verhalen over! Ze kunnen en mogen daar meer dan hier in Nederland. Overigens in Duitsland ook, Düsseldorf.
Als ik dichterbij zou wonen zou ik denk ik gelijk naar dusseldorf gaan (1e keuze) of naar gent. achteraf gezien.
Potverdorie! Wat vervelend Rots! Ik had zo gehoopt dat IUI ging lukken bij je. Sorry, ik heb nog geen ervaring met IVF en ICSI of andere ziekenhuizen. Maar ik wilde je even veel sterkte wensen. Dit zijn geen leuke uitkomsten.
Gent. Wij zijn er 2 weken geleden geweest voor intake. Ze doen zoveel meer dan ziekenhuizen in Nederland.
Bedankt voor jullie reacties! Ik zie een duidelijke voorkeur voor buitenland in tegenstelling tot NL. Ik ga morgen telefonisch informatie opvragen en dan zullen we een keuze maken.
Bekijk wel goed of je verzekering op nl richtlijnen vergoed in buitenlandse ziekenhuizen. Anders moet je ook rekening houden met een groot zelf te betalen bedrag bij Gent of dd
Bedankt voor de tip MissDonna! Dit hebben we vrijdag nagevraagd bij de verzekering. Zij gaven aan te vergoeden tot het in NL geldende tarief en dat extra kosten voor eigen rekening zijn.