Webshop-irritaties en positieve dingen.

Discussie in 'De lounge' gestart door megacarls, 1 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. megacarls

megacarls Niet meer actief

Ik vraag mij af wat jullie irriteert aan een webshop en wat jullie juist als heel prettig ervaren aan een webshop.
    Ik zit er met een vriendin aan te denken om een webshop te openen.
    We hebben al een redelijk idee, het gaat om de gebruiksvriendelijkheid van de website en de klantvriendelijkheid (dus niet om betaalgemak, verzendkosten, dat soort dingen)

Ik zelf wil graag dat je goed moet kunnen specificeren wat je zoekt. Dus bijvoorbeeld niet alleen op jongenskleren-meisjeskleren-babykleren, want dan moet je soms 30 pagina's doorspitten. Ik wil dat je moet kunnen zoeken op geslacht én maat én kledingstuk én merk én als je wilt ook nog op kleur en/of prijs. Ik wil ook dat het mogelijk is om meerdere keuzes te maken, etc.

Ook kreeg ik laatst zelf bij een bestelling een persoonlijk briefje bij mijn bestelling en een kleinigheidje ('proef'dingetjes, stickervelletje) erbij. Dat heb ik ook onthouden en vond ik heel positief. Zolang dat haalbaar is (van bijv. een bol.com moet je dat niet willen verlangen denk ik) wil ik ook zoiets doen. Dat maakt het persoonlijk.

Wat vinden jullie belangrijk, waar hechten jullie waarden aan en zorgt dat jullie denken
    "Hier bestel ik volgende keer weer"
    of
    "Hier nooit meer".

Bedankt!

2. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    dat de site er in zijn geheel professioneel uitziet, en de leversnelheid/betrouwbaarheid/service zijn voor mij overwegingen om wel/niet weer wat te bestellen, en om de site aan te raden of juist af te raden.

zoekopties zoals je noemt vind ik handig, al zoek ik zelf nooit op kleur of prijs bijv ;)
    maar bij kleding of schoenen vind ik het zeker fijn (en minimale vereiste eigenlijk) om te kunnen selecteren op geslacht, maat, soort kledingstuk/schoen

daarnaast vind ik ook het prettig om meerdere sorteermogelijkheden te hebben (bijv. op prijs/populariteit/merk etc) maar ook bijvoorbeeld een keuze in hoeveel producten je op de pagina wilt zien.
    de een zal het prettig vinden om 10 dingen te zien en daarna naar de volgende pagina te moeten, terwijl een ander juist liever 30 dingen ziet en dus minder naar een volgende pagina moet klikken.

zo even gauw een paar dingen.

het thuiswinkel keurmerk, als dat ontbreekt bestel ik eigenlijk liever niet (of het moet een wel heel uitzonderlijk product zijn bijv. waarvoor ik graag dat risico neem)

verder dan nog wel de betaalmogelijkheden, ik heb er een hekel aan om alles vooraf te moeten betalen (wantrouwig denk ik), ik betaal daarom het liefst pas bij ontvangst en dan met acceptgiro of afterpay.

3. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.748
    113
    zuid-holland zuid
    Ik heb er een hekel aan als bijna allesuitverkocht is in de maat die ik moet hebben, vooral van de grote winkelketens snap ik dat nooit, die hebben toch een magazijn vol zou je denken....
    En als je al besteld hebt en ze komen dan nog met een bericht dat het toch niet leverbaar is...
    Verder:
    Ik wil graag een telefoonnummer waar ik heen kan bellen bij problemen
    Ik wil thuiswinkel-waarborg

Qua positieve ervaringen: het is heel hip om handgeschreven briefjes en kleine kanootjes mee te sturen bij grote bestellingen, ik vind dat wel attent en speciaal

4. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik vind de zoekmogelijkheden van Babypark.nl ideaal.
    Als je bijvoorbeeld in het zoekveld 'wikkeldeken' invult, dan krijg je alle wikkeldekentjes. Aan de linkerkant kan je je zoekresultaten verfijnen door een merk en kleur te kiezen.

Maar als ik op kleertjes.com kijk, dan moet ik tig pagina's doorspitten voor datgene wat ik zoek. Dus daar bestel ik nooit wat.

Ik heb net bijvoorbeeld in 3 minuten tijd dit
    Baby's Only Wikkel Deken Fijn Oud Roze | Babypark gekocht. Ik heb hem morgen binnen.

De reden waarom ik daar altijd bestel. Tijd en gemak is dus van essentieel belang voor mij, daar wil ik best ietsjes meer voor betalen.

5. Novella

Novella Actief lid

8 okt 2010
    323
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het bij kleertjes.com heel irritant... dat als je iets retour wil sturen dat je zelf de verzendkosten moet betalen. terwijl je ook al verzendkosten hebt betaald om het bij je te laten bezorgen. Dit hebben wel meer webwinkels... daarom bestel ik daar niets meer.

Voor mij moet het makkelijk te retourneren zijn, en ik vind het fijn als je achteraf kan betalen zonder extra kosten.

6. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Duidelijke zoekfuncties, en dat in beeld krijgen dat nog beschikbaar is in die maat.
    Snelle levering, lage verzendkosten, gratis retour en achteraf betalen hebben voor mij een grote voorkeur. Makkelijk contact kunnen maken.

Een extraatje is leuk, maar ik hecht meer waarde aan de service, vaak zijn het dingen waar je niet veel aan hebt, vind ik.

7. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik kreeg laatst waarschijnlijk een showmodelproduct thuis gestuurd in een doos. Dat vond ik nog niet zo erg omdat het een exclusief product was... Maar ze hadden er wat mij betreft nog best wel even een doekje over heen kunnen halen, want er zat een hele dikke laag stof op.

Bij dat bedrijf bestel ik dus nooit meer; al ging het om iets exclusiefs. Je kunt op zijn minst even een stofdoekje pakken en er overheen poetsen voordat je het naar je klanten stuurt en als nieuw verkoopt voor de hoofdprijs.

8. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    ik vind het fijn:
    om uitgebreid te kunnen zoeken dus :
    - man/vrouw
    - kleren dat dat gedeelte dan uitgeklapt word en dan jurk of broek etc uitzoeken.
    - kleur
    - maat
    - prijs
    - maar dat je ook meerdere dingen tegelijk kan aanvinken zoals de kleur en maat zeg maar.
    - sorteren op prijs van hoog-laag of laag-hoog of populair
    - ook fijn dat je recencies kan schrijven over de site en service maar ook over het product
    - dat je kan kiezen hoeveel producten je per pagina kan zien.
    - een goede klantenservice met telefoonnummer en e-mail vind ik ook erg fijn
    - vandaag besteld voor 21:00 morgen in huis idee vind ik ook erg fijn maar dat je ook kan kiezen om het pakketje te bezorgen bij een winkel in de buurt omdat je niet thuis bent.
    - makkelijk retouren
    - accepgiro erbij zodat je daarmee kan betalen/ achteraf betalen
    - thuiswinkel keurmerk
    - gelijk kunnen zien of artikel op vooraad is

ook leuk is dat je een account aan kan maken en dat je daarme voor extra korting spaart o.i.d.

Deel Deze Pagina