Nee he, ik zat net wat te eten. Voel ik daarna met mijn tong door mijn mond, voel ik gewoon ineens een heel groot gat aan de zijkant van mijn kies. Ik heb het even bekeken van binnen met een spiegeltje en het is echt wel 3 of 4 mm. Tot nu toe doet het nog geen pijn maar dat gaat het natuurlijk wel doen als ik er langer mee loop. Is dit spoed, waar ik morgen over kan bellen, of word dit maandag? Ik heb dinsdag een sollicitatiegesprek en ik wil ook dat die niet verpest word door een zere mond. Dus, is dit spoed?
Tja.. De kans op infectie is wel groot. Heb het twee keer gehad en moest telkens een weekje wachten voordat de tandarts tijd had om te vullen, dus die had er zelf niet veel haast mre. De assistente adviseerde mij toen alleen om niet op die kant te kauwen., goh.. Vaak voelt en ziet het er groter uit dan het is, maar als het zeer begint te doen dan zou ik ff bellen. Oja, na een week deed het bij mij nig niey pijn hoor..
Ik zou morgen wel even bellen inderdaad. Het lijkt me niet spoed spoed dat het vanavond nog moet maar ik zou morgen wel even informeren voor je erge pijn krijgt.Sterkte!
Als je nog geen last hebt, kun je maandagochtend gewoon de tandarts bellen. De spoeddiensten zijn er in principe alleen voor ongevallen en bij kiespijn, dus als je echt niet meer kunt leven met de pijn, en ook niet meer kunt slapen. Sterkte
Ik heb ook een gat in mijn kies of een gat tussen mijn kiezen. Kan het niet zo goed zien maar heb er totaal geen last van alleen is het lastig met eten want er blijft regelmatig iets in zitten. Net voor mijn vakantie verloor ik een (stukje) vulling en nu 3 weken later nog geen last van. Deze week wil ik gaan bellen om er iets aan te laten doen maar ik zie er zo tegenop om naar de tandarts te gaan.. Ik zou dus even wachten tot maandag en idd rekening houden dat je daar zo min mogelijk mee eet.
Ik heb ook zo'n groot gat in mijn (verstands)kies gehad. Ik heb er net als jij nooit wat van gevoeld, en ineens zat dat gat er. Ik ben gelijk naar de tandarts gedaan, deze heeft er een noodvulling in gedaan, en ik moest de kies laten trekken. Er zat volgens mn tandarts ontzettend veel vuil in het gat, dat had makkelijk kunnen gaan onsteken.
Vervelend zeg. Bij mij was er een keer een heel groot stuk van een vulling zomaar uit, was gelijk helemaal gestresst hihihi. Zoiets gebeurt altijd in het weekend. Als je geen pijn/last krijgt, kun je gewoon maandag bellen. Wel gewoon zeggen dat je die dag graag langs wilt komen, dan maken ze wel even tijd voor je. Verder proberen aan de andere kant te eten en je mond goed schoon te houden. Ik zou ook proberen niet teveel aan die kies te gaan zitten met je tong of vingers, want dan gaat het alleen maar irriteren. Succes!!
Ik heb al een week of twee een tand waar een stukje ontbreekt, ik heb maandag een afspraak dusja.. Heb een groot deel van mijn zwangerschap met een kapotte tand gelopen.. Tandarts heeft het wel een beetje bijgeslepen zodat er geen scherpe kantjes aanzaten en ik heb de tand na mijn zwangerschap laten trekken toen hij echt zeer begon te doen..
ikzelf heb ook een gat in men kies opgemerkt nadat ik echt ineens opstond smorgens met een vieze smaak in me mond! pijn doet het helemaal niet maar ik denk dat die vol met vuil zit en dat het dan daarvan komt dus ga ook binnenkort afspraak met de tandarts maken
Ja er gaat inderdaad wel veel vuil in zitten. Ik probeer zoveel mogelijk met links te eten, maar toch belanden de etensresten in dat gat. Misschien ga ik toch even de tandarts bellen die weekenddienst heeft. Bellen kan altijd natuurlijk. Dan hoor ik wel wat ik moet doen. Het voelt ook heel irritant. Aan dat gat zitten hele scherpe randen aan het glazuur. Ben zo bang dat er dan nog meer af zal breken.
Nee, dat is geen spoed. Mijn tandarts had ook pas een plekje na ruim een week. Kon ook geen kwaad volgens hem en heb ook geen last gehad. Tja, voelt vreemd, maar niet pijnlijk. In de afspraak heeft hij de kies alleen schoongemaakt en bijgeslepen. Na de bevalling komt er uiteindelijk een kroon op. Spoed is echt alleen voor helse pijnklachten en dan nog zijn ze er niet happig op.....Ben een keer voor een kaakholte-ontsteking geweest, maar toen heeft ze alleen pijnstilling voorgeschreven en moest tot maandag wachten.... Sterkte!
Helse pijn heb ik (nog) niet nee. Het voelt alleen superirritant en ik heb net een kommetje met melk en muesli gegeten. Nou, mijn kies is weer gevuld. Alle etensresten daarin. Gaat het ook niet ruiken dan, als ik het volgende week pas zou laten vullen?
Haal anders even een spuitje bij de drogist of apotheek en spuit het gat met lauwwarm water uit, kan wel helpen.
Ik heb tóch gebeld met de tandarts en kon direct terecht. Toevallig had mijn eigen tandarts dienst. Ik heb 35 minuten in de stoel gelegen en ben nu klaar, het gat is gevuld, dus ik ben weer tevreden.