Heel lang heb ik gedacht dat het aan mezelf lag...... Zodra het mooi weer wordt, voel ik me niet happy! Als er over het weer gepraat werd, en ik zei dat ik vrolijk wordt van regen, storm enz en dat ik dan het gevoel krijg dat ik alles weer helemaal aan kan, dan staat iedereen zo raar te kijken, en begrijpen doen ze het al helemaal niet. Ik woon vlakbij strand, s'zomers zal je mij daar niet zien, s'winters vind ik het heerlijk om op strand te zijn. Het liefst zit ik in de zomer binnen, de deur staat wel open zodat de kids wel op het erf kunnen spelen, maar mij zie je niet zo gauw buiten zitten. Ik geniet van de winter, lekker vroeg donker, kaarsjes aan, en als het buiten dan nog is stormt of de regen klettert op de ramen dan word ik helemaal blij. Zomers zak ik helemaal in, het lijkt wel (das dan mijn gevoel) dat je van alles moet doen als het buiten lekker weer is. En als je daar geen zin in heb, dan is dat maar raar. Daarom maar is gegoogeld op zomerdepressie, en inderdaad alles wat daar staat, daar kan ik mezelf helemaal in vinden, dus nee ik ben raar, of anders, ik hou gewoon van de winter, en van regen, veel wind. Vraag mezelf af of hier er hier ook mensen zijn die het herkennen? En wat doen jullie in de zomer? Ook vaak rare reactie's gehad als je zei dat je absoluut niet van de zomer houd? Vanochtend hier regen en onweer gehad, voelde me super! Buienradar is ook 1 van mijn favo's site's. Ben benieuwd wie zich herkend in een zomerdepressie......
haha ik vind t heerlijk als de zon schijnt en ik mijn wasje buiten kan hangen. maaaar voor de rest van de dag zit ik t liefst binnen omdat ik snel last van migraine krijg als t te warm is voor mij regen en onweer heb ik een hekel aan maar toen t vorig winter zo sneeuwde..... ik was dol gelukkig. liep bijna de hele dag buiten en was blij als een klein kind in de snoepwinkel als de sneeuw maar bleef vallen ook al is t glad op de weg en wordt t spannend als je eruit moet. heerlijk vind ik t. dus nee ik heb geen winter depressie of zomer depressie maar meer een herfst depressie haha
Een zomerdepressie zou ik het niet noemen bij mezelf, maar ik houd in ieder geval veel meer van winter. Vind het eerlijk gezegd ook prima dat het zo'n rotzomer is, maar dat kan ook aan mijn zwangerschap liggen. Heb liever dit weer dan 25-30 graden.
Ik herken t wel van iemand uit mijn omgeving. Liefst binnen, of soms in de schaduw en zodra het kwik onder de 10 graden zakt leeft ie helemaal op. Ikzelf heb last van een winterdepressie. Aan t eind van de zomer kijk ik ontzettend uit naar de herfst en winter, de regen, wind, kou en knusheid. Kom maar op met die lange avonden, de herfstwandelingen waar je bijna wegwaait en de knusheid die het met zich mee brengt; vloerverwarming aan, lekkere warme douche, dikke trui etc etc. Maar het gebrek aan licht begin ik dan al wel heeeeeel snel te merken. En dan komt de neerslachtigheid ook. Ik ben gek op de zomer en de warmte, dus wat jij beschrijft heb ik zelf niet. Maar op een goed moment ben ik er wel klaar mee en toe aan de herfst en winter!
nee, dat heb ik het tegenovergestelde. Wel heb ik dat het weer bij de seizoenen moet passen. Als ik eind september/begin oktober hoor dat het nog 20 graden wordt dan kan ik heel chagerijnig worden omdat ik dan helemaal op de herfst ingesteld ben. Net als ik niet blij wordt van het weer nu, nu zou het heerlijk warm moeten zijn.
nou ik vind de winter niet zo heel erg, maar de sneeuw daar in tegen ! verschrikkelijk..! maar ik word echt blij van t zonnetje hoor haha.. maar die hele hitte hoeft van mij niet.. ik was vanmorgen heel chaggie door de onweer en regen, omdat ik er door heen moest met de fiets
ikzelf heb last van voorjaarsdepressies. De maanden februari, maart,april zijn voor mij een echte kwelling. ben er lichamelijk ziek van, ik weet ook niet hoe dit kan. Met het najaar heb ik nergens last van.....
Ik heb vanochtend juist heerlijk door de regen gewandeld, en nee geen paraplu op. En dan wandel je de supermarkt binnen en je hoort iedereen over de regen klagen, ik heb maar wijselijk mijn mond gehouden, alleen toen een oud vrouwtje bij de kassa tegen mij zei; wat een weer hé? antwoorde ik; nou hé en het heerlijk erachteraan liet ik maar even weg! Kan ook helemaal uitkijken naar de laatste zondag van oktober, dat de klok weer een uurtje achteruit gaat, en ik zie weer als een berg op als de laatste zondag van maart in zicht komt dat de klok weer vooruit gaat, dan komen het voorjaar en zomer er weer aan. Als ik ooit weer is op vakantie kan gaan, dan wordt het denk IJsland
Mensen vinden mij ook vaak raar haha. Een depressie wil ik het niet noemen maar hou wel meer van de herfst en winter, heerlijk! Idd dan lekker het strand op en naar het bos. Je lekker warm aankleden tegen de kou. Gezelligheid binnen! Regen vind ik ook gezellig. En sneeuw leuk! (behalve als het zo vies drappig wordt). Tuurlijk als ik zeiknat geregent word en ergens heen moet ben ik niet blij, maar als ik binnen zit kan ik er echt van genieten. De feestdagen vind ik ook erg gezellig. Het voorjaar vind ik ook wel te doen hoor, vooral als het niet te warm is. En ik kan best wel genieten van het zonnetje, maar hitte vind ik niks! Ik kijk al echt naar september en de herfst uit. En idd wat je zegt met de klok!
nee, zo te lezen heb ik geen zomer depressie dan ( maar kan me best voorstellen dat die er is trouwens). ik heb meer een herfst depressie. al die regen en kou. de winter vind ik dan wel weer leuk als het vriest en sneeuwd dan.
Wat apart, ik had er nog nooit vab gehoord! Ik vond het weer deze zomer ook prima, maar dan vooral omdat ik zwanger was. Normaal gesproken vind ik de zomer heerlijk. In de winter word ik somber en voel ik me slecht. Mijn beste seizoen is absoluut de lente!
Ik herken het ook wel. Ik vind de winter een fijne tijd. Lekker vroeg donker, koud, gezelligheid in huis. Ik ben ook iemand die aan het eind van de winter alweer op kan zien tegen aankomende zomer
Ik had er vroeger altijd last van, je moest altijd maar blij zijn als de zon schijnt en iedereen naar het strand ging etc. Nou krijg alleen maar last van hooikoorts en hou niet van hitte. Nu is het geen zomerdepressie meer bij mij, maar hou liever van gematigd weer beetje zonnetje is oké, maar niet te!
Ik hou ook niet van de zomer. Veel te warm ( alles wat boven de 18 gr komt) Regen hou ik niet van. Onweer daarentegen wel. Vind ik knus, lekker binnen, het wordt donker, mooie flitsen en dan tellen maar tot de donder ( jeugdsentiment) Donkere avonden hou ik niet van. Maar de sneeuw, iemand schreef snoepwinkel nou idd. Ben dan al om 9.00 buiten en maar sleeen met kk. HEERLIJK.
Haha, echt zooooooooooooooooo herkenbaar! Alles wat jij schrijft/beschrijft, dat zou ik kunnen zijn. Zo grappig, want dit hoor je echt bijna nooit, ik hou er ook wijselijk mijn mond over dicht.
En weet je wat ik trouwens ook zo heerlijk vind.... dat het 's morgens weer zo lekker laat licht wordt. Ik baal er ook vreselijk van dat ze die wintertijd hebben verzet van september naar oktober!
Nou ik sluit me aan!! Ik voel me niet depri ofzo in de zomer maar ik hou echt van de winter... voel me dan sterker dan ooit! Ik heb dan ook echt het idee veel meer aan te kunnen.... en het fijne is dat de winter weer in aantocht is hihi!
denk eerder dat je het winterdip/zomerdip moet noemen,heb je weleens een echte depressie gehad?? geen pretje hoor,kun je van geen enkel weer genieten hoor.
Ik heb precies hetzelfde. Ik heb een hele grote hekel aan de zomer. Ik kan gewoon niet tegen een temperatuur van boven de 20 graden. De hoosbuien van afgelopen dagen vond ik echt veel en veel beter dan het zomerweer. Vind dit dus ook een perfecte zomer iedereen verklaard mij voor gek, maar ik heb gewoon niks met de zomer.
Ik heb ook liever de herfst/winter, wel zonder regen. Ik kan absoluut niet tegen de warmte, ik zwel op als een ballon. Lekker een pak sneeuw zoals verleden jaar, heerlijk