Vorige week heb ik mijn eerste echo gehad. Ik was toen 6+4, maar het vruchtje was toen 4 mm, wat paste bij 6+0 en het hartje klopte. Nu heb ik vandaag weer een echo gehad. Het hartje klopte nog steeds, maar het vruchtje was in 6 dagen tijd niks gegroeid. Na 4 miskramen kun je je voorstellen dat ik erg ongerust ben en ik me geestelijk voorbereid op miskraam nr 5 . Ik kan me niet voortsellen dat dit goed zal gaan. Is er iemand hier die hetzelfde heeft meegemaakt, bij wie het uiteindelijk wel goed is gegaan? Dus bij wie in het prille begin een week lang geen groei te zien was en bij wie de zwangerschap toch goed is gelopen?
He bah wat een narigheid! Wat zei de echoscopiste ervan? Ik denk ook niet dat het goed nieuws is eigenlijk....sterkte meis
De echoscopiste hield het een beetje in het midden. Een beetje een vehaaltje van: we zien nu een intacte zwangerschap, het is nog pril, het kan alle kanten op, het kan vriezen/het kan dooien, etc. En dat ik volgende week meer duidelijkheid zal moeten krijgen, dat ik toch nog een week moet afwachten. Nee, ik weet ook wel dat het niet goed is. Misschien probeer ik een laatste strohalm te vinden om me aan vast te kunnen houden, hoop ik op een wonder . O ja, bij de zwangerschap van mijn zoon* werd ik bij de termijnecho 1 week en 3 dagen teruggezet en hij bleek trisomie 18 te hebben. Dus ik ben hoe dan ook ongerust. Of het vruchtje stopt met groeien en ik krijg weer een miskraam, of het heeft straks een enorme achterstand en dan ben ik bang voor nog een keer trisomie 18
He bah dat is geen leuk nieuws. Hier wel een herkenbare angst en realisme wat betreft echo's en groeiachterstand, Ik ben een meisje verloren aan trisomie 13. Tja het is proberen deze week door te komen en hopen(ik hoop heel hard met je mee) dat het vruchtje ineens een groeispurt heeft gemaakt en je precies op schema ligt.... Ik moet de 18e voor een echo met 7 weken, blijft zo spannend na zoveel miskramen en een kindje verloren te hebben. En het is niet gek om op een wonder te blijven hopen, het is je gegunt!
jeetje wat ontzettend vervelend(zacht uitgedrukt)het enige wat ik kan bedenken is dat ze zich vergist hebben met meten....of de eerste keer...of nu.6 dagen is maar een paar mm verschil uiteindelijk.Het hartje klopt wel,dat is positief.Maar ik snap dat je mega onzeker bent hoor.Ik heb een beetje hetzelfde gehad,alleen bij mij was er geen hartslag en die is helaas ook nooit gekomen heel veel sterkte!!!
Oh nee Brix Ik zag de titel en toen dat het jouw berichtje was, waarom nou toch... ik hoop dat het een onzuiverheid in de meting was! Ik kan me erg goed voorstellen dat je gezien de geschiedenis je vertrouwen kwijt bent. Ik hoop op een wonder!!!
Hm in 6 dagen zou het mischien 2mm gegroeid moeten zijn volgens mij. Ik denk dat ze het verkeerd gemeten hebben, 1mm verschil scheelt bij zo'n kleintje al 2a 3 dagen en het is zo moeilijk om het duidelijk te meten in zo'n vroeg stadium. Ik ga flink voor je duimen meid.
Dank voor de reacties meiden! Ik denk niet dat het goed gaat komen, mijn kwaaltjes zijn inmiddels ook verdwenen, ik voel me niet meer zwanger. Ik weet dat het einde verhaal is, maar ik vind het vervelend dat het nog niet definitief bevestigd is, nu kan ik nog niet verder met verwerken. Ik laat jullie weten hoe het afloopt. Nicolioo, wat ontzettend spannend voor jou, binnenkort eerste echo. Jeetje, het is wel een periode van onzekerheid voor ons in het begin, het naïeve genieten is er wel vanaf. Ik duim voor een topecho en een mooi gezond kindje voor jou!
Hè meid geef de hoop niet op hoor. Zolang je geen bloed verliest ben je gewoon nog zwanger,er wit een klein kindje in je MET hartactiviteit die kei hard zijn/haar best aan het doen is. En je bent nog zo kort de symthomen veranderen met de dag. Ik ga toch nog door met duimen voor je. Kop op blijf er toch nog in geloven meid xxxxxx
probeer hoop te houden meis!! misschien hebben ze idd verkeerd gemeten.. en misschien lijkt het of je geen kwalen meer hebt omdat je zo bang bent dat het fout gaat.. ik had ook in begin van mn zw. dat ik dacht oow jee al mn kwaaltjes zijn weg het gaat weer fout.. maar dat zat een beetje tussen mijn oren.. probeer je vast te houden aan het feit dat het hartje nog steeds klopt!! al snap ik dat het moeilijk is na zoveel zw met vervelende afloop!!
Ooh brix toch, wat vind ik het verdrietig om dit te lezen. Ik kan me je onzekerheid goed voorstellen. Achterlopen op groei hoeft niets te zeggen, maar als je eenmaal hebt meegemaakt wat wij hebben meegemaakt, dan is hoop houden bijna onmogelijk... Toch hoop ik het beste, het is jullie zo gegund meid.
Ik weet hoe het is meid om telkens in onzekerheid te zitten. Na 5 jaar oefenen waarvan 3 in de mmm. En mk verder de eerste ivf raak! Ik had totaal geen kwaaltjes en heb 42weken in angst geleefd of het wel goed ging en bleef gaan, wat ik wil zeggen is dat ik zo met je meeleef. ik hoop gewoon dat het deze keer anders voor je gaat xxxxxx
Brix hoe gaat het nu met je? Vind het zo klote voor je, schrok toen ik dit topic zag. Hoop op een goed uitkomst natuurlijk maar is dat reeël..
Poeh, hoe het met me is? Ik ga ervan uit dat het mis is en verder onderdruk ik mijn gevoel totdat ik aankomende woensdag echo heb. Ik baal wel dat ik moet wachten, want tegen beter weten in krijg je in de tussentijd toch hoop. En verder stel ik mezelf de waarom vraag maar niet. Het is zo oneerlijk dat het ons weer niet gegund is. Hoe vaak moet ik nog kindjes gaan verliezen
Herkenbaar, dat toch hoop gaan koesteren als je nog weer moet wachten... Ik hoop toch voor je dat het een meetfout is geweest, (meten is op deze termijn heeeeel erg lastig). Mocht het echt mis zijn, sluit dan eens aan bij het meerdere miskramen topic: mogelijk dat je dan nog wat wijzer kunt worden over noodzakelijk onderzoek en mogelijke oorzaken. In NL is het kennisniveau voor wat betreft oorzaken van herhaalde miskramen vrij laag onder gyns, maar bijvoorbeeld in Duitsland en Belgie is dat veel beter geregeld... Voor nu eerst nog maar even sterkte en hopelijk gaat het toch goed!
Rozemarijke, ik schrijf al mee op het herhaalde miskramen topic. We hebben op 9 juli een afspraak in Gent, precies om de redenen die jij noemt . Ik ben al in het UMCU geweest, maar daar doen ze geen fluit. Jij een goede 20-wkn echo gehad, wat fijn! En nog een meisje, gefeliciteerd!
Ik wou al zeggen, had in mijn hoofd dat je een afspraak had staan in Gent. Goed onthouden dus. Woensdag mag je pas terug voor een echo? Pff, ik ga giga hard duimen, hoop zo dat ze het fout hadden en jullie kleintje gewoon mooi groeit. (hier ook geen zorgeloze zwangerschap maar door enorm hematoom veel bloedverlies)
Poeh, wat naar, Babyengel, dat je zo in onzekerheid moet zitten . Ik hoop dat alles goed blijft gaan bij jou!