Groot gezelschap te eten....Wat zal ik maken?

Discussie in 'De lounge' gestart door PenK, 2 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Volgend weekend vieren we de verjaardag van mijn man.
    Er komen zo'n 14 tot 18 volwassenen en tussen de 12 en 16 kinderen.
    Iedereen blijft eten. Gezellig, maar wel druk.
    Omdat we met een baby-tje zitten wil ik er niet al teveel werk van maken. Ik zat te denken aan het volgende (maar er moet nog wel wat bij, vandaar jullie suggesties gevraagd:));

- Grote pan kippensoep (niet zelf gemaakt)
    - Pan groente/tomatensoep (wel zelfgemaakt)
    - Broodjes met beleg zoals vlees, kaas, huzarensalade

Wat kan ik er nog meer bij doen?

Alles wat niet al te tijdrovend is:D;)

2. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Wij maken vaak een enorme pan met knakworsten en maken een grote pan met kipsaté. Dat vult lekker en je kan het eerder klaarmaken. Hoef je het alleen nog maar op te warmen. Gemak dient de mens op dit soort dagen toch?

3. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Misschien een grote schaal salade (wel of niet zelfgemaakt ;) ) Hier komen er volgende week ook aardig veel mensen en wij hebben veel zalm gehaald, op de barbecue ermee en wachten :) ook salades trouwens hoor

4. minon

minon Niet meer actief

Inderdaad kipsate maken en daar rijst erbij koken vlak voor het eten. Of stokbroodjes erbij en wat soorten salades en voor ieder een kopje soep is ook erg lekker.

5. Bloem1989

Bloem1989 Niet meer actief

Olijfjes gevulde eieren, gevulde (zoete) paprika's blokjes kaas & worst stokbrood verschillende salades bij de AH heb je allerlei bakjes met kant en klare dingetjes wel wat duurder maar voor iedereen wat wils en lekker makkelijk :)

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wat bladerdeeghapjes afbakken in de oven? Of stokbroodjes met smeersels etc.? Knakworstjes zijn misschien voor de kinderen inderdaad ook nog wel erg leuk/lekker.

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Een paar quiches van te voren maken en die in blokjes (of punten) snijden en serveren

8. Onje

Onje Niet meer actief

Als je er niet te veel moeite in wil stelen zou ik lekker een pan rijst met groente, gemarineerde kipfilet en een pan Satesaus. Gesneden stokbrood halen bij de supermarkt en een zak kroepoek erbij.
    Rijst/groente kan je een dag van te voren doen, kipfilet vind ik nooit zo lekker een dag van te voren. Ben je zo klaar.

9. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

kipkluifjes uit de oven ook erg lekker

10. Onje

Onje Niet meer actief

Oh ik lees eroverheen, iets bij de soep.
    Snel en makkelijk grote schaal met beleg schaal met broodjes ernaast en klaar. Een heel klein beetje meer werk en misschien wat duurderis een grote kant en klare bak salade, zalm of bij huzaren. De salde op een schaal in bijvoorbeeld de vorm van een vis, daaromheen leg je plakjes zalm, paling, makreel, haring,uien, tomaat, komkommer, kappertjes etc etc. Schubben van de vis maak je met slierten komkommer en tussen de garnering door een paar bloemradijsjes. Dag van te voren een aantal inkepingen in de radijsjes maken in een bak ijswater in de koelkast en de volgende dag heb je mooie bloemen.

11. Mauw

Mauw Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.626
    0
    0
    Amsterdam
    Mini kaas/worsten/saucijzen broodjes
    Kippenpootjes
    Balletjes in satesaus
    Salade met pasta
    Kaasplankje

12. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Voor de kinderen knakworsten of kant en klare pannenkoeken lekker en makkelijk.

13. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.326
    17.228
    113
    stokbrood voor bij de soep?

14. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    Super lekkere tomatensoep..

400 gram spekjes bakken op de bodem van de soeppan met 2 teentjesknoflook samen..

dan een hand vol verse sperziebonen (in kleine stukjes) in de pan en wat water erbij totdat de boontjes net onder water staan... even vijf minuten latenkoken.

daarna een paar aardappelen in kleine vierkantjes gesneden erbij doen.. weer wat water erbij doen zodat het net onder water staat..

dan een cougette en komkommer in stukjes.. dan nog wat brocolli.. 2 bouillonblokjes.. een blikje tomaten blokjes.. en een blikje tomatenpuree.. en dan de rest van de pan vullen met water..

lekker laten koken totdat alles gaar is...

Eigenlijk kan alle soorten groenten in de soep..net wat je lekker vind

mijn tante maakt de soep en mijn moeder...ik vind hem echt lekker

15. SDonya

SDonya Niet meer actief

Wraps met zalm, roomkaas en ijsbergsla!

Jammie :)

16. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Kippenpasteitjes. Kun je makkelijk vooraf maken. Voor de kids doe ik meestal broodje knakworst.

17. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Wat wij vaak eten met veel mensen bij de soep
    Stokbrood uit de oven (met alleen kruidenkaas)
    Knakworst met witte bolletjes
    gehaktballen in satésaus voor op brood/bolletjes
    salades (bij de aldi van een kilo vinden de meeste hier het lekkerste. Kun je evt nog mooi maken op een bord)
    afbak hapjes (kaas/worst/ui heb je)
    Pizza (me zus heeft een oven waar vijf pizza tegelijk in kunnen. Heb je elke 15 min nieuwtjes pizza)

18. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Lekkere pastasalade. Wij doen ook vaak een grote pan kipfilet of kipshoarma met broodjes/wraps en bakjes met sla, tomaat, komkommer erbij.

19. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Ik zou lekker makkelijk doen en knakworstjes erbij doen. en verder kaasbroodjes, worstenbroodjes, saucijzenbroodjes,frikandelbroodjes etc.
    hoeft allemaal maar even in de oven en klaar :D
    niet te moeilijk doen het is al druk genoeg ;)

20. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Je kan Turkse pizza's maken.
    Heel makkelijk en goedkoop te maken en (bijna) iedereen lust het.

Zo gepiept in de oven of pizzapan.

Een grote kom sla en tomaatjes erbij en klaar.

Daarbij kan je fingerfood erbij doen zoals feta en olijven aan prikkertjes en sneetjes stokbrood

Deel Deze Pagina