Volgend weekend vieren we de verjaardag van mijn man. Er komen zo'n 14 tot 18 volwassenen en tussen de 12 en 16 kinderen. Iedereen blijft eten. Gezellig, maar wel druk. Omdat we met een baby-tje zitten wil ik er niet al teveel werk van maken. Ik zat te denken aan het volgende (maar er moet nog wel wat bij, vandaar jullie suggesties gevraagd); - Grote pan kippensoep (niet zelf gemaakt) - Pan groente/tomatensoep (wel zelfgemaakt) - Broodjes met beleg zoals vlees, kaas, huzarensalade Wat kan ik er nog meer bij doen? Alles wat niet al te tijdrovend is
Wij maken vaak een enorme pan met knakworsten en maken een grote pan met kipsaté. Dat vult lekker en je kan het eerder klaarmaken. Hoef je het alleen nog maar op te warmen. Gemak dient de mens op dit soort dagen toch?
Misschien een grote schaal salade (wel of niet zelfgemaakt ) Hier komen er volgende week ook aardig veel mensen en wij hebben veel zalm gehaald, op de barbecue ermee en wachten ook salades trouwens hoor
Inderdaad kipsate maken en daar rijst erbij koken vlak voor het eten. Of stokbroodjes erbij en wat soorten salades en voor ieder een kopje soep is ook erg lekker.
Olijfjes gevulde eieren, gevulde (zoete) paprika's blokjes kaas & worst stokbrood verschillende salades bij de AH heb je allerlei bakjes met kant en klare dingetjes wel wat duurder maar voor iedereen wat wils en lekker makkelijk
Wat bladerdeeghapjes afbakken in de oven? Of stokbroodjes met smeersels etc.? Knakworstjes zijn misschien voor de kinderen inderdaad ook nog wel erg leuk/lekker.
Als je er niet te veel moeite in wil stelen zou ik lekker een pan rijst met groente, gemarineerde kipfilet en een pan Satesaus. Gesneden stokbrood halen bij de supermarkt en een zak kroepoek erbij. Rijst/groente kan je een dag van te voren doen, kipfilet vind ik nooit zo lekker een dag van te voren. Ben je zo klaar.
Oh ik lees eroverheen, iets bij de soep. Snel en makkelijk grote schaal met beleg schaal met broodjes ernaast en klaar. Een heel klein beetje meer werk en misschien wat duurderis een grote kant en klare bak salade, zalm of bij huzaren. De salde op een schaal in bijvoorbeeld de vorm van een vis, daaromheen leg je plakjes zalm, paling, makreel, haring,uien, tomaat, komkommer, kappertjes etc etc. Schubben van de vis maak je met slierten komkommer en tussen de garnering door een paar bloemradijsjes. Dag van te voren een aantal inkepingen in de radijsjes maken in een bak ijswater in de koelkast en de volgende dag heb je mooie bloemen.
Mini kaas/worsten/saucijzen broodjes Kippenpootjes Balletjes in satesaus Salade met pasta Kaasplankje
Super lekkere tomatensoep.. 400 gram spekjes bakken op de bodem van de soeppan met 2 teentjesknoflook samen.. dan een hand vol verse sperziebonen (in kleine stukjes) in de pan en wat water erbij totdat de boontjes net onder water staan... even vijf minuten latenkoken. daarna een paar aardappelen in kleine vierkantjes gesneden erbij doen.. weer wat water erbij doen zodat het net onder water staat.. dan een cougette en komkommer in stukjes.. dan nog wat brocolli.. 2 bouillonblokjes.. een blikje tomaten blokjes.. en een blikje tomatenpuree.. en dan de rest van de pan vullen met water.. lekker laten koken totdat alles gaar is... Eigenlijk kan alle soorten groenten in de soep..net wat je lekker vind mijn tante maakt de soep en mijn moeder...ik vind hem echt lekker
Wat wij vaak eten met veel mensen bij de soep Stokbrood uit de oven (met alleen kruidenkaas) Knakworst met witte bolletjes gehaktballen in satésaus voor op brood/bolletjes salades (bij de aldi van een kilo vinden de meeste hier het lekkerste. Kun je evt nog mooi maken op een bord) afbak hapjes (kaas/worst/ui heb je) Pizza (me zus heeft een oven waar vijf pizza tegelijk in kunnen. Heb je elke 15 min nieuwtjes pizza)
Lekkere pastasalade. Wij doen ook vaak een grote pan kipfilet of kipshoarma met broodjes/wraps en bakjes met sla, tomaat, komkommer erbij.
Ik zou lekker makkelijk doen en knakworstjes erbij doen. en verder kaasbroodjes, worstenbroodjes, saucijzenbroodjes,frikandelbroodjes etc. hoeft allemaal maar even in de oven en klaar niet te moeilijk doen het is al druk genoeg
Je kan Turkse pizza's maken. Heel makkelijk en goedkoop te maken en (bijna) iedereen lust het. Zo gepiept in de oven of pizzapan. Een grote kom sla en tomaatjes erbij en klaar. Daarbij kan je fingerfood erbij doen zoals feta en olijven aan prikkertjes en sneetjes stokbrood