Groot gezin: hoe is het om 4 kinderen te hebben?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Mooiezomer, 4 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Hier ben ik ook wel een beetje bang voor. Wij zijn net begonnen met proberen voor een vierde, overdag heb ik ook alleen de jongste thuis en met een kind thuis is gewoon heel relaxed vind ik. Met twee is het gewoon flink aanpoten en ben je soms beter af om op kantoor te zitten ha ha.

2. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.873
    5.150
    113
    Home
    Ik heb er 3
    En waar ik dus echt gek van word is sporten en zwemles
    Ze moeten alle 3 mee met omkleden, douchen, wachten....echt hoe doen sommige ouders dat

Persoonlijk vind ik 1 op 1 aandacht heel belangrijk en met 3 kinderen soms lastig laat staan met nog 1 erbij

3. Neilia

Neilia Niet meer actief

zwemles doen wij bewust op zaterdag.
    Dan kan 1 ouder mee met de oudste en de ander blijft bij de andere 2.

hier vanuit mij ook de wens voor een 4e, maar mijn vriend ziet het niet zitten (zegt ie nu)
    Dus ik lees lekker mee :D

4. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Zwemles heb ik ook bewust op zaterdag gezet. Daar is wel een langere wachtlijst voor (onze oudste is nog niet begonnen), maar ik zie mij doordeweeks echt niet met 4 kinderen naar zwemles gaan. Zeker niet met die van 2, want die loopt alle kanten op...behalve de goede:roflmao:

Bij mij mogen ze ook altijd omstebeurt mee naar de winkel. Maar nu begint de 3e ook dat ze graag mee wil. En dat mag dan ook wel. Dan neem ik er 2 mee, de 3e zit toch nog in het winkelwagentje. De oudste 2 neem ik liever niet samen mee, dan is het alleen maar rennen en totaal niet luisteren.

Zonnestralen vindt dit leuk.
  5. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.610
    8.359
    113
    Vrouw
    Ik heb onze jongens afgelopen weekend ook opgegeven voor de zaterdag. Ook bewust tegelijk.

6. Mybrand2018

Mybrand2018 Fanatiek lid

22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Dat heb ik nu niet meer met 4 omdat me oudste 12 is dochter 11 andere 9. Als de een moet blijft de jongste van 4 gewoon even thuis en breng ik snel. Blijf dan niet erbij

Maar idd toen ze klein waren poeh poeh soms werd ik echt gek bij dat zwemmen ze hadden een 2 uur achter elkaar

7. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.042
    14.724
    113
    Vrouw
    Zwemles doen wij op zaterdag. Dan is mijn man thuis, dus gaat hij naar zwemles en blijf ik met de rest thuis.
    Zou ik door de week willen zwemmen, dan is dat of heel kort aansluitend op school (eigenlijk niet te halen) of onder etenstijd.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.881
    113
    Drama vond ik dat, maar dat wordt wel makkelijker, want toen mijn jongste zwemles had kon de oudste al wel alleen thuis blijven. Zo gaat het steeds iets makkelijker. De oudste 2 kunnen zelf naar het sporten over het algemeen (we gaan vaak wel mee, maar hoeft niet perse meer).

9. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik kreeg er 4 in 3 jaar ( tweeling erbij dus) en heb ze een jaar lang alle 4 thuis gehad haha. En ja dat was even doorpakken maar wel heel bijzonder.

Ging en ga ook met alle vier naar de super en de zwemles. Ze zijn het gewend. En als het een kinder minder gesmeerd loopt is dat maar zo.

Straks heb ik voor het eerst 1 kind thuis, nooit gehad dus ben heel benieuwd.

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Hier ook een kwartet, of 2 setjes :p, erg leuk!
    Het is wel drukker met 4, maar dat kan ook komen omdat nr 3 en 4 weer korter op elkaar zitten en ik dus ruim 2 jaar 2 kindjes weer thuis had. Het was heerlijk relaxed met nr 3 alleen terwijl de anderen naar school gingen. Nu was nr 4 ook een pittige baby en nu een echte ondernemende peuter (wegloper) dus ik heb mijn handen wel vol.:o:
    Individuele aandacht is belangrijk vinden wij en dit kunnen we in onze ogen prima aan. Al is het niet altijd met 1 van ons als ouders, maar kan ook met een grootouder of tante zijn bijv. Naar de behoefte van het kind ;)

11. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Oh ik was vroeger met 3 thuis en wij hebben als kind nooit het gevoel gehad iemand te missen ofzo. Geen vijfde wiel aan de wagen hier dus :)
    Ik heb ook niet 4 kinderen gekregen voor het even aantal of voor een broertje/zusje/speelmaatje voor 1 van de anderen, de wens groeide na elk kind op een gegeven moment weer. En na de 4e ook gewoon weer :cool: maar nu heeft mijn hoofd gewonnen van mijn hart ;)

12. Dielle

Dielle Fanatiek lid

18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hier 4 kinderen (12jr, 10jr, 8jr en 1jr) en de 5e op komst.
    Ik ervaar het niet als druk, maar als gezellig.
    Doordeweeks zitten de oudste 3 op school en heb ik alle aandacht voor de jongste.
    Vaak als de kinderen uit school komen dan ligt de jongste op bed.
    Aandacht verdelen gaat vanzelf. Ik neem af en toe kinderen individueel mee. Al is het maar samen een boodschapje doen of even naar de stad.
    We hebben verder 2x een 7 persoons auto dus het past altijd.
    Sporten (zwemles, turnen, streetdance) van de kids is hier vaak op loopafstand dus ook dat is goed te doen.
    Jongste is wel erg gemakkelijk met slapen en uitslapen :D. Dat scheelt wel enorm.
    Ben benieuwd of we met de 5e weer zoveel "geluk hebben kwa slapen enz

13. roever

roever Niet meer actief

Wat een heerlijke verhalen zeg! :)

even off-topic, zouden diegene met meer dan 3 kids over hun lichaam willen vertellen?
    Dat klinkt raar haha
    Maar ik bedoel had/heb je voor de laatste zwangerschap een verzakking gehad en hoe verliep dan toen de volgende? En hoe ervaar je het daarna?

mij voel mij echt enorm onzeker op dit gebied en merk dat er ook zeer weinig over gesproken word helaas...

wij hebben een sterke wens voor een vierde (en dat zou ook de laatste wezen, als die gehint word)
    Alleen bij de derde een lichte blaasverzakking opgelopen en ik knijp m nu enorm...alvast bedankt..

14. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    @roever, ik weet niet officieel of ik een verzakking heb, maar ik heb wel last van licht urineverlies tijdens bepaalde sportbewegingen (jumping Jacks bijv), maar niet bij niezen oid. Dit is gekomen na nr 4.
    Maar ik heb er gelukkig nog geen hinder van (jumping Jacks zijn best makkelijk te vermijden Haha) maar ik weet niet hoe het gaat als ik straks in de overgang kom, vaak geeft dat ook verergering van klachten.
    Ik denk dat het o.a. komt omdat de hersteltijd bij mij 2 keer korter was dan de geadviseerde tijd tussen zwangerschappen (minimaal 1,5 jaar) en zoals ik begrijp zit er bij jou nog veel minder tussen. Dat maakt de kans op verzakkingen gewoon groter. Mijn advies zou dan zijn om een bekkentherapeut oid in te schakelen om goed voorbereid te zijn op een evt volgende zwangerschap (Inschatten risico op blijvende of verergerende klachten). En er wat meer tijd tussen te laten om echt te kunnen herstellen.

roever vindt dit leuk.
  15. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Voor zover ik weet heb ik geen verzakking, maar ik kan geen trampoline meer springen.

Bij niezen heb ik af en toe last van urine verlies, maar niet altijd.
    En voor mijn zwangerschappen kon ik mijn plas heel lang ophouden. Dat kan ik niet meer. Als ik naar de wc moet, moet ik ook meteen gaan.

Bij de 3e had ik een subtotaal ruptuur (Bij de 4e niet) en ook daar ondervind ik geen hinder meer van.

Mijn lichaam heeft nooit echt kunnen herstellen. Na de 1e was ik na 7 maanden weer zwanger, na de 2e na 9 maanden en na de 3e na 14 maanden.

roever vindt dit leuk.
  16. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

22 apr 2017
    2.099
    941
    113
    Vrouw
    Oeh meiden, het gaat hier steeds meer kriebelen! Leuk om jullie verhalen te lezen.

Zonnestralen en roever vinden dit leuk.
  17. roever

roever Niet meer actief

Pffff wat dit betreft heb ik echt een bloedje hekel aan het vrouwenlichaam ha.
    En ik baal echt als een enorme stekker!! Vooral van het feit dat je het nooit weer terug kunt draaien!

daarnaast ik ben echt stapelgek op ze alle drie! En de wens voor vierde is enorm groot....
    We hebben nog alle tijd, maar het zit me nu al dwars allemaal... :(
    Pff t mensen brein...

18. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik heb overigens sinds de geboorte van nummer 3 geen urineverlies maar juist het probleem dat mijn plas drang weg is.
    Ik plas soms maar 2x op een dag en dan is het omdat ik vanuit het niet ineens heel nodig moet.
    Dan komt er dus ook echt een waterval uit.

ze kunnen me niet vertellen of dat bij een volgende zwangerschap erger word dus dat vind ik wel erg lastig.

19. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.304
    17.200
    113
    Verzakking: zal niet erg zijn. Actief springen op de trampoline ofzo is niet wenselijk ;)
    Bij de 4e zwangerschap wel veel last gehad van bekkenbodemspieren maar met fysio ging dat vooruit ipv achteruit :)

Zwemles: toen de oudste 2 zwommen (tegelijk) moest nr 3 gewoon mee. Was zwanger dus daarna nr 4 ook. Geen problemen mee ervaren. Voeden kon daar ook ;) en kind 3 is geen wegloper.
    Nu zwemt kind 3. Kind 1 en 2 willen niet wachten daar dus die hebben met de buurvrouw geregeld dat ze daar mogen spelen :roflmao: dan hoef ik alleen de jongste nog mee te nemen.
    Volgende week starten 1 en 2 waarschijnlijk met zeemeermin/haaizwemles en dat sluit aan op zwemles van kind 3 dus moeten ze wel mee en zitten kind 4 en ik dubbele tijd. (Zag het op fb, vanmiddag navragen of ze er echt bij zitten. Cursus van 12 lessen)

Andere activiteiten: kind 2 heeft blokfluitles maar kan ze alleen heen. Kind 1 en 2 hebben om de week op vrijdagavond club maar dan rijden we om de beurt/hoe het uitkomt

20. Sela~

Sela~ Actief lid

22 apr 2017
    455
    895
    93
    Vrouw
    Wij verwachten onze zesde. De jongste vier zijn in 4,5 jaar geboren. Druk? JA! haha, maar het is zoveel meer dan dat, vooral genieten. En de meeste ochtenden gaan de oudste vier naar school/psz en ben ik alleen met de jongste dus dan heb ik mn handen wat meer vrij:)

roever vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina