Hoi allemaal, Ik zou het leuk vinden om een groep te starten, samen dingen te bespreken, ervaring uit te wisselen tot aan de bevalling Mijn uitgerekende datum was toen ik 9 mei voor een echo ging 26 december, maar dat ik al opgeschoven naar 30 december. Spannend zo rond de jaarwisseling!! Lijkt het je leuk om samen te kletsen over hoe je je voelt en wanneer je de volgende controle/echo hebt? Kom dan gezellig bij dit clubje! Lieve groetjes
Hoi LadyIngrid, Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik sluit me graag aan bij jouw groepje. Ik ben rond 18 december uitgerekend (zelf had ik 20 december berekend, maar de verloskundige heeft de datum op 18 december gezet). Op 6 juni heb ik het bloedonderzoek en de combinatietest. Heel spannend allemaal! Groetjes, Katie
Hoi! sorry voor de late reactie, zijn een vakantiebestemming aan het uitzoeken waar we de laatste keer met zn 2en naartoe kunnen waarom heb jij wel gekozen voor de combinatietest? Wel grappig want wij hebben er juist niet voor gekozen, omdat het een ruwe schatting is hoeveel kans je er op hebt. Dat zegt nog helemaal niks. Ook wel een beetje omdat t niet vergoed wordt, maar dat is niet de hoofreden. ik heb gelukkig al 3 echo's gehad en heb gezien hoe t kleintje aan t groeien is, en over anderhalve week naar verloskundige voor intake. (Zat eerst in zh ivm iui behandeling) dus dat is wel even spannend vind ik
Hallo dames, Mag ik me ook bij jullie aansluiten? Ik ben momenteel zwanger van mijn tweede kindje en ben 10 december uitgerekend. Ik ben al trotse moeder van een echt kerstkindje. Mijn dochter is op 25 december 2010 geboren. Groetjes Femke
Gezellig dat je er bij komt dat ehebben jullie goed gepland hihi, w kindjes in de laatste maand. Maar aan de andere kant is t op die manier een nog duurdere maand haha. heb morgenmiddag weer een echo ivm bloeding. Vreselijk spannend dit....! Hoe gaat t verder met jou? Ook last van kwaaltjes (gehad)?
Ha LadyIngrid, Ja in plannen zijn we niet zo goed, hihi..... Het heeft gewoon zo moeten zijn..... Achja we hebben in ieder geval het hele jaar om voor die dure maand te sparen...... Wat spannend zeg! Ik zal voor je duimen morgenmiddag. Met mij gaat het goed hoor, ik mag niet klagen. Ik ben wel heel erg misselijk geweest tot ongeveer 12 weken, en dan de hele dag door.... Maar dat is nu gelukkig helemaal weg. Waar ik nog wel steeds last van heb is van mijn darmen, die zijn helemaal van slag. Ik heb ook echt een grote opgeblazen darmenbuik, het lijkt soms wel of ik al 6 maanden zwanger ben...... Ik neem nu ook elke dag lactulose om mijn stoelgang een beetje op gang te houden.... Verder heb ik eigenlijk nergens last van, gelukkig. En jij? Nogmaals succes morgen!
Tjee wat vervelend om de hele dag door misselijk te zijn. Ik was tot voor kort wat week op mn maag als ik geen eten in mn maag had. En errug moe maar verder gaat t wel goed. Die darmen kunnen ook echt irritant zijn! Daar heb k zelf ook last van en ik gebruik een poedertje ervoor. Een klein beetje verlichting haha
Hoi dames. Ik was volgens eigen berekening 25 december uitgerekend, ben vandaag 6 dagen vooruit gezet. Ladyingrid, al iets gevonden? Wij zijn vorig jaar naar Dubai geweest als laatste vakantie samen.
Goed! Precies 10 weken en kickin' haha. T was aan t spartelen! Dat zijn nog wel ongecontroleerde bewegingen maar leuk om te zien
Fijn om te horen dat alles goed gaat! Hier gaan we 2 juli weer spieken.... Speciaal voor mijn dochter een geslachtsbepaling ingepland, dan kan ze ook een keer live naar de baby kijken. Ik wil haar niet meenemen naar de reguliere echo's. En in onze verloskundigenpraktijk hebben ze geen echo apparaat. Ben wel benieuwd of ze dan echt snapt wat er gebeurd, maar dat zien we dan wel.......
Hoi LadyIngrid, Wat fijn dat alles goed is! Ik had vorige week ook bloedverlies (een klein beetje) en ik mocht meteen bij de verloskundige komen voor een echo. Gelukkig was alles goed! Ons kindje heeft nu ook armpjes en beentjes, heel leuk om te zien. Wij kiezen voor de combinatietest omdat ik al iets ouder ben (35 jaar) en wij vinden het toch fijn om iets van zekerheid te hebben (alhoewel ik weet dat dit niet 100% zekerheid is). Mocht de nekplooimeting niet goed zijn dan krijgen we de NIPT-test aangeboden en die wordt dan vergoed. Mocht daaruit dan ook blijken dat er iets niet goed is dan is een vruchtwaterpunctie nog een mogelijkheid (maar liever niet natuurlijk). Maar we zien wel hoe het loopt. Als de nekplooimeting goed is kan het best zo zijn dat we het daar dan bij laten. @MamaFemsie: jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap! Groetjes, Katie
@ mamsie; Wat leuk om dat samen met je dochter te gaan doen. Ik kan me voorstellen dat ze het niet helemaal snapt, of begint je buik al wat te groeien? @ katie; een bloeding maakt je gewoon zo onzeker... pff.... Op de echo zag ik vier stulpjes, niet echte armpjes en beentjes nog, maar voor het plaatje was het duidelijk. Vind je het spannend die nekplooimeting? Wanneer moet ie? Hoe voelen jullie je verder? Ik heb eigenlijk maar een paar weekjes (4 of 5) last gehad van een weeïg gevoel op de maag. Door mijn sterkere reuk had ik bij bepaalde luchtjes dat ik mijn maag nog meer voelde, maar heb gelukkig niet over hoeven geven! Ben nog wel erg moe.
Hoi LadyIngrid, Inderdaad, een bloeding is echt even schrikken . Vrijdag heb ik het bloedonderzoek en de nekplooimeting. Ik ben er niet zenuwachtig voor, ik zie wel hoe het loopt. Bloedonderzoek zie ik meer tegenop omdat ik vaak ben flauwgevallen tijdens het prikken. Tegenwoordig ga ik altijd liggen en dan gaat het beter. Ik voel me heel goed, geen last van misselijkheid en ik voel me fit. De eerste paar weken was ik wel best misselijk maar ik heb ook nooit hoeven overgeven. Ook was ik heel erg moe, maar dat was na een paar weken ook over. Het eten smaakt me wel minder lekker dan voorheen. Ik lust nu bijv. geen crackers meer terwijl ik die eerst heel lekker vond. En chocolade vind ik ook niet echt lekker meer.
Wel grappig om te zien hoe hormonen je eetlust kunnen beïnvloeden. Zo at ik de eerste weken bitterweinig. Ik hoefde gewoon niet zoveel als anders. Ook dronk ik t liefst appelsap maar merk dat ik ook meer water drink. Ik wens je veel succes morgen! Wanneer verwachten ze de uitslag?
@ Katie1979: alvast succes morgen! Wij hebben ervoor gekozen om geen combinatietest te doen. Het geeft maar een kans een en ons kindje is welkom zoals het is. @ LadyIngrid: mijn buik begint al wel wat te groeien (vooral door mijn darmen die volledig van slag zijn) maar nog niet in die mate dat mijn dochter dat ook doorheeft. Ik heb nu eigenlijk nagenoeg geen klachten meer, behalve dan mijn darmen. Ik ben tot een week terug wel continu misselijk geweest, gelukkig ook zonder overgeven. Ook ga ik over het algemeen wel wat eerder naar bed dan eerst. Lig er nu gemiddeld rond 22.00-22.30 in. Wat eten betreft is er eigenlijk ook niks veranderd, behalve dan de dingen die ik niet meer mag hebben.
@ mama femsie; dingen die je niet meer mag hebben, is dat vanwege de darmen? Ik had trouwens wel obstipatie (spastische darm) en gelukkig is dat nu zo goed als voorbij omdat ik een poedertje gebruik. Maar daar had ik inderdaad in t begin ook heel erg last van!
Nee met de dingen die ik niet meer mag hebben doelde ik op filet americain, carpaccio, rood vlees, wijn etc. Ik neem ook elke dag lactulose en dat helpt wel maar toch heb ik nog wel steeds last van mijn darmen. Maargoed zo erg is het nu ook weer niet.
Hoi, Vandaag heb ik het bloedonderzoek, de termijnecho en de combinatietest gehad. De nekplooi was 1,4 mm dus dat was goed gelukkig Over ruim een week krijg ik de uitslag van het bloed. Verder zag alles er goed uit. Ik heb vandaag het hartje van mijn kindje gehoord en een van zijn/haar handjes gezien! Heel mooi! Mijn uitgerekende datum is op 17 december gezet. Het bloedprikken ging heel goed, degene die prikte heeft mij begeleid bij het ademen en dat heeft goed geholpen. Hoe is het met jullie LadyIngrid, MamaFemsie en Noid?