huilende baby / peuter

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Suzie01, 13 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    Dames ik heb een vraagje.

    Bij de oppas zijn er 4 kindjes en de dame kan ze natuurlijk niet bij elke kik alle 4 te gelijk aandacht geven. Ik heb me er niet aan gestoord maar er is nu een moeder die vind dat ze de kindjes te lang laat huilen.

    Wat vinden jullie nu te lang?

    Ik begrijp best dat als ze er 1 verschoont de andere even moet wachten, dat al ze zelf even naar het toilet is net als ze alle 4 slapen en er 1 gaat huilen je niet direct op kan staan om actie te ondernemen.

    Vind het jammer dat er nu wat gemopper is ontstaan.
     
  2. GewoonLinda

    GewoonLinda Fanatiek lid

    4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Ik ben zelf gastouder en ik vind het ook een beetje liggen aan de reden waarom een kind huilt. Heeft het honger of een vieze luier, maak je meer haast dan wanneer het huilen is om aandacht en op schoot te zitten. Zeker als dat vaak gebeurt, zal een kind af en toe even huilen.
    Maar langer dan 5 minuten zou hier niet gebeuren, denk ik. Tenzij het niet anders kan.
     
  3. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Sommige mensen vinden nou eenmaal dat huilen onnodig is. Voor hen is een minuut al te veel. Dus om hoe lang gaat het en wat vind jij zelf acceptabel?

    Ik heb zelf drie kinderen onder de vier en hier wordt echt wel wat afgebruld soms. Ik heb maar twee handen en die mevrouw van jou ook.
     
  4. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief


    Ik sta er zelf in zoals jij. Je merkt aan alles dat ze haar stinkende best doet. Mijn vraag hier komt omdat ik het kan accepteren maar om me heen merk ik dat het accepteren minder normaal is.
     
  5. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    Ben ik het ook mee eens, je kan niet overal en te gelijk zijn je heb ook momenten dat je even wat voor jezelf moet doen en dat moet ook gewoon kunnen.
     
  6. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Ja het ligt er in mijn ogen wel aan wat dan, er zit nogal een verschil tussen even naar de wc gaan of even internetten op je telefoon. Maar hier worden ook gewoon prioriteiten gesteld hoor en dat betekent ook wel dat er iemand even moet wachten.
     
  7. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Hoe weten de ouders eigenlijk dat ze de kindjes lang laat huilen??

    Maar als antwoord: ik ben zelf gastouder en zeker bij kleine babietjes laat ik ze niet huilen als het niet nodig is. Ook gaat dat allemaal in overleg met ouders.
    Maar idd als ik er 4 heb gebeurd het wel eens dat er eentje huilt als ik even bezig ben. Natuurlijk niet dat ik op mn telefoon bezig ben maar als ik een ander kindje verschoon of eten klaar maak.
     
  8. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Dit vraag ik me ook af..
     
  9. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Accepteren is iets persoonlijks, die mensen kunnen er ook voor kiezen om op zoek te gaan naar andere go.
    Eigen keuze.

    Ik had zelf 3 baby's in huis en de regel was om niemand te laten huilen. Dat lukte aardig, zeker omdat wij een strak ritme hanteerden en de kinderen vanaf begin gewend waren te kunnen wachten.
    Maar als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat. Dat was mijn tweede regel ;)
     
  10. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.623
    113
    Hoe weet die vrouw dat? Het gaat om jonge kinderen.

    Daarnaast moeten ze in een gezin met meer dan 1 kind toch ook wachten. Daar overkomt ze niets van. Jij schrijft dat GO er alles aan lijkt te doen. Heeft ze wellicht te veel baby's of zorg intensieve kinderen (die gaan ook minder vaak naar een kdv).

    Of is dit kind thuis niets gewend (geen siblings alle aandacht).

    Als moeder het anders wol moet ze geen GO nemen maar een nanny of oppas aan huis.
     

Deel Deze Pagina