Groot gezin

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Roos6, 8 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos6

Roos6 Niet meer actief

Hallo meiden,

Het lijkt me leuk om met andere moeders van een groot gezin te kunnen kletsen.
    Ik zie op het forum ook wel eens vragen voorbij komen over hoe doe je dat met een groot gezin, wanneer is je gezin compleet enz. enz.
    Dus wie weet kunnen we hier wat ervaringen en tips uitdelen:)

Mijn man en ik hebben samen 5 kinderen in de leeftijd van 14, 13, 9, 5 en 3 jaar en we hopen binnenkort zwanger te mogen zijn van ons 6e kindje.
    Ik vind het geweldig om een groot gezin te hebben!
    Nu hebben mijn man en ik allebei een eigen bedrijf ( met personeel) dus we zijn wel heel flexibel in onze werktijden waardoor er altijd 1 van ons thuis is als de kinderen uit school komen en we dus bijna nooit opvang nodig hebben. En in geval van nood hebben we altijd oma nog die het heerlijk vind om af en toe eens bij te springen. Ik snap dat dit wel een luxe is en dat het daardoor makkelijker is om een groot gezin te hebben. Om beurten werken we thuis, dus ook voor de kleinste geen opvang nodig.

Hoeveel kinderen hebben jullie en gaan er nog meer bij komen??? En hoe combineren jullie dat met je evt. baan enz...

Ik ben benieuwd of er meer meiden mee komen kletsen...

2. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Wauw jij bent gezegend! Jaloers ;)

Hier zwanger van 2e kindje. Derde zou nog mogen komen maar daarna wordt het helaas te duur :(

3. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik heb ook een groot gezin :D

In het verleden werden deze topicds altijd vrij snel weer gesloten, weinig animo voor denk ik. Op grootgezin.nl vind ik het oersaai en ouderwets, hoop dat meer mama' s zich hier melden!

4. hartendiefje

hartendiefje Niet meer actief

Wauw wat een rijkdom zoveel kids hihi

Hier willen we er graag nog 1tje bij en dan vinden wij het genoeg
    Wij vinden het leuk om met zn 4e te zijn dan als het ons gegund is natuurlijk

5. Roos6

Roos6 Niet meer actief

Mamadeluxe, jou heb ik inderdaad al vaker voorbij zien komen :) Maar jij bent hier denk ik wel de koploper hihihi
    Grootgezin.nl vind ik ook niets aan en verder is er niet veel over grote gezinnen...hoop dat er idd meer grootgezinmoeders mee komen kletsen... of er zijn gewoon niet veel grote gezinnen meer. Wij vormen met ons vijftal toch wel een redelijk uniek gezin bij ons in de buurt. Wel veel gezinnen met 3 kinderen, soms 4, maar dan houdt het wel op.
    Ik denk dat onze 6e wel echt de laatste zal zijn....but you never know :) Ik heb al vaker alle babyspullen op MP gezet en daarna weer opnieuw moeten aanschaffen hahaha

6. Susanna74

Susanna74 Lid

9 sep 2013
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Hier ook een mama van een groot gezin. 4 kinderen van 10, 8, 6 en 3 jaar.
    Ik heb nog een grote wens voor nog een kindje. Maar twijfel of we nu niet te oud (ik 38 en mijn man 45) zijn. We hebben nu 4 gezonde kinderen en zijn heel gelukkig. Toch blijft het bij mij zo ontzettend kriebelen ....

7. Sjotefle

Sjotefle Actief lid

14 aug 2011
    301
    0
    0
    Fulltime huismama!
    Fryslan Boppe
    Pfoe wat een grote gezinnen hihi, stiekem lijkt het mij ook fantastisch maar ik denk dat het voor ons niet haalbaar zal zijn. Er komt voor ons nog wel een 3e wondertje (ik denk alleen niet dat ik me dan al compleet voel...alleen manlief vindt dat het bij 3 wel op moet houden. Heb heel wat moeite moeten doen om hem om te praten een 3e te mogen krijgen) Mijn ideale grootte is 4 kids :)

8. Intense

Intense Actief lid

11 sep 2012
    302
    0
    0
    Overijssel
    Hallo iedereen,

Hier ook een groot gezin, mijn man en ik hebben samen vijf kinderen in de leeftijden: bijna 15, 13, 10, 6 en 9 weken.

Inderdaad grootgezin.nl is geen bal aan ben je zo uitgekeken.
    Ik weet ook dat topics als deze snel verdwijnen, ik hoop net als jullie dat er zich hier meer moeders zullen melden zodat we de nodige ervaringen en tips kunnen uitwisselen met elkaar.

Groetjes Marscha

9. Roos6

Roos6 Niet meer actief

ja echt jammer dat er niet een modernere website is voor grote gezinnen...
    Er waren in het verleden wel hyves-pagina's voor grote gezinnen maar dat daar zit ik niet meer op. Op facebook heb ik nog niets kunnen vinden. Jullie???

Intense: bij jullie dus ook een behoorlijk verschil tussen de oudste en de ( nu :) ) jongste...Hoe vind hij/zij dat. Onze oudste zal ook 15 zijn als we weer een kleintje mogen verwelkomen...
    Hij zij laatst dat hij dat echt zielig vond voor de baby, want die kreeg dan hartstikke oude ouders hahahaha

10. Simba

Simba Fanatiek lid

21 jun 2006
    1.129
    19
    38
    Hoi,

Ik heb 3 kinderen (jongens) van 5, 4 en 14 maanden en ben nu 27 weken zwanger van nummer 4. Deze baby was niet gepland, maar ik ben ondanks de sterilisatie van mijn man toch zwanger geraakt. Het was even schrikken, maar de baby is welkom! Straks hebben we 4 kindjes (onder de 6 jaar) en ik vind dat toch ook wel een groot gezin... Meer kindjes zullen er waarschijnlijk niet komen (mijn man laat zich opnieuw steriliseren).

Ik vind het wel druk met zoveel kinderen, hoor. Nu hebben wij een eigen bedrijf (met personeel) waardoor mijn man redelijk flexibel is met de indeling van zijn werkuren, maar toch blijft het puzzelen. Ik werk namelijk 32 tot 36 uur (4 dagen per week) en doe daarnaast de administratie voor ons bedrijf. Het huishouden doen we samen, net als de zorg voor de kinderen. Vrije tijd voor ons zelf is echter schaars ;).

Ik ben overigens benieuwd welke auto jullie hebben... Toen we voor de derde gingen hebben we bewust een redelijk ruime auto gekocht (Renault Grand Scenic), maar met 4 kindjes + duowagen + bagage wordt dat toch wat krap. We overwegen dus om een nog grotere te kopen (bijv. Renault Grand Espace). Wat voor auto hebben jullie?

11. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    IK heb 3 kindjes dus geen groot gezien.
    Wel de wens voor een 4de ;)
    Overigens merk ik dat mensen mij heel raar aankijken als ik zeg dat er nog best een 4de mag komen.
    Ze vinden 3 namelijk al heel veel!

Ik kom zelf uit een groot gezin! meer dan 6 kinderen ;)
    Ik vond het geweldig! misschien wil ik daarom wel een groot gezin?

12. Roos6

Roos6 Niet meer actief

wij hebben een Seat Alhambra, 7 persoons. Nog best ruim hoor en een redelijke kofferbak ( 2 boodschappenkratjes kunnen er naast elkaar in staan) De duowagen, die wij ook gebruikte, paste net maar handiger was om de achterste stoel op te klappen.
    Een busje is misschien wel handig wb ruimte maar dat vind ik een drama met parkeren...maar dat zegt misschien meer over mijn chauffeurskwaliteiten :)

13. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

24 nov 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Wow, wat super zeg!! Is ook altijd wel mijn droom; een groot huis/boerderij en dan gezin met veel kinderen (ook pleegkinderen) :)

Financieel zou dat voor mij iig niet kunnen. En 't lijkt mij toch ook wel heel zwaar..

14. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi

Hier ook een groot gezin, nou ja groot, drie kids (4,2 en 1 jaar) de twee oudsten zijn jongens en worden in jan en dec resp 5 en 3.......de jongste is een meisje van net 1 jaar.

Hier twijfels voor een vierde, vooral organisatorisch.........gevoelsmatig geen twijfels!

15. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Hier ook een bijna grootgezin.. Nu zwanger van de 4e de andere 3 zijn 1 is bijna 7 nummer 2 is bijna 3 jaar en de jongste 1,4 jaar.. En 9 april komt de 4e ... Ik merk wel dat een groot gezin meer dan 2 kids iedergeval echt taboe is hoor... En denken ze allemaal dat mijn moeder me helpt met de opvoeding omdat het best zwaar is zeggen ze dan.. De vooroordelen he.. Ik ben fulltime thuis om voor de kids te zorgen.. En
    Ik zou niks anders willen dan Een grootgezin

16. marygirl

marygirl Actief lid

25 dec 2010
    377
    0
    0
    Oh leuk topic, ik klets graag mee. We gaan nu voor een derde kindje, maar we hebben wel de droom voor vier, als het natuurlijk lukt allemaal :)

Ik ben wel benieuwd hoe andere meiden denken over het volgende. Ik hoor veel van anderen in mijn omgeving dat ze op zich best de wens voor een derde hebben, maar dat ze er vanwege de kosten van afzien. Misschien zie ik iets enorm over het hoofd, dan hoor ik dat heel graag, want ik vraag me dan toch altijd af wat ze precies bedoelen. Natuurlijk zijn er de kosten voor de kinderopvang (gaan onze kinderen drie dagen heen) en later school, clubjes, studie en middelbare school, eventueel studeren. We hebben het zelf niet heel breed, maar kunnen prima rondkomen en maken soms bewust keuzes om iets wel of niet te doen om te kopen, zodat we voor iets anders wel geld hebben. Bijvoorbeeld niet een verre wereldreis, maar dichtbij op de camping. Ik weet dat naarmate ze groter worden het allemaal duurder wordt, maar dan heb je kosten zoals kinderopvang weer niet. Ik hoor graag hoe jullie hierover denken (misschien zie ik het allemaal te rooskleurig :D).

17. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Hé, gezellig hier!
    Ik ben ook mama van een groot gezin: onze kinderen zijn 10, 8, 7, 2 en 1 jaar oud.
    Soms druk en hectisch, maar ook vaak erg leuk!
    Ik ben thuisblijfmoeder sinds onze oudste naar de basisschool is gegaan.
    Ik werk zo'n 20 uur per week voor het bedrijf van mijn man.
    Ik rijd in een Mercedes E station, daar zit een extra bankje in in de kofferbak. Als ik die niet nodig heb, kan ik hem in de bodem wegklappen. Mijn man heeft een Jeep commander waar we ook met z'n allen in kunnen.

Wij hebben het financiël goed, maar ik weet niet of ik voor 5 kinderen zou kunnen 'kiezen' als we maar net rond zouden kunnen komen.
    Het hebben van een groot gezin kost gewoon veel geld. En dan gaat het helemaal niet om extra luxe dingen. Alleen eten en drinken is al een hele kostenpost. Kleding en schoenen kun je natuurlijk net zo duur maken als je wilt, maar voor een basic garderobe moet je toch al best in je buidel tasten.
    Als ze naar school gaan komen er ook steeds meer kosten bij, ze hebben regelmatig een verjaardagsfeestje, ze willen trakteren voor hun verjaardag, zelf een feestje geven, mee met schoolreisje, op clubjes/sport en wat te denken van zwemlessen.
    Natuurlijk krijg je kinderbijslag en evt kinder(opvang)toeslag, maar daar kan je echt niet alle kosten mee dekken.

18. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Wat leuk! Hier zwanger van de 4e. Maar ik zie het niet als groot gezin. ;) daar komt mijn vader uit, 17 kinderen :D
    In onze omgeving wel de enige en inderdaad je kan het aan sommige mensen wel merken hoe zij er over denken. Ach hun probleem.

Wij rijden al jaren een seat alhambra en zal het straks zien hoe dat gaat met een kinderwagen. Ik gebruik sowieso een draagdoek dus als mijn moeder ook mee gaat dan blijft de kinderwagen thuis.

In huis moesten we even schuiven. Er sliepen al 2 samen maar die hebben nu de zolder etage gekregen met ieder een eigen bedstee zodat ze toch een eigen plekje hebben.

Verder werk ik 5 ochtenden in totaal 21.25 uur. Straks wil ik naar 2, 5 dag. Nu al geen tijd meer voor het huishouden. Mijn man werkt bij een baas als autotechnicus. Dus geen flexibele werktijden. Maar ach komt allemaal goed.

19. Pinkygirly

22 okt 2013
    20
    0
    0
    Wauw mag ik me hier ook bij voegen! Ik zie dat sommige al echt een groot gezin hebben, wat gaaf. Ik heb zelf altijd 6 kinderen wel willen hebben, maar me man niet dus als t ons gegeven is zal t denk ik bij 4 blijven, of me man moet toch ineens weer de kriebels krijgen zoals wel vaker gebeurd is hihi....Ik vind het heerlijk om te zien hoe die grote gezinnen leven, elke dag al die lieve snoetjes aan tafel, alles gezellig samen doen, echt genieten lijkt me dat! Heb nu zelf 3 kinderen, 2 jongens en 1 meisje en hoop zwanger te mogen raken van een 4e kindje. Helaas ben ik ineens al 64 dagen niet ongesteld wat ik best wel eng vind, maar goed we houden hooop!

20. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Hier een gezin van vier, zie banner en.bezig voor nr 5 ben alleen bang ofmijn lichaam.het nog wel aan.kan. het is toch een grote vraag elke.keer weer

Deel Deze Pagina