Semenanalyse goed?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Kangerootje, Jun 25, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

Dec 24, 2013
    3,291
    1,491
    113
    Female
    Ik vond dit document terug. Uitslag semenanalyse van mn man. Eigenlijk wordt ik er geen wijs uit, weet iemand wat nu t belangrijkste is om te zien of het sperma goed is?
    Ben nieuwsgierig. Destijds 3 jaar terug zei alleen de huisarts dat het "prima" was.
    Maar weet nu wel dat je soms zelf ook goed moet lezen en kennis hebben!!
    Puur uit nieuwsgierigheid of het inderdaad prima is, of nét binnen de maat, of wel heel goed??

Edit, zie dat de fotos op zn kop zijn, sorry

Attached Files:

2. Kramertje

Kramertje VIP lid

Apr 4, 2019
    7,276
    5,872
    113
    Female
    Ik zie een vcm staan van 250.4, ter vergelijking mijn man heeft een vcm van 2.0 dat is wel een heel verschil. En wij zitten dan ook in een IVF ICSI traject. Het heeft er ook nog mee te maken wat het percentage klasse A en B bij elkaar is. En wat klasse C en D zijn. Maar voor zover ik het kan zien is het inderdaad prima. Wel kan iedere maand/dag/week het zaad anders zijn. Mocht je willen weten hoe het er nu voor staat zou ik opnieuw een analyse laten uitvoeren, het tenslotte al 3 jaar geleden.

3. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

Dec 24, 2013
    3,291
    1,491
    113
    Female
    Dank voor je reactie. Wat betekend klasse A, B, C, D precies??

Hopelijk is ICSI voor jullie de oplossing en ben je snel zwanger!
    Het zaad van mijn man opnieuw laten onderzoeken zou inderdaad een optie zijn, maar dan pas als we weer de molen instappen. We willen de natuur nog wat langer de tijd geven...

4. Kramertje

Kramertje VIP lid

Apr 4, 2019
    7,276
    5,872
    113
    Female
    Even uit mijn hoofd:

A- Snel bewegend
    B- Traag bewegend
    C- Stil liggend
    D- Niet bewegend (dood)

Ze tellen A en B bij elkaar op en dat moet dan rond de 50% liggen, al dan niet minder dan 25%.

Op de pagina van Freya is er ook een hoop over te vinden.

2e terugplaatsing zwanger bij ICSI van een tweeling maar helaas bij 10 weken een miskraam...... maar een hebben goede hoop op een volgende poging :)

Succes met alles en hopelijk ben je snel zwanger!

Kangerootje likes this.
  5. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

Dec 24, 2013
    3,291
    1,491
    113
    Female
    Bedankt voor de info. Zal eens kijken of ik dat kan ontwaren op de lijst.
    Heftig een miskraam, zeker met 10 weken... Hopelijk de volgende poging een plakker!!!

6. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

Dec 24, 2013
    3,291
    1,491
    113
    Female
    Nog iemand die dit weet... ik las dat normaal maximaal 60milj zaadcellen per ml aanwezig zijn.
    Moet ik de vcm uitslag van mijn man niet lezen als 25 miljoen? Omdat er alleen maar 250 staat en geen miljoen erachter? Het lijkt mij zoveel, dat klopt toch niet?

7. boshen

boshen Actief lid

Jun 27, 2016
    122
    12
    18
    Ik heb ondertussen 100 uur besteedt aan semen analyses want mijn zit op 32,8 miljoen vcm.

Ik kan je garanderen met 79% ab progreseif en 250 vcm zit je ver boven gemiddeld en dit is zeeeeeeeer uitstekend en daar ben ik zeker van

8. boshen

boshen Actief lid

Jun 27, 2016
    122
    12
    18
    Nee het is echt 250 want als je volume x motiliteit x concentratie doet dan kom je daar op uit

9. boshen

boshen Actief lid

Jun 27, 2016
    122
    12
    18
    Ik typ in bed op mobiel ik bedoe mijn man

10. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

Dec 24, 2013
    3,291
    1,491
    113
    Female
    Oh erg bedankt dat je dit voor me hebt uitgerekend.
    Ik begreep dat er dus ook een soort afwijking is waarbij een man teveel sperma kan hebben. Polyzoospermie heet het geloof ik. Iig ben ik dankbaar dat bij mijn man alles goed is. De vcm van jouw man is ook goed toch?

11. boshen

boshen Actief lid

Jun 27, 2016
    122
    12
    18
    Maar dan was dat vermeld dit is echt super sperma om het zo maar te zeggen.

Mijn man heeft vcm waarde van 25-33 miljoen. Dus 8x minder dan jou en toch is hij vrichbaar en goed.

Er is geen sprake van beperkte zaadkwaliteit. Maak je je niet druk

Kangerootje likes this.
  12. boshen

boshen Actief lid

Jun 27, 2016
    122
    12
    18
    Alhoewel ik me wel druk maak met een vcm van 32.8 miljoen want het wilt niet lukken poging 8 nu.

13. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

Dec 24, 2013
    3,291
    1,491
    113
    Female
    Ellendig is dat. Je wordt toch onzeker. Hier nu poging 11. Eerste duurde ook lang....

Maar vcm van 32.8 is wel heel goed van wat ik lees.
    Vrouwen die daarmee probleemloos zwanger werden. Misschien heeft t wat langer de tijd nodig.
    Ik gun je heel erg dat t snel raak is!!!!

14. boshen

boshen Actief lid

Jun 27, 2016
    122
    12
    18
    Heb jij al wel kinderen? Ik heb er nog geen :(

Ik ben erg emotioneel want vandaag opgezwollen borsten 3 dagen voor nod en dit krijg ik normaliter 10 dagen voor nod.

Ik ga wel vandaag/morgen test doen maar ergens heb ik geen hoop en lijkt het alsof het ook niet gaat lukken:(

Het lijkt misschien dat ik overdrijf maar het is enorm balen.

15. Kramertje

Kramertje VIP lid

Apr 4, 2019
    7,276
    5,872
    113
    Female
    Ik ben j
    Ik ben jaloers, mijn man heeft maar een vcm tussen de 1 en 2....:cry:

16. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

Dec 24, 2013
    3,291
    1,491
    113
    Female
    Je overdrijft echt niet.... ik snap je onzekerheid helemaal!!! Je weet immers nog niet of het kan..?
    Ik hoop heel erg voor je dat het raak is nu je gespannen borsten hebt... Hou me op de hoogte, spannend!!!

Ik heb een dochter. Wel heel lang bezig geweest want helaas een afwijking aan mijn baarmoeder waar ik aan ben geopereerd.

17. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,664
    27,308
    113
    Female
    #17 GroeneBomen, Jul 1, 2019
    Last edited: Jul 1, 2019
    Hoezo? Mijn man heeft een vcm van bijna 200 :)
    Juist fijn toch! Teveel goede, gezonde zwemmers bestaan niet :) als je maar boven een gewenst minimum uitkomt.

Voordeel van zo'n hoeveelheid zwemmers: ze kunnen wat lijden. Wij mochten gerust 3 dagen achter elkaar een poging wagen: zelfs al zou bij dag 3 er 100 miljoen minder zijn: is het nog geen punt

Kangerootje and boshen like this.
  18. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

Dec 24, 2013
    3,291
    1,491
    113
    Female
    Dat klinkt heel positief!! :)
    Ik zie ook dat je nu zwanger bent, gefeliciteerd!!!

Share This Page