De hele klas een happy meal Zo nu heb ik meteen een traktatie voor zoon in januari Tot nu toe altijd fruit traktatie gehad hier. Op verschillende manieren, in ijsbakjes,op een prikker...voor dochter een keer van die plastic mini terracotta potjes, daar een plakje ontbijtkoek rond uitgestoken en erin gedaan als aarde. Dan een prikker met fruit en een uitgeprinte bloem bovenop met hoera, M is jarig. Dinsdag mag ze weer trakteren (groep 6) en nu wilde ze gruwelijk popcorn. Dus halloween bakjes gehaald en daar gaat popcorn in met een paar mini snoep oogballen.
Als iedereen het nou voor zichzelf uitmaakt wat hij/zij wil doen? Wij trakteren iets wat ze meteen op kunnen eten. De buitensporige traktaties komen mee naar huis en mogen in de snoeptrommel.
Pppff het lijkt wel of ze terug komen van een kinderfeestje met zo'n pakket. Tot nu toe hoor ik van mijn zoontje dat hij een cakeje heeft gekregen. Zie ook verder niks thuis. Hij zit nog maar een half jaar op school, volgens mij is de eerste jarige in december. De school wil graag een gezondere traktatie, gelukkig heb ik nog een half jaar om te bedenken wat we gaan doen, wil eigenlijk geen kaas en worst doen.
De school waar mijn zoon op zit os een gezonde school zoals ze dat noemen. De voorkeur gaat uit naar gezonde traktaties. Maar dat gebeurt niet en dat maakt mij totaal niet uit. Maar waar ze wel een stop op mogen zetten is al die speeltjes die er bij gegeven word, toekomstig afval omdat de troep niets kost
Hier is gezond ook het streven op school maar in de praktijk is dat meestal niet zo. Ik heb geen problemen met een snoepje, ook niet met twee. Maar wat die ouders proberen te bewijzen door hun kinderen van die achterlijk grote traktaties mee te geven weet ik niet. Ik vind het dus wél storend, dat buitensporige heb ik nog niet meegemaakt gelukkig.
We hebben met afscheid van het kdv wel iets "groters" gedaan. Maar verder altijd klein. Cakeje of een fruitzakje oid. Wat iedereen trakteert moeten hun weten hoe groot of hoe klein..al ben ik niet dol op snoepjes ed maarja, als ze het eet moet ze er maar van genieten dochter is met alles blij dus dat scheelt. als ze het mee naar huis neemt en we gaan eten dan gaat het gewone eten voor de snoepjes. En dat weet ze Edit: als ik zo teruglees was de traktatie bij het afscheid van het kdv toch niet zo groot hahahaha...maar wel leuk
Een Happymeal? hoe verzin je het? Mijn zoon heeft afgelopen jaar getrakteerd op een (wegwerp) champagneglas waarin 4 kleine snoepjes zaten en een gummetje, en cupcake met spekbol erop geprikt om het glas af te sluiten. dat vond ik eigenlijk al over the top... Volgend jaar inderdaad maar de kaas-worst-komkommer spiesjes. Gelukkig zijn ze bij zoon op school relatief normaal qua traktaties, behalve als het de verjaardag van de juf betreft. Alsof iedereen elkaar probeert te overtreffen inderdaad. Er wordt specifiek gevraagd naar een tekening of bosje bloemen uit eigen tuin etc. Een gezamenlijk cadeau wordt via de klassenouders geregeld (mand met verwenspul). Maar dan nog komen er verschillende ouders met een eigen enorme mand vol met spullen aanzetten. Staat je zoon daar met je tekening in de hand beteuterd te kijken...
Ik doe dat wel. Mn oudste heeft gewoon zakjes chips uitgedeeld (nou kon dit jaar niet veel anders aangezien ze op kamp jarig was en ze dus iets moest hebben wat een paar dagen kon overleven ). Heb ook wel eens minionsdoosjes gevouwen met popcorn erin. Bij de jongste op de psz had ik knijpfruitjes gedaan. Ze komen beide thuis met grote pakketten met snoepjes en speeltjes. Tja prima, ik stop het thuis wel in de snoeppot (scheelt mij weer kopen ) en de speeltjes gaan snel de prullenbak in (wat ik dan eigenlijk niet zo fijn voor t milieu vind)