Wij hebben (door omstandigheden) de nekplooimeting/bloedtest laten doen. Nekplooitjes waren prima 1,8. Vandaag kreeg ik de uitslag binnen van het bloed. Dit was 1 op 1200. Goed dus.. nu lees ik overal op het welbekende internet (wat je kan geruststellen maar óók juist niet :x) dat een combinatietest bij een tweeling helemaal niet betrouwbaar is.. Iemand ervaring mee??
Dat werd mij ook vertelt destijds bij mijn tweeling. Daarom hebben ze ook helemaal niet de bloedtest gedaan, alleen de nekplooitjes. Het heeft te maken met de waardes in je bloed die bij een tweelingzwangerschap anders zijn.
Misschien moet je het de volgende keer nog even navragen. Bij mij werd het al meteen gezegd door de verloskundige toen ik aangaf ee test te willen. De gynacoloog in het ziekenhuis zei er verder ook niets over. Ik vond onderstaand sukje op internet, misschien is dit een reden? Ook bij tweelingen kunnen we met de combinatietest de kans per kind op Downsyndroom berekenen. Dat kan bij één-eiige en bij twee-eiige tweelingen. Bij tweelingzwangerschappen worden minder kinderen met Downsyndroom ontdekt dan bij eenlingzwangerschappen. Dat betekent dat bij een tweelingzwangerschap de kans groter is dat uw kind bij een normale uitslag toch Downsyndroom heeft.