Groot hoofd moeilijke bevalling?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door MinnieJ, 3 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Hallo!!

Een vraag.

Mijn eerste bevalling werd er telkens gesproken over een bocht die hij niet kon maken, achteraf begreep ik dat dit het schaambot is en niet een echte bocht :p. 2 uur geperst en uiteindelijk is hij met vacuüm verlost. Hij had een vrij groot hoofdje, niet gek groot, maar op de 20 weken echo wel stukje voorbij het gemiddelde streepje in het midden (formulier dat je mee krijgt).

De 2e bevalling was een kind met een wat kleiner hoofdje,net onder dat streepje, bevalling is verder goed gegaan, half uur persen zonder vacuüm. Er moest wel op mijn buik gedrukt worden.

Nu deze zwangerschap, op de 20 weken echo weer de grootte van het hoofd voorbij dat gemiddelde streepje, er werd bij een pretecho ook gezegd met 26 weken dat het hoofdje wat voorop lag in de groei, daarmee kwam ze 2/3weken verder ofzo, nu ben ik dus heel bang dat deze baby ook weer die bocht niet gaat maken en met vacuüm verlost moet worden.

Of heeft het maken van die bocht niks te maken met de grootte van het hoofd? Dit wou ik graag weten. Heeft het maken van die bocht te maken met hoe de baby ligt of de grootte van het hoofd?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi MinnieJ,

terechte vraag, maar ik zou me er niet te druk om maken. Zo te horen valt het allemaal keurig binnen de curve. Het is nu niet meer je eerste kind en dat is een heel groot voordeel. Misschien moet je toch wel even op dat hoofdje werken hoor, maar ik zou me er als vk medisch gezien van tevoren echt niet druk om maken.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina