Echo

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Zwanger1, May 29, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zwanger1

Zwanger1 Lid

Apr 25, 2015
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste verloskundige,

Een paar dagen terug heb ik bij 32 weken een laatste groei echo gehad. Alles was in orde, kindje lag mooi op schema. De verloskundige benoemde wat ze allemaal zag ook dat de blaas heel vol zat maar dat er op het moment geen maagvulllling was. We vroegen of dat wel normaal was en ze gaf aan dat dat geen probleem was dat ze dat ook altijd bij de twintig weken echo controleren. Toch maak ik me een beetje zorgen. Wij kunnen ons niet herinneren dat er tijdens de 20 weken echo is gesproken over Maagvulling, wel was de maag volgens mij toen zichtbaar dat ze zei. Komt het vaak voor dat een maagje geen vulling heeft? Ik heb wel het idee dat ik de baby regelmatig voel hikken betekent dit dat de baby toch vruchtwater inslikt? Met mijn vruchtwater is voor zover ik weet niets mis. Alvast bedankt!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Zwanger1,

heb je intussen al antwoord op je vraag? Het kan inderdaad best eens gebeuren dat je met de echo kijkt en het kindje heeft precies de maaginhoud doorgesluisd naar de darmen. De randvoorwaarden zijn dan inderdaad belangrijk. (vruchtwater, SEO resultaten etc). Ik zou me er inderdaad niet druk om maken, maar het wel nog even bij je verloskundige neerleggen. Misschien kan zij nog via het echocentrum uitleg krijgen voor je als je daar nog behoefte aan hebt.

Groetjes BRigitte

3. Zwanger1

Zwanger1 Lid

Apr 25, 2015
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie, ik heb er eigenlijk niets meer mee gedaan omdat de verloskundige zich geen zorgen maakte en ik me er eigenlijk bij heb neergelegd. Wel nog een klein vraagje, het kindje heeft regelmatig de hik, dat voel ik. betekent dit automatisch dat het vruchtwater inslikt? Alvast bedankt!

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Zwanger1,

nee, hikken is niet automatisch door slikken volgens mij. Maar zolang de controles bij de vk goed zijn en na een goede SEO verwacht je normaliter geen gekke dingen rondom de maag meer.

Groetjes Brigitte

5. Zwanger1

Zwanger1 Lid

Apr 25, 2015
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok, bedankt! We gaan er gewoon van uit dan dat alles goed zit!

Share This Page