net geen longontsteking

Discussion in 'Baby en dreumes' started by trotse moeder, Jan 25, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. trotse moeder

trotse moeder Actief lid

Sep 12, 2009
    404
    0
    0
    NULL
    NULL
    :(Ben vandaag met de kleine bij de ha geweest omdat ze al sinds vrijdag hoest en koorts heeft de dokter zei dat het niet ver van een longontsteking af zat, ik heb antibiotica meegekregen. Ze wil alleen maar slapen en verder niets. Zijn er meer moeders die dit mee hebben gemaakt met hun kids want maak me best wel zorgen erom

liefs trotse moeder

2. misa

misa Niet meer actief

Ik heb er geen ervaring mee. Maar wat naar zeg! Heb je nog verzorgingstips van de HA mee gekregen?
    Beterschap!

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Mijn zoontje heeft een keer een keelontsteking gehad. Hij wilde inderdaad alleen maar slapen en het liefste bij mij (normaal gesproken dus nooit). Verder keek hij erg suf en was zo slap als een vaatdoek. Maar het is verbazingwekkend hoe snel kinderen herstellen. Zo was hij echt een paar dagen niets waar en op het volgende moment was het alsof hij nooit ziek is geweest. Met antibioticum moet het snel beter gaan.
    Veel beterschap!

4. trotse moeder

trotse moeder Actief lid

Sep 12, 2009
    404
    0
    0
    NULL
    NULL
    alleen dat ik haar rechtop moet houdenm als ze moet hoesten in haar slaap verder niets

dedankt voor je berichtje liefs trotse moeder

5. Ise

Ise VIP lid

Oct 28, 2007
    5,163
    436
    83
    Mijn zoon heeft dat ook eens gehad. Hij had er ook een puf bij gekregen. Hij was heel erg suf, speelde niet maar zat op schoot of sliep (wat wil je als je benauwd bent..:)).

Ze knappen inderdaad snel op, hij was er met de ab-kuur snel weer bovenop.

Sterkte en beterschap voor je kleintje.

6. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    3,914
    0
    0
    ergens in het gezell
    Hier is ons meisje net opgeknapt van een beginnende longontsteking. Ze is er flink ziek van geweest. Hoesten, koort, benauwd. Ze wilde alleen maar bij mij op de arm.
    Ze heeft daar voor een kuur gekregen en een 2de puffertje erbij omdat ze erg astmatisch is.
    Ze is er vrij snel van opgeknapt.

7. trotse moeder

trotse moeder Actief lid

Sep 12, 2009
    404
    0
    0
    NULL
    NULL
    dank jullie voor jullie berichtjes

liefs trotse moeder

8. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    weet eigenlijk niet zo goed of ik dit moet plaatsen omdat het denk ik niet helemaal te vergelijken is..
    Onze mannetje is tijdens de controle na de bevalling meteen meegenomen naar de high care i.v.m. een eventuele longontsteking (in vruchtwater gepoept en ingeslikt) daar is hij na een paar uur aan de zuurstof en beademing gelegd, verwachting was dat dit 3 tot 10 zou duren, maar gelukkig kon hij de volgende dag er van af.. daarna nog een week in het zhuis gelegen om de antibioticakuur af te maken en om zn hartje in de gaten te houden..

Eenmaal thuis hoestte hij nog wel wat (nu nog af en toe trouwens) en idd, ook wij moeten hem rechtop houden als hij hoest.. gelukkig zwakt het nu wat af en is hij al bijna week zo goed als hoest vrij...
    Nu gaat het helemaal super met hem, hebben twee weken geleden controle gehad bij de kinderarts en hoef niet terug te komen :D

Het is onvoorstelbaar hoe sterk die kleintjes zijn...
    Beterschap!

9. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jitte heeft pas nog een fikse luchtweginfectie gehad en daar ook antibiotica voor gekregen. En echt, na de eerste dag ging het al beter! Hou even in de gaten dat je binnen 2 dagen zeker verbetering moet zien, anders moet je even terug naar de huisarts voor andere antibiotica.

Beterschap!

Share This Page