Groot hoofd?????

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by eline2a, Jan 24, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. eline2a

eline2a Nieuw lid

Jan 24, 2012
    2
    0
    0
    carmona
    Hoop dat iemand mij kan helpen. Gisteren echo gehad, En bij het opmeten van het hoofdje ben ik 34 weken en 3 dagen maar bij het opmeten van volgens mij bovenbeen ben ik 31 weken en 3 dagen. Betekent dat je dat echt goed ziet. Ik bedoel moet ik me zorgen maken???

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier was het verschil andersom: hoofdje kwam 3 weken later uit dan buikje. Bij de geboorte ook direct duidelijk wararom: onze dame woog 4330 gram, maar had een klein koppie, (hoofdomtrek beneden het gemiddelde).
    Zolang je VK of gyn er niets over heeft genoemd, zou ik me geen zorgen maken. Als het verschil heel raar was geweest, zouden ze daar echt wel wat van gezegd hebben.

3. Damienne H

Damienne H Actief lid

Aug 11, 2008
    188
    0
    0
    Maak je geen zorgen, bij ons was dat exact zo,
    het hoofdje lag 2,5 week voor op de groei en de beentjes lagen 1,5 weken achter...

Onze zoon is gewoon in verhouding, hij is zelfs heel lang ten opzicht van zijn leeftijdsgenotjes, hij heeft zelfs lange benen..haha

Dus er is echt niks over te zeggen zolang ze nog in de buik zitten, ik heb wel eens gehoord dat elk onderdeel (benen, buik, hoofd) om de beurt een groei spurt maakt dus ligt er net aan wanneer dat ze de echo gemaakt hebben hoe groot alles is op dat moment.

Succes met je zwangerschap! En geniet!!

Mvg
    Damienne

4. eline2a

eline2a Nieuw lid

Jan 24, 2012
    2
    0
    0
    carmona
    Dank je, heeft hier nog iemand ervaring mee??;)

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Hier ook een jochie uit verhouding bij de echo rond de 35 weken. Zijn beentje zat op de onderste lijn, 31w5d. En zijn hoofd helemaal op de bovenste lijn 37-38w. Omdat de oudste ook een stevig koppie had, besloten om preventief in het ziekenhuis te bevallen.

Maar inmiddels is gebleken dat zijn beentjes helemaal niet zo kort waren, en zijn hoofdje amper groter dan gemiddeld. De oudste zijn hoofdomtrek was bij de geboorte 38 cm, terwijl deze 35,5 cm was. Helemaal geen uitzonderlijke waardes dus. (oudste 3970 en 56 cm, jongste 3930 en 52 cm)

De echo is niet altijd duidelijk, een mm verschil in de meting kan zo een paar dagen verschil geven. En de kleintjes groeien ook in spurten, dus blijkbaar is bij mijn jochie het beentje meer doorgegroeid dan zijn hoofdje de laatste weken..

6. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

Aug 3, 2008
    2,165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Hier liepen de beentjes bijna 3 weken voor, het hoofdje 1 week voor en het buikje liep een week achter. Maar volgens de echoscopiste en de VK allemaal prima. Hier werd gezecht, waarschijnlijk groot qua botten, maar niet zwaar qua vetten. Dus het zal een lange slanke worden ... Nog eventjes afwachten en dan zullen we het weten...

7. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Hier lag bij de jongste het hoofd 4 weken voor, buik op termijn, benen, 1-2 weken achter. Toen ze geboren werd, had ze idd een behoorlijk groot hoofd! (38cm)
    Nu is ze net 2 en het hoofd is netjes bijgetrokken (ofwel haar lijfje heeft een grotere groei gemaakt en haar hoofd is maar ietsje gegroeid) Wel heeft ze nog steeds korte pootjes. hiih

8. kawaii

kawaii Fanatiek lid

May 9, 2011
    1,364
    0
    0
    brabant
    Hier iets soortegelijks. Bij een echo twee weken geleden liep het hoofdje ruim vier weken voor. (buikje toen 3 weken, beentjes 2).
    Gisteren weer een echo gehad, en toen was het nog "maar" 2 weken en 5 dagen. Daarentegen is het buikje nu ineens weer groter, die zit nu weer op 4 wekenTja.... Duidelijk met groeispurtjes dus. Omdat baby
    Ik loop wel bij de gyn omdat hij zo groot is, krijg elke twee weken een groei echo.
    Het blijft spannend allemaal, maar ik probeer me er niet teveel zorgen over te maken. Heb wel dromen van over baby's met een belachelijk groot hoofd, maar ja, dat zullen de hormonen wel zijn:D Maar hoe het er straks "in het echie" uitziet kan ik je dus nog niet vertellen. Baby zit voorlopig nog even lekker bij mama.

Share This Page