Groot hoofdje, over tijd gaan?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door schoentje24, 12 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Hallo dames,
    Laten ze een baby met een groot hoofdje over tijd gaan tot 42 weken of grijpen ze dan eerder in? (Door strippen ofzo).
    Met de groeiecho bleek onze baby in totaal een week voor op groei te liggen en het hoofdje nog iets meer. Waa allemaal gewoon nog normaal maar ik vraag me af of ze met die kennis me straks tot 42 zullen laten lopen? Ik denk niet dat ze het hoofdje nog opnieuw meten of wel? Laatste meting was met de groeiecho van 33 weken.

Zijn er dames met ervaring hiermee?

2. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een week is niet zoveel, plus of min 2 weken valt binnen de marge. Mijn baby liep bij de laatste echo 5 weken voor, de vk zei alleen dat ze met 39 weken wel wil kijken of ze kan strippen, maar verder grijpen ze niet in. Of je nog een groeiecho krijgt hangt een beetje af van je vk, ik heb met 35+5 nog een liggingsecho gehad en toen heeft ze ook nog even naar de groei gekeken.

3. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Op welke p zat het hoofdje? Hier ook n groot hoofd maar verder geen extra controle of wat dan ook.

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Bij mij wel hoor, hoofd boven de p95 lijn, met 42 weken bevallen. Hoofd liep ruim 2 weken voor. Is wel een vacuumverlossing geworden, maar goed, t was ook het eerste kind en bovendien een ingeleide bevalling.
    Maar dat is inmiddels al wel bijna 8 jaar geleden.

5. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Hoi, mijn kleintje liep ook voor, zat op P97 met zijn hoofd... Omdat ik er om vroeg en hij zo groot was ben ik met 40 weken ingeleid. Dat was maar goed ook want hij kwam met de vacuum en zn schouder zat vast. Zoonlief woog 4160 gram en was dus flink!
    Bespreek je zorgen en als de.groei zo voor blijft kan je t zelf ook aangeven!

6. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Ik kreeg geen P lijn te zien. Werd alleen mondeling gezegd. Op de formulieren van de groeiecho zie je alleen twee streepjes staan en een stip waar het hoofdje zich bevindt. Die zit dan wel helemaal rechts (maar dus binnen de marge).
    Ik zal het gewoon eens met mn vk bespreken. Bij mijn dochter heb ik maar 12 min geperst en die had ook een flink hoofdje, wel met 38.5 ingeleid (wegens andere redenen). Dus ik ga er vanuit dat t wel past :)
    Bedankt voor de reacties.

7. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Hier ook een zwangere met een kind met een groot hoofd. De stip staat buiten de 2 lijnen (p97.5). Had een liggingsecho met biometrie met 35+5 weken, maar ik heb niks gehoord over eerder inleiden.

Wil wel rond de 39 weken vragen of ze willen strippen. Is ons tweede kindje en als we gaan wachten tot 41+5 weken (geboortetermijn dochter) vrees ik een beetje voor de bevalling, want hij heeft ook een redelijke buik (ook bovengemiddeld)

8. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier 2 weken voor (het hoofdje), maar inleiden is nooit besproken. De 2e kwam met 41+1, de 3e met 39+5. Geen probleem geweest. Ja ze pasten nauwelijks mutsjes :D

9. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Mijn zoontje had (en heeft :p) een groot hoofd. Over eerder ingrijpen is niet gesproken. Zowel, had ik het toch niet gedaan. Hij kwam met 42 weken met een hoofd zo groot dat geen enkel mutsje paste, sommige rompers gaan ook niet en vandaag pakte ik een shirtje dat ik ook niet over zijn hoofd kreeg. Dus echt groot. Maar ik heb de bevalling gewoon overleefd ;)

10. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    +1. Dit dus :D (alleen dan bij termijn van 41+3 wkn).
    Mijn zoontje liep bij groeiecho's 4-5 wkn voor, mn hoofdje. Omtrek bij geboorte was ook 39,5 cm, dat is gewoon groot.
    Maar spontaan bevallen in 4 uurtjes, 20 min persen en klein scheurtje waarvoor enkele hechtingen.

Hij is nu 9 jaar en heeft nog steeds een groot hoofd. Merk het nog wel aan shirts, dat sommige moeilijk over zijn hoofd gaan ;).
    Maar goed. Ik blijk zelf ook een groot hoofd te hebben :D...

11. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Thnx dames voor de reacties. Ik denk niet dat ik t nog aa kaart bij de verloskundige want volgens mij valt t bij mij mee ;) ik wacht gewoon geduldig af tot hij zich meldt (moet nog een aantal weekjes)

12. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Hier had de jongste ook een grote bol bij geboorte 40+5 omtrek van 38,5.
    Ook hier paste de mutsjes niet zo jammer had allemaal hele leuke haha.
    Verder was hij niet groot 3585 en 52 cm.
    Ik ben er helemaal zonder maar 1 scheurtje vanaf gekomen en uitdrijving was 2 keer persen ( wel een 2e natuurlijk)
    Kan dus met een grote bol ook gewoon goed gaan :)
    Bespreek je gevoel met je vk, ik was ook huiverig hoor van te voren.
    Wat betreft p-lijn zat zijn hoofd op p-98 geloof ik.

Deel Deze Pagina