hier ook zo iets.. 1e was echt te klein en nu, werd ik extra in de gaten gehouden omdat ze eerst dachten ow dalijk weer te klein.. maar hij liep vorrige echo ook 3 weken voor met het buikje en het hoofdje was ook boven gemiddeld groot!! rest gewoon naar termijn heel bizar voor ons om dit voor te stellen, morgen weer een echo kijken hoe het dan is.. kben benieuwd of ze dan nog iets zeggen van misschien inleiden ofso met bepaald aantal weken omdat het anders te groot word of doen ze dat niet??
Onze dochter was 4040 gram en onze zoon (tweede kind) 3780 gram met een kleiner hoofd. Het kan maar hoeft niet dus.
Mijn meisje was groter dan mijn zoon, nu weer zwanger van een meisje en ze verwachten dat deze weer groter wordt dan de vorige 2.
Eerste is een jongen en hij woog 3525 gram met 40+1 weken dus gewoon gemiddeld. 2e een meisje dat met 38+6 weken 3925 gram woog. met ook extreem veel vruchtwater (3 liters bleek bij het vliezen breken) @mupet.. een groot kind is helaas geen reden voor inleiding. ik ben ingeleid bij me dochtertje omdat ik lichamelijk helemaal op was.. kon niet meer zorgen voor mijn zoontje van 2 en mijn banden en spieren stonden zo strak dat een klein kuchje voelde alsof ze gingen scheuren. Maar inleiden omdat het kindje groot is doen ze helaas bijna nooit.
Pinguin: was jij niet gewoon langer zwanger beide keren? Jeetje joh! @TS: Thirza was 4330 bij 42 weken, (41+6). Mijn nichtje was 6 pond bij 42 weken, mijn neefje 7 pond bij 42 weken en tweede neefje ook zoiets (allemaal de kids van mijn broer). Zoontje van mijn zusje was met 42 weken 8,5 pond en 57 cm. Jongens zijn wel iets vaker iets groter/zwaarder, maar goed, dat zijn gemiddelden en dat betekent niet dat een meid niet ook groot en zwaar kan zijn Bij Thirza was de navelstreng erg dik, terwijl bij mijn stiefkids de navelstreng maar dunnetjes was, (mijn man knipte ze destijds zo met 1 knip door, bij Thirza heeft ie aardig moeten zwoegen en dat lag niet aan de scherpte van de schaar!). Denk dat dat ook uitmaakt.... Thirza was echt weldoorvoed, en viel vervolgens in 2 dagen 350 gram af en ging daarna (gemiddeld genomen) volgens de gemiddelde groeilijn. Is qua lengte en gewicht volkomen gemiddeld inmiddels Vriendin van mij heeft twee van die bijna 9-ponders, die beiden wel van die forse boys zijn geworden.
Je zou het bijna denken hè? Van beide weet ik zelfs de dag van conceptie nog + dat ik tot de 20 weken volkomen normale echo's had met "normaal" formaat kindje. Het zit hem bij mij in de grote van de placenta, die is het dubbele van normaal en dus worden ze zeer goed gevoed. Eenmaal buiten mijn buik nemen ze vrij snel een gemiddeld gewicht aan