Sinds 2 weken geef ik flesvoeding ipv borstvoeding en sinds die tijd heeft onze dochter en uitslag op haar gezichtje en nu ook in haar nekje, hals en begint op haarborst ook. Af en toe is het minder zichtbar maar (dat viel mij net op) na de fles wordt het weer vuriger. De enige die in onze familie koemelkallergie heeft(gehad) is het zusje van mijn partner. Herkent iemand deze klachten? En kan ons meisje koemelkallergie hebben terwijl dit verder niet in de familie voorkomt? Sinds afgelopen nacht heeft ze ook ineens meer krampen en ze drinkt haar flesen ook niet meer helemal leeg.
Voorheen had ze dit nooit?? Heeft ze nog andere klachten?? Veel huilen/onrust/veel spugen/krampen/vaak verkouden etc?? Welke flesvoeding geef je? Je zou eventueel kunnen kijken of bijvoorbeeld Nutrilon Pepti beter gaat maar je moet er wel rekening mee houden dat dit ook weer een aantal weken duurt voor je echt iets merkt. En als je het niet vertrouwd kun je natuurlijk altijd naar de HA gaan. succes!
Bedankt voor je reactie. Ze krijgt nu nutrilon forte. Voorheen had ze wel de bekende borstvoedingspukkeltjes maar dit is heel anders. Was even vergeten te melden dat ik straks naar de huisarts ga hihi. Was benieuwd of iemand hier het herkende.
Ja, ik herken het, maar ik kan niet duidelijk zeggen dat het van de voeding komt. Ze heeft altijd veel pukkeltjes in haar gezicht gehad (ze kreeg ook al in de eerste week kunstvoeding), slecht drinken, krampjes, overstrekken, maar niemand die ooit geopperd heeft dat het ma kan zijn. Ze heeft nu ook weer eczeem, maar volgens de ha kan dat al komen van een virusje, dus ik weet het niet.ik herken wel je verhaal.
Op deze leeftijd is babyacne wel heel normaal. Mijn dochtertje zit ook onder, de ene keer vuriger en roder dan de andere keer, maar haar hele gezicht zit onder. Herken ik ook niet van mijn jongste, maar zowel de arts van het CB als een andere arts en de verloskundige zeiden dat dit gewoon babyacne leek te zijn. Ik ben voor de zekerheid op een KM vrij dieet gegaan maar ook dat maakt geen verschil dus volgens mij is het 'gewoon' babyacne.
Babyacne zit toch alleen in het gezicht? en moet in ieder geval na 3 mnd weg zijn, maar pin me er niet op vast, want ik weet het eigenlijk helemaal niet. Ben je zelf overgestapt op andere voeding of in overleg met ha en welke voeding heb je geprobeerd? Bij ons is iig bevestigd door de ha dat ze een eczeem-huidje heeft.
Ik geef bv dus volg nu zelf sinds 2 weken een koemelk vrij dieet, maar merk geen verschil. Volgens mij klopt het idd wel dat acne na de 3 maanden weg moet zijn.