Mijn oudste was met 3 maanden 66 cm, de jongste 64 cm. De oudste was met 2 jr 95 cm. Dat is niet overdreven lang volgens mij. Hij wordt wel vaak ouder geschat, maar ja, dat komt natuurlijk door zijn intelligente uitstraling
ik vind haar niet groot hoor zie mijn onderschrift. Ze weegt ruim 7,5 kilo en is nu zelfs al 67 cm lang. Maar ïer zijn alle 3 mijn kids erg groot. Ben dus grote kids gewend,ze schatten haar al dik 6 maanden ipv de 3 maanden die ze is. Tja ze groeien zoals ze groeien.
Ik vind haar niet verbazingwekkend groot hoor. Bij de laatste meting op een week na nog geen drie maanden en 61,5 cm 7,5 kg
Opmerkingen als "Hollands welvaren" hebben vaak vooral ook te maken met hoe een kind in z'n totaliteit er uitziet (dus ook met gewicht) is mijn ervaring. J. was met 3 maanden 66,5cm, met 5 maanden zal ze zo'n 70cm zijn geweest, denk ik. Nu, met bijna 3 jaar, is ze min of meer gemiddeld op de curves, maar op het KDV is ze groter dan de meeste van haar vriendinnetjes van 3,5-4. Dat zegt denk ik meer over die meisjes dan over J. En bij de jongste is het andersom: iedereen vindt haar klein, maar ze zit op de curves net iets boven gemiddeld. Mijn mening: Laat je niet gek maken, is je energie niet waard.
Hier was Emma bij ongeveer 5 maanden 70cm en 8 kilo! Ook hollands welvaren dus! Nu is ze 11 maanden en 76 cm en 10 kilo! Ze zit dus nu in mat 80! Julia was bij 5 maanden 66 cm en 6,7 kilo. Zij was vrij gemiddeld. Zolang lengte en gewicht met elkaar in verhouding staan, is er niks aan de hand
Laat ze toch zeggen... ik krijg ook altijd comentaar . Ik heb wel een zoontje maar hij is nu bijna 8 maanden en 73cm. Dus een beetje te groot. Nou en. Ben best trots erop word een grote flinke man later xp Ik zou zo ook denken moest ik een dochter hebben. Ah word ze een groot en mooie vrouw xp Het gewicht kan nog zelfs enorm gaan veranderen als ze gaat kruipen en lopen.
ach tis toch nooit goed!! dochterlief is 65 cm en 7 kilo bij 7,5 maand en dat is natuurlijk weer teklein tis nooit goed hoor
Ons jongste meisje is ook lang met 3.5e maand 60 cm maar eeegt maar 4850 gram. Dus lang maar smal. Als mensen haar koppie bekijken denken ze vaak dat ze jonger is maar als ze de lengte er dan bij zien zeggen ze whow wat is ze lang terwijl ze midden in de curve zit! Maar door haar gewicht lijkt de jonger, ik trek me er niet veel.van aan, t is ook mijn 3e en over allemaal was wel.iets te zeuren haha. Heerlijk toch dat je meisje zo goed groeit!
ik heb dan een zoon.. Maar mijn schoonvader heeft net een jaar eerder nog een dochter gekregen... Dus me zoon heeft een tante die net een jaar ouder is en zei was weer te klein voor der leeftijd... Mijn zoon is weer te groot voor ze leeftijd rond die tijd nu zit die er mooi tussen in.... maar elk kind is anders 1 groeit heel hard ander wat langzamer maar dat komt allemaal wel goed.. dat heb ik ook met mij zoon gemerk..
ik ben trouwens nog nooit een baby tegen gekomen die zo extreem groot was als mijn oudste zoon,die was met precies 6 maanden oud 12 kilo en 86 cm lang(geen typfout) hij had maat 86/92 en was zelfs met 36 weken geboren. Mijn 2de zoon was toen 77cm en 12 kilo. Ben benieuwd hoe groot mijn meisje op die leeftijd is,maar als ik de lijn trekt kom je uit op 10,5 kilo en 74 cm. En al mijn kids zijn te vrneg geboren
Nou ik vind het niet groot hoor maar ik herken de opmerkingen wel... vooral die van Hollands Welvaren, maar ik vind dat een leuke opmerking. Idd is dat ook hoe je baby er in zn geheel uitziet en ach welvaren is positief toch? Onze zoon was met 4 maanden 68 cm en 8 kilo! Nu met 5 maanden zit hij met sommige kleren in 74... Ik zou me er niet gek door laten maken hoor
Ise was met 5maanden 62,5 cm dus het scheelt 2,5cm maar ze was bij der geboorte 48cm , mijn oudste zoon Dani was 51cm toen hij geboren was en met 6mnd 68cm dus het scheelt per kind Ik vind die opmerkingen over gewicht en lengte ook zo schijtvervelend , en als ze beginnen over Ise der gewicht (6800gram met 5mnd) zeg ik maar beter zo dan een scharminkel
6800 gram bij 5 maanden is toch gemiddeld? Bij het cb zeiden ze dat mijn meisjes lengte en gewicht op ruim 6 maanden ligt maar die is wel een stuk zwaarder.
ah joh, ik heb hier een knulletje wat laatst al 60 cm was en 5,5 kilo dat was dus bij de allereerste controle op het cb, we gaan pas over een paar weken voor de eerste prikjes Hier dus allang maatje 62 en zo nu en dan al 68 (vooral shirtjes)
Mijn dochter is met 5 maanden niet gemeten maar met 4 maanden was ze al 65 cm en met 6 maanden was ze 70 cm. Ruim boven het gemiddelde, maar ik maak me daar ook echt niet druk over. Bij de eerste groeispurt (want ze is geboren met 48cm) hoopte ik echt wel even voor haar dat ze geen 1.90 zou gaan worden of zo, maar ach wel zien wel. Ik heb er ook nooit negatieve reacties op gehad, mensen vragen wel ooit of ze zo lang is (is ook nogal slank dus oogt ook nog eens veel langer) en ja dat is ze.
Dit is mijn meisje met haar 3 maandjes,lange lijst is ze hier maat 74 aan En het zit nog goed ook haha.
ja vond ik ook , e woog 2950 gram bij der geboorte en op bv vind ik het super dat ze zowat verdubbeld was in 5mnd tijd hahaha mja sommige mensen kletsen ook maar waar ze niets over weten he Ik ben zelf ook best flink en alle3mn ukkies waren/zijn lekkere propjes als baby , maar nog wel "normale"propjes met lekkere spekbeentjes en het komt van bv dus maak me niet druk dat het "fout"zal zijn
Je meid doet het super en mamma heeft pokon in haar melk Ze is dan idd hard gaan groeien en dat is echt goed,mijn meisje krijgt nu combinatie,borst en fles,ben sinds een paar dagen weer met bv begonnen,heb nieuwe medicatie,hoop dat ze de borst nu beter gaat pakken.
Ben even een dagje weggeweest en wat een reacties ineens!! Ik laat me dus inderdaad gek maken, dankje voor alle replies. Avey was 49 cm bij de geboorte en 2900 gram, maar ze heeft een goeie inhaalslag gemaakt, hehe. Zo te zien maken jullie je er niet al te druk om en vanaf nu ga ik het ook loslaten. Pokon in de voeding kan haast niet, want geef omneo waar de helft minder in zit qua koolhydraten, maar het werkt i.i.g. wel.