groot kind

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door schaapie123, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

vandaag weer naar de verloskundige geweets, volgens hun berekening 24 week en 5 dagen,.

vandaag hebben ze het kindje ook gemeten, het is nu 23 cm , volgens de verlskunidge een groot kind.
    grapte mijn moeder net nou dat wordt dan wel een 8 ponder, help hoe moet dat er uit?! :confused: :)

wel verwacht dat het geen kleintje zou zijn, ik ben niet klein (1,72) in mijn familie zitten zelfs mensen van ruim 2 meter. en mijn vriend is ook niet klein (ook grote fam leden)

ik was bij mijn geboorte 52 cm, mooie lengte , ik ben heel beniuewd of ons kleintje straks ook zo groot wordt (of groter)
    het schopt, stomp en is lekker actief.
    en totnutoe mag ik helemaal niet klagen over mijn zwangerscap, totaal niet misselijk geweest alleen erg moe geweest maar dat gaat nu ook veel beter gelukkig

2. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Niet druk over maken hoor....
    Liep bij de 20 weken echo 2 1/2 week voor op de groei...nu loop ik precies goed...

Hij/zij kan ineens een groeispurt gehad hebben en dat stopt dan weer ergens anders.

En als je wel een groot kindje krijgt zegt dat niks over de bevalling.

Ik was 46 CM en een rampen bevalling..mijn zusje 53 CM en die poepte ze zo uit!

3. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    bedoel je 23 cm zonder de beentjes? want deze kleine van mij was al 34 a 35 cm bij precies 26 weken dan met beentjes dus vind dat van jou dan klein maar als ze zonder beentjes bedoeld? want als ik hier bij week tot week lees van de zwangerschap hoort jou kleine met beentjes al 30 a 32 cm te zijn

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    een 8 ponder kan er wel uit hoor.. Vroeger (ons moeders tijd) was 8 pond echt giga, maar nu hoor je het heel regelmatig. baby's zijn gewoon groter bij de bevalling. Gemiddeld is al 7 pond (dacht ik).

En dat hij/zij lang is, maakt niet eens zoveel. Ik had een 8 pond kindje en 54 cm, maar met een hoofd voor een 9a10 ponder, dat was dus wel even wat gedoe voor hij eruit was. Maar zelfs hij kon eruit, en ik zou het zo weer doen ;)

5. Niet meer actief

Ze kunnen een kindje niet precies opmeten met beentjes..

Niet te druk maken meid.. geen 1 kind is hetzelfde en geen 1 kind groeit hetzelfde..!

6. Delilah

Delilah Niet meer actief

Bij mij zeiden 2 vk's op het eind dat ik ook geen kleintje zou krijgen maar een flink kindje :confused: moest wel rekenen op 8 of 8.5 pond...

Mijn zoontje woog 7 pond en was 52 cm. bij de geboorte dus ze hebben het wel eens mis (gelukkig) ;)

7. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    ik hoor zo vaak dat deze schattingen helemaal mis zijn, en dat er tegen een vrouw wordt gezegd je krijgt een klein kindje, en er komt een 8ponder of meer uit, of er wordt gezegd, dit wordt een groot kindje! en er komt 6 pond uit....
    tuurlijk zullen ze vast wel eens gelijk hebben, maar het is ook niet de bedoeling dat je je misschien wel ongerust gaat lopen maken voor niks....
    zou me er niet te veel van aantrekken hoor..

8. Niet meer actief

Jaa bij meisje die ik ken, typt hier ook mee, hebben ze altijd gezegd ooh zeker ruim 7 pond.. kleintje werd geboren en was 5.5

9. Lampie

Lampie Bekend lid

30 sep 2007
    847
    4
    18
    Noord-Brabant
    Niet te druk maken hoor, bij mij zeiden ze dat de kleine ruim 8 pond zou zijn en een flink hoofd zou hebben. Nou onze kleine was ook maar 5.5 pond, dus al met al viel het erg mee :)

10. valhalla

valhalla Niet meer actief

De lengte en het gewicht van je kindje zorgen niet zo voor een zware zwangerschap of bevalling, maar de omtrek van het hoofd en de ligging.

Dus maak je niet te veel zorgen zou ik zeggen. Of helemaal geen. Lena was bijna 4100 gram. De uiteindelijke geboorte was in een kwartiertje gedaan...

11. wendyp

wendyp Niet meer actief

Sasha was ook 8 pond en 54-55cm... Valt best mee hoor hihi. Had inwendig wat haarscheurtjes, maar voor de rest niet uitgescheurd/ingeknipt....

12. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.168
    0
    0
    zeeland
    hey meid.
    maak je zelf niet te druk.
    hen zelf ook 2 8 ponders op de wereld gezet,en 1 van ruim 7 pond.
    bij mij hadden ze gezegt dat de eerste onder de 7 pond zou zijn.
    was dus 8 pond.
    bij de 2de zeiden ze 5a6 pond.
    was dus 7 pond.
    bij de 3de zeiden ze dat ze zeker wisten dat ze de 8 pond niet zou halen.
    nou dat deed ze dus wel.
    dus ik zou me niet vastklammen aan deze metingen.
    het zou goed kunnen dat je een lang kindje krijg.

13. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Een week voorliggen op de groei betekent nu nog niets.
    Jesse liep tot 30 weken precies op schema, en vijf weken later bleek opeens dat hij een groeiachterstand van bijna 3 weken had.
    Toch was hij nog bijna vijfenhalf pond met de geboorte, (38,2 weken)
    Echt: het zegt nu nog helemaal niets.
    En zoals de vorige schrijfsters ook al zeiden: de grootte van een baby zegt lang niet alles over een bevalling.

14. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    er word over mijn kindje ook gezegd dat het groot is .....maar het heeft voornamelijk lange benen ....hele lange benen ...
    kindje weegt zelf nu 2744 gram ....loopt wel al op 37 weken ipv 35 ...
    maar goed ik poep liever een lang dun kindje uit dan korte dik kindje hihi

15. Foxter

Foxter Niet meer actief

Bij 24 weken kunnen ze echt nog niets zeggen over hoe groot het kind is bij de geboorte. Mijn kleine was ook aan de grote kant met 24 weken, gisteren was ik weer op controle en nu is ze precies gemiddeld :) Ik zou me er zeker geen zorgen over maken.

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Niet te druk om maken hoor. Mijn zoontje woog 10 pond en was 56 cm. Hij is uiteindelijk wel met een ks te wereld gekomen, omdat het niet pastte, maar ook dat overleef je wel hoor.

Bovendien de schattingen zeggen helemaal niks. Mijn zoontje werd zo'n 7 a 8 pond geschat, ach ja, scheelt maar 1,5 kilo he...

17. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Het kan trouwens ook dat je kleintje net een groeispurt heeft gehad, waardoor hij nu even wat groter is dan gemiddeld. Als ik de echo's moet geloven was hij bijna 3 weken voor op schema bij mijn laatste echo, maar hij zit toch nog steeds in de buik. En de VK zegt dat hij gewoon op schema is.

18. Sassie1985

Sassie1985 Actief lid

8 jun 2008
    125
    0
    0
    Nou hier het zelfde. Met 36 weken een echo gehad. Ze kwamen uit dat de baby de grootte had van een baby van 38 a 39 weken. Nou meneer zit er nog in.

19. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Hier werd gezegd nou ze zal ongeveer 2.5 kilo ween misschien iets meer de 3 kilo red ze zeker niet. Maar ze was woog 3500. (Maar was iets kleiner 48cm. In het ziekenhuis zeiden ze 51cm maar kraamzorg had haar thuis goed opemeten.)

20. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Ik heb gisteren echo gehad en onze meid is nu een kleine 30 cm (met beentjes) en weegt 800gr.

De gyn zei dat het een klein meisje is/wordt. Maar dat kan uiteraard nog veranderen he ;)

Ik ben bijna 26 weken.

Deel Deze Pagina