Die van mijn is ook groter gemeten dan 23 cm. Maar mijn eerste was n 9 ponder meis. dus maak je niet druk, komt er wel uit hoor! n pond meer of minder maakt volgens mij echt niet uit. En anders bestaat er nog een keizersnee als t echt niet kan
niet druk om maken hoor! mijn mannetje was 7,5 pond en die bevalling ging veel makkelijekr dan de eerste die was bijna 6,5 pond. ze zeggen dat grotere baby's veel beter zelf meewerken tijdens de bevalling en dat t dus eigenlijk veel makkelijker gaat!
hoorde vandaag nog van een collega dat dr kleinzoon die van de week geboren is 9 pond weegt ................
Bij mij zeiden ze ook al snel , dat ik een groot kindje zou krijgen. Ben zelf helemaal niet groot, maar had wel een mega toeter en ze hadden gelijk, Daimy woog 8,5 pond en was 53 cm. En toch echt binnen 7 uurtjes geboren, dus niet slecht voor een 1e bevalling ik maakte me vantevoren ook wel zorgen, dat gaat nooit passen dacht ik, maar dat viel dus reuze mee, anders was ik nu niet weer zwanger geweest nu maar hopen dat nummer 2 geen 10 ponder word ...
Ik heb vorige week een echo gehad. Kindje loopt twee weken voor. Gezien mijn angst voor de bevalling ( vanwege een eerste traumatische bevalling) zal met 38 weken de bevalling ingeleid worden, ook ter voorkoming dat het kindje nog groter gaat worden. Ik ben benieuwd hoe zwaar het daadwerkelijk is al het geboren is...
ja maar het gewicht/lengte van het kindje heeft ook niks te maken met hoe makkelijk/moeilijk je bevalling zal gaan.. ligt er meer aan of je kindje een groot hoofd heeft. Collega van me heeft 2 kinderen, 1tje van 9 pond en nergens last van en 1 van nauwelijks 4 pond en ze had weet ik hoeveel hechtingen etc.
Nee inderdaad. Mijn verloskundige vertelde dat het lichaam van de vrouw ook rekening houdt met de grote van het kindje. Bij een kind van 9 pond zie je vaak dat de persdrang etc sterker is. Ze vertelde zelfs dat ze vaker meemaakt dat een vrouw veel moeite heeft met een 6 ponder dan met een 8/9 ponder, blijkbaar weet je lichaam hier zelf ook goed mee om te gaan. (Alle jongens in onze familie waren rond de 10 pond bij de geboorte en mijn zus/moeder/oma hebben allemaal relatief makkelijke bevalling gehad. Mijn moeder bevalt zelfs liever dan dat ze naar de tandarts moet )
Pff kleinwonder, nou maar hopen dat wij over een aantal weken hetzelfde zeggen (doe mij maar een bevalling ipv de tandarts) al twijfel ik er vaak aan
Whaha ja ik ben ook benieuwd. Ik hoop zó dat het erfelijk is haha, zul je zien: ben ik de uitzondering! Tandarts? Poeh nee, doe mij maar een bevalling. Lijkt me geweldig als we dat over een paar weken tegen elkaar kunnen zeggen haha.
Oooh ja echt he! hihi Nou voor ons duurt het echt nog maar eventjes Voel je jezelf overigens wel weer een beetje beter?
hey kein wonder hoe groot schatte ze jou kindje en via echo of gevoel? maar idd ben laatst bij tandarts geweest en had 2 wortelkanaalbehandleingen nodig en hun zeiden al dit doet ooit zeerder als weeen , ik dacht laat ze maar komen dan. ben echt bang dat ik een 10 ponder op de wereld zet, kunnen al mijn kleertjes weg ach ja word wel spannend zo.
Bij mij gaan ze ook groei-echo's doen omdat mijn dochter bij de bevalling (40w+4d) 4400gr was en 51cm....dus ik ben benieuwd deze keer