Hoi hoi, Ik heb sinds gistermddag/avond opeens een enorm harde buik die niet meer echt over gaat. Ik kon er de hele nacht niet van slapen zelfs. Het doet niet echt pijn maar voelt wel erg vervelend. Af en toe zit er iets minder druk op en dan voel je de baarmoeder kort daarna weer helemaal aanspannen. Ik heb van nature een beetje een gevoelige gespannen baarmoeder (VK kon de kleine niet altijd goed voelen dus had nog groeiecho met 32 weken), maar deze keer houd het wel heeeel lang aan. Ik voel de kleine nog wel er doorheen bewegen af en toe. Wat raad je aan? Ik doe namelijk al erg rustig aan en lig nu ook op bed. Of juist een stuk gaan wandelen? Vind het erg vervelend en hoop dat het weg zakt vandaag. Kan er niet goed door ontspannen. Kan/mag ik nog in bad? Bedankt! Marijn
Hoi marijn, Het bad is een goed idee! de warmte kan je baarmoeder helpen je buik te ontspannen. Laat morgen even je urine nakijken bij de huisarts. Soms is een blaasontsteking de boosdoener van harde buiken. Maar mischien is het een voorteken dat je kindje zich aankondigd, houd je maar lekker rustig! Groetjes imke