Hallo verloskundige, Ik ben vandaag op groei-echo geweest en ben op dit moment 31w en 5 d. Het gemiddelde van de metingen die zijn gedaan gaven een zwangerschapsduur van gemiddeld 34,5 aan. Tijdens de 20w echo lag het kindje ook al op voor met de groei. Mijn kindje is dus al vrij groot en ik vraag me dan ook sterk af wat er met deze informatie gedaan gaat worden. Ik moet zowiezo over 2 weken opnieuw voor een groei-echo, maar wat nou als het kindje dan nnog steeds zo ver voor ligt of zelfs nog meer? Laten ze me dan doorlopen tot 40 weken of zelfs 42? Of zullen ze eerder inleiden als het erg groot wordt? Ik begrijp dat jullie me ook niet kunnen zeggen wat er precies gaat gebeuren, maar vraag me toch af wat er met deze informatie gedaag gaat worden en of het voorkomt dat er eerder ingeleid wordt vanwege de grootte of dat de kans groot is dat het een medische bevalling zal worden in het ziekenhuis. Alvast bedankt voor de tijd en moeite!! Groetjes Sarah ps. suikertest heb ik met 22 weken gehad vanwege de groei, maar deze was goed
hoi Sarah, met inelieden zijn ze niet heel snel. Wel heel belangrijk is je volgende echo, het gaat om het groeiproces, blijft de baby zo hard doorgroeien of wordt het nu wat minder? Aan de hand van de curve die ze na de volgende echo kunnen maken zullen ze wel beslissen wat er gedaan gaat worden. Het is altijd beter om af te wachten totdat je spontaan bevalt, maar als je kindje echt groot lijkt te zijn zullen ze niet wachten tot 42 weken maar eerder ingrijpen dat wil zeggen inleiden. Mirjam