beste verloskundige, Ik had een paar vraagjes. Ik ben nu 4 weken terug bevallen van onze dochter en heb daar 3 hechtingen aan over gehouden. Ze had het over speciaal hechtdraad omdat bij me eerste dochter de hechtingen los lieten. Nu zit er oplosdraad in maar van de 3 hechtingen zitten er nog 2 in. Nu vroeg ik me af hoelang het kan duren voor ze eruit zijn? want had beetje op google gesnuffeld en kreeg allemaal horrorverhalen dat ze er bijv eel uitgehaald moesten worden en dat ze vergroeid zaten of iets. Nu vroeg ik me af moet ik ze er niet uit laten halen dan? of lost het nog vanzelf op? Ook een vraagje mag je sex als je nog hechtingen heb? en kan je een spiraal laten plaatsen met hechtingen? Sorry voor de vele vragen maar ben echt benieuwd naar de antwoorden. Super bedankt alvast.
hoi, ik zou even een afspraak maken voor nacontrole en vragen of ze de hechtingen eruit halen. Het lijkt me handiger om daarna weer seks te hebben. Met het plaatsen van een spiraal kun je beter wachten tot 12 weken na je bevalling, dan is je baarmoeder weer helemaal klein en de wand weer van normale dikte. Tot die tijd wel denken aan andere anticonceptie. Mirjam