wanneer op de fiets ?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by giraffe 2013, May 27, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

Apr 18, 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL
    Is het nou zo als je kindje zelfstandig kan zitten hij of zij mee mag op
    De fiets ?

Mijn dochtertje zit nu zelfstandig al een paar weken maar ik durf echt de fiets nog niet op omdat ik zegmaar niet met 1 been kan op stappen...

2. novmama

novmama Fanatiek lid

May 6, 2008
    1,801
    0
    0
    gelderland
    Ze mag op de fiets als ze uit zichzelf kan gaan zitten... Dus niet dat je haar zelf op dr billen zet...

3. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Inderdaad pas fietsen als ze zelf gaan zitten en niet meteen omvallen als je ze een klein duwtje geeft. Ze moet op de fiets ook niet omvallen als je over een bobbeltje rijd.

Mbt niet zelf durven fietsen om de opstap; oefen dat eerst even zonder je kleine. Ik zet zoontje in zijn stoeltje en zet daarna de fiets tussen mij benen en stap vanuit die positie op. Kan niet misgaan..

4. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

Apr 18, 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja zo kan ik idd wel opstappen !

Bedankt voor de reacties...

5. vaddie

vaddie Fanatiek lid

Nov 30, 2010
    4,016
    1
    38
    Female
    In de buurt van Utrecht
    Aangeraden wordt om pas vanaf 9 maanden een fietsstoeltje te gebruiken. Ze moeten echt sterk genoeg zijn in hun nek/ rug om de schokken van drempels e.d. op te vangen.
    Ik zou dus nog even wachten

6. Jonon

Jonon Fanatiek lid

Feb 9, 2012
    1,319
    0
    0
    In m'n huuske
    Ik heb de kleine sinds een paar dagen op de fiets. (niet elke dag, vind het weer nog niet lekker genoeg)
    Maar ik woon vlakbij het KDV en mijn werk. Ik mag de auto niet parkeren bij het werk (geen parkeerplekken in de buurt en de parkeergarage mag niet worden gebruikt). Dus het is voor mij handiger als ik haar op de fiets weg breng en dan meteen door fiets naar mijn werk.
    Onze kleine kan nog niet zelfstandig zitten. Maar zit met een beetje hulp wel heel stevig.
    Het liefst had ik nog even gewacht, maar ik vind dat het helaas niet anders kan.
    Tot 9 maanden heb ik het volgehouden om haar met de auto weg te brengen naar het KDV en daarna terug naar huis te rijden om vervolgens naar de bus te lopen en dan met de bus naar het werk....pff. Een reis die 3 kwartier duurt terwijl ik op 10 min fietsen van mijn werk woon.

7. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

Mar 2, 2012
    1,324
    0
    0
    Wij hebben zo'n standaard waar je de maxi cosi in kan doen op de fiets. Ik vind het er altijd heel eng uitzien, maar ons zoontje vindt het geweldig :)

8. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

Jun 14, 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Is dit niet omdat ze rond die leeftijd vaak pas goed zelfstandig gaan zitten?

Hier een gaat de kleine man sinds een week of 3 zelfstandig zitten en ben nu 2x 5 min wezen fietsen!

Ik heb eerst geprobeerd hoe hij het vol hield in een winkelkarretje (misschien niet helemaal te vergelijken, maar ik dacht als hij daarin omvalt, dan valt hij in een fietsstoeltje sowieso om en dat wilde ik niet).

Share This Page