Groot kindje???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door carry, 16 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    De laatste 2 keer bij de verloskundige, hebben ze het erover dat ons kindje 4 weken op zijn groei vooruit loopt, de eerste keer dat ze dit zei dachten ze dat het aan de barmoeder lag en niet aan het kindje dat mijn baarmoeder sneller uitrekte na een 2e zwangerschap, nu ben ik vorige week geweest en zeiden ze dat het een groot kindje werd! Maar het vreemde is, dat ze dat niet verwachten bij mij, omdat mijn zoon ook maar een klein ukje was. Nu kan de 2e altijd natuurlijk groter zijn, maar dit kindje loopt dus echt 4 weken voor op zijn/haar groei. Het is uitgesloten dat ik verder heen ben dan 24 weken, want ik ben via hormonen zwanger geworden en mijn eisprong is bijna tot op de dag gevolgd wanneer die zou springen, dus het moment van berekenen hoe ver ik heen ben is eigelijk wel duidelijk. Ik kan onmogelijk verder heen zijn.
    Nu heb ik daarbij ws ook bekkeninstabiliteit (volgens verloskundige en huisarts) en heb vorige week ook een afspraak gehad bij mijn huisarts, die vroeg als eerste toen ik vertelde over dat het ws een groot kindje was, of ik geen "suiker" had, maar daar ben ik al eens op geprikt. En daar was toen niets mee aan de hand.
    De verloskundige vertrouwd het niet helemaal, maar zegt dat tot de 30e week hier nog verandering in kan komen. En als het dan nog 4 weken voor op zijn/haar groei ligt dat er nog een echo op medische basis wordt gemaakt, om het goed te bekijken.
    Ik ben benieuwd of iemand dit bekend voor komt, of iemand iets herkend waar die mij antwoorden op kan geven. Ik ben namelijk erg onzeker op het moment en ben heel erg bang dat er iets met ons kindje aan de hand is. Ik probeer wel positief te blijven, maar ben er automatisch wel veel mee bezig!

    Groetjes Carry
     
  2. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Ik moest een aantal weken terug (ongeveer met 31 weken) ook op medische indicatie een echo en suiker prikken, ook doordat men dacht dat ons kindje te snel zou groeien, gelukkig was dit bij ons niet het geval maar heb ik "gewoon"een erg grote baarmoeder die goed uitrekt maar het kindje loopt gewoon mee met de groeicurve, wel aan de grote kant (de gyn. denkt ongeveer 8 pond, en het is de 1e) maar goed het kan dus allemaal best meevallen en mijn suiker was ook prima...
    Maar ik kan me indenken hoe je je voelt, iedereen zegt maak je maar niet druk, niks aan de hand maar je voelt je toch onzeker..
    Kan je niet aan je vk vragen of je toch wat eerder naar de gyn. mag voor een echo??
    Veel sterkte,
     
  3. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    de vk wilde wachten tot 30 weken, omdat er heel veel kan veranderen in die tijd maar 6 weken wachten en onzeker zijn vind ik wel erg lang. 6 december heb ik weer een afspraak bij de vk en wil ik mijn onzekerheid in ieder geval even uitspreken. Ik ben blij dat ik een zelfde soort verhaal hoor, het is dus niet abnormaal dat dit wordt gezegd. Omdat ik via hormonen zwanger ben geworden heb ik vaak het idee nl dat dat soort dingen daar van komen, maar dat hoeft dus absoluut niet. Dankjewel!

    Groetjes van Carry
     
  4. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Nee hoor, kan bij iedereen gebeuren, ik ben jong, supergezond en op de natuurlijk weg vrijwel direct zwanger geraakt dus dat hoeft allemaal niks te zeggen.
    Ik zou inderdaad aangeven dat je je onzeker voelt, misschien kan de vk je toch op een of andere manier gerust stellen, Probeer wel te blijven genieten van je zwangerschap, en je niet te veel zorgen te maken!
    Liefs,
     

Deel Deze Pagina