Mankeer ik iets aan mijn ogen?

Discussion in 'De lounge' started by kleinliefje, Nov 8, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kleinliefje

kleinliefje Niet meer actief

Maar echt serieus. Wanneer ik auto rijd in het donker heeft voor mijn gevoel echt iedereen groot licht aan. Het viel mij vanavond weer op voor de zoveelste keer.
    Ligt dit aan mij? :$ Moet ik de weg maar niet meer op? :p

2. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

Mar 15, 2012
    4,592
    20
    38
    Female
    Noord Holland
    Ik heb dit ook heel erg sinds 2 jaar eigenlijk. Ik ben nooit bang geweest met rijden en rijdt ook veel. Maar tegenwoordig rijd ik liever niet meer als het donker is , rijd zo van de weg af door die lichten haha. Op plekke wat ik goed ken , zoals mijn woonplaats gaat het nog wel maar onbekende wegen vind ik het niet echt fijn vooral N wegen zeg maar...

Wat het precies is , ik heb geen idee misschien soort nachtblind ?!

3. tjiptjap

tjiptjap Bekend lid

Oct 24, 2014
    950
    0
    0
    Jep, ik herken t wel. Dat ligt aan de nieuwe soort verlichting in een heleboel auto's. Makkelijk voor de tegenligger dat ie de weg goed kan zienm beetje jammer dat je zelf een paar seconden niets ziet.

4. goblins

goblins Fanatiek lid

Oct 27, 2013
    3,591
    3,222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Helaas hebben velen de instelling vand e lampen verkeerd staan waardoor het lijkt alsof ze allemaal groot licht op hebben, Komt door die Neonverlichting. waardeloos
    Wat goed helpt is een gele bril die je kan halen bij de opticien. die zijn echt fijn, scheelt een hele hoop

5. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
  6. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

Mar 15, 2012
    4,592
    20
    38
    Female
    Noord Holland
    Oh dat is handig goede tip inderdaad...!!

7. Drieka

Drieka Niet meer actief

Dat heb ik altijd al gehad, maar ik heb dan ook nachtblindheid :D
    Zie ook de strepen langs de weg niet en rij in de nacht alleen maar op bekende stukken anders gaat het echt fout :(

8. kleinliefje

Haha die bril! Wat handig! Vind m wel duur trouwens, voor een doodgewone bril met gele glazen :D

9. kleinliefje

Wel fijn om te lezen (niet voor jullie) dat ik niet de enige ben net dit mankement.

10. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

Feb 22, 2011
    2,146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Ik heb een gele nachtbril die je over je gewone bril heen kan zetten met een clip. Bij eyewish groenenveld laten maken. Handig dan hoef je geen nachtbril op sterkte te laten maken

11. Annamama

Annamama Bekend lid

Dec 5, 2012
    663
    5
    18
    Ik heb deze bril, maar bij mij helpt het niet. Ik heb altijd al moeite gehad met in het donker rijden vooral met tegenliggers heb ik moeite. Ik word dan echt soort verblind daardoor.

12. goblins

goblins Fanatiek lid

Oct 27, 2013
    3,591
    3,222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Maar als je altijd al moeite hebt gehad hiermee, is dat heel wat anders dan dat je er de laatste jaren last van hebt, omdat de verlichting allemaal veranderd en veel feller is

13. mam1985

mam1985 Actief lid

Apr 6, 2010
    232
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik dacht ook dat ik nachtblind was, maar met een gewone bril was het al opgelost!
    Het leek of de lampen heel breed licht gaven, met bril zijn het weer gewone lampen.

14. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,027
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb sinds kort ook een nachtbril op sterkte.
    Wat een verademing!! Niet meer verblind worden.

15. Logan

Logan Niet meer actief

Die bril is een goede tip! Ik heb dit ook altijd, rij alleen op bekende stukken anders komt het niet goed.
    Ik rij pas 5 jaar, geen idee of het aan de nieuwe lampen ligt dus ;)

16. Bubbels1985

Bubbels1985 Actief lid

Sep 13, 2012
    207
    1
    18
    Toen ik hier last van had bleek ik een gewone bril nodig te hebben ;)

17. minon

minon Niet meer actief

Bij iedere brillenzaak kun je van die overzetzonnebillen kopen. Die hebben ze ook met gele glazen voor de nacht. Een keer kopen en of je glazen nu veranderen of niet maakt niet uit.
    Ik heb er zelf een op sterkte (actie hans anders voor 30 euro) en vind het ideaal! Scheelt zo ontzettend veel met autorijden. Alles war wit is (dus koplampen) wordt geel. De rest blijft eigenlijk gewoon hetzelfde.

18. anatomical

anatomical Niet meer actief

Dit precies heb ik dus ook!! En helemaal als het erbij regent dat is een ramp!

Maar die nachtbril he, die is best duur zie ik online. Krijg je zoiets ook vergoed? Ik heb er totaal geen ervaring mee :) draag namelijk geen bril.... iemand die me dit kan vertellen of vertellen ze je dit gewoon bij de opticien? Wil namelijk vanmiddag gelijk even erheen...

19. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

Feb 12, 2013
    2,415
    0
    36
    Female
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Ik heb hem gister aangeschaft bij Hans anders. Op sterkte voor 49 euro, vind ik niet duur. Moet nu alleen nog bijna 2 weken wachten tot ie klaar is

20. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

Feb 18, 2014
    2,751
    918
    113
    Ik heb dit ook ja, nou ja had.. Ik heb nu een bril (gewoon een gewone) en sindsdien zie ik het veel veel beter! Word gelukkig niet meer verblind, want ik zag het dan echt niet goed meer..

Share This Page