Draagdoek, slecht voor rugje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Anique, 7 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anique

Anique Niet meer actief

Ik vroeg me af of een draagdoek slecht is voor het rugje van een baby... Omdat mijn kraam verzorgster ook zei dat een maxi-cosi niet goed is voor zijn rugje en heupjes bij langdurig gebruik. In een draagdoek zitten ze ook vaak wat opgekruld toch? Of is dit toch anders?
    Ik wil heel graag een draagdoek aanschaffen, lijkt me zo knus! O:) Maar wil dit eerst even uitsluiten...

2. Ik heb de doekjes ook gebruikt in het begin en toen vertelden ze me hetzelfde als bij de maxicosi geldt.

3. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    In de draagdoek liggen ze in foetushouding, en wordt het ruggetje juist overbelast. In de MaxiCosi zitten ze al meteen rechtop.
    Meer info: http://www.borstvoeding.com/kindjeaande ... oeken.html

en
    En tis idd erg knus. Ze vinden het fijner dan de MaxiCosi.

4. Premama

Premama Actief lid

19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Voor zover ik heb begrepen is het dragen van de baby in een draagdoek (kan al vanaf dag één!) niet belastend voor het ruggetje. Integendeel: je kindje schijnt er zich juist beter door te ontwikkelen...
    Ik ben erg fan van de draagdoek. Ik heb de tricot slen.

5. Anique

Anique Niet meer actief

Ik heb ook de tricot-slen maar het is me nog niet gelukt hem er goed in te krijgen. Ik heb hem geprobeerd in liggende houding te leggen maar dan zakt hij heel erg onderuit en ligt op een gegeven moment helemaal onder mijn borst. Nu heb ik het idee daqt het eraan ligt dat ik zijn beentjes niet goed heb, want de gebruiksaanwijzing zegt dat je moet zorgen dat de stof goed in zijn knieholtes zit, maar dat lukt mij niet zo goed omdat hij zijn beentje bijna altijd een beetje krom/ opgetrokken houdt... lukt het jou wel?

6. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Je kunt even op You-Tube kijken, of op de website van draagdoek.nl.

Ik denk dat het probleem is dat je de doek niet strak genoeg knoopt, want dan zakt je kindje inderdaad onderuit.

Ik heb ook de Tricot-Slen.

7. Nemo

Nemo Niet meer actief

Draagdoek mits goed geknoopt is niet slecht voor het ruggetje van je kindje (of voor jouw rug). Een draagzak/baby bag/ mini monkey is niet goed voor het ruggetje.

8. Nemo

Nemo Niet meer actief

Klik lekker euh leuk ;) filmpje om naar te kijken.

Deel Deze Pagina