vraagje

Discussion in 'Zwangerschap' started by Moontjee, Mar 13, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Moontjee

Moontjee Fanatiek lid

Sep 24, 2009
    1,617
    0
    0
    Berlicum (NB)
    #1 Moontjee, Mar 13, 2010
    Last edited: Mar 13, 2010
    hey meiden,
    mijn nichtje zit hier naast mij..
    ook zij is zwanger alleen heeft BBz verschijnselen..
    nu hebben wij een vraag.. stel, dat je een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebt.. groeit je baarmoeder dan toch? want ze heeft dus wel steken in haar lies.. (misschien bandenpijn)
    Liefs simone

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wat zijn de verschijnselen van BBZ?

3. Moontjee

Moontjee Fanatiek lid

Sep 24, 2009
    1,617
    0
    0
    Berlicum (NB)
    dat weet ik niet percies want ze is nu weg.. maar heb groeit je baarmoeder dan? als je een bbz hebt?

4. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik vind het nogal een vaag verhaal moet ik zeggen..

Ze heeft toch bbz klachten zeg je? Wat doet het er dan toe of de baarmoeder groeit? Er valt aan steken in de lies toch niet af te lezen of dit een bbz of geen bbz is?

5. Moontjee

Moontjee Fanatiek lid

Sep 24, 2009
    1,617
    0
    0
    Berlicum (NB)
    ze wil gewoon graag weten OF ze uberhaubt een bbz kan hebben want ze heeft wel het idee dat haar baarmoeder aan het groeien is..
    maar dan hoef je toch nog niet zo te reageren..

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik denk dat Umm85 gewoon wil weten wat haar BBZ-verschijnselen dan zijn, omdat je zelf aangeeft in je openingspost dat ze BBZ-verschijnselen heeft...

7. jonibra

jonibra Niet meer actief

Ik kan je er verder weinig over vertellen.

Liefs mij

8. Anno niem

Anno niem VIP lid

Oct 28, 2007
    34,502
    3
    0
    Symptomen
    Wanneer je een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebt, zullen hiervan doorgaans rond de 6e tot 10e week van je zwangerschap symptomen voordoen. Mocht je deze symptomen krijgen, dan moet je dit direct met je arts bespreken. Symptomen voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap kunnen zijn: Buikpijn aan een van beide zijden
    Vaginaal bloedverlies
    Pijn in de schouderstreek
    Flauwvallen
    Misselijkheid
    Wanneer deze verschijnselen zich voordoen, kan er sprake zijn van een subacute vorm van de buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Vaak kan de betreffende eileider in dit stadium nog worden gered (zie behandeling hieronder). De acute vorm doet zich voor wanneer de eileider barst en gaat gepaard met de volgende symptomen en shockverschijnselen: heftige pijn
    bloeddrukdaling
    snelle pols
    bleke huid
    Een acute buitenbaarmoederlijke zwangerschap betekent dat er onmiddellijk een spoedoperatie moet worden uitgevoerd.

De verschijnselen...

En of dr baarmoeder groeit? Lijkt mij vrij onlogisch.. T groeit dan toch in je eileider? Dus volgens mij, niet. Maar dat kan ik mis hebben..

9. Anno niem

Anno niem VIP lid

Oct 28, 2007
    34,502
    3
    0
    Zelfde site

10. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nee het is niet flauw bedoelt ofzo, hoe lang is ze nu zwanger? Ik denk dat je pas zekerheid hebt wanneer je naar een dokter gaat. Wanneer ze duidelijk uitspreekt bbz-symptomen te hebben moet je hier snel bij zijn. Denk niet dat het heel duidelijk te voelen is dat je baarmoeder groeit wanneer ze nog pril zwanger is. Tenminste ik heb dat nooit duidelijk kunnen voelen in mijn zwangerschappen, wel steekjes natuurlijk, maar niet de baarmoeder zelf.

11. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik denk niet dat je in het begin kan voelen dat de baarmoeder groeit, die zit tot week 12 nog onder het schaambeen.

Als ze echt tekenen zou hebben, dan moet ze contact opnemen met de vk en vragen om een echo.

12. Moontjee

Moontjee Fanatiek lid

Sep 24, 2009
    1,617
    0
    0
    Berlicum (NB)
    bedankt voor jullie reactie's meiden.
    mijn dokter zegt trouwens dat je dat wel al kunt merken (dat je baarmoeder groeit):)
    en ik heb dat ook al meer gehoord hier op de site..
    ik zal het haar doorsturen dan moet ze zelf maar eventjes kijken,
    liefs!

13. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ja, je kan steekjes en dat soort dingen voelen, maar je 'ziet' het echt nog niet, zeg maar. Ik voelde ook dingen, waarvan men mij zei dat het groeipijntjes waren, maar het is niet dat je het letterlijk voelt groeien in formaat.

14. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

Apr 15, 2008
    1,366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Die ongesteldheidspijn die heel veel vrouwen hebben aan het begin van de ZS is ook baarmoedergroeipijn. Dus dat kunnen haar "steekjes" ook wel zijn. Ik zou trouwens niet weten waarom de baarmoeder niet zou groeien als je een BBZ hebt. Ik denk(lees:weet niet zeker maar denk) dat HCG hormoon ook ervoor zorgt dat je baarmoeder groeit. Ik kan het natuurlijk fout hebben!

Share This Page