Groot leeftijdsverschil tussen 1e en 2e kind

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Esthertie, May 30, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

Jul 16, 2010
    2,196
    0
    36
    Female
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    Het ging redelijk. Ik ben wakker gebleven maar kreeg 2x last van een diarree aanval;) (sorry voor de details). M'n vriend had zich 2x bijna versproken :p maar niemand had wat door geloof ik. Al weten de meeste wel dat we bezig zijn voor een tweede.

Zo snap dat je het bankhangen beu bent! Hier wordt het helaas ook een bankhang dag. Nog steeds niet helemaal lekker. Plus natuurlijk die ochtendmisselijkheid. Die heb ik vanmorgen tot nu toe opgelost met wat crackertjes in bed eten en nu een kopje gemberthee. Kan niet wachten tot ik die eerste 12 weken door ben haha.

Jij verder nog kwaaltjes?

2. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

May 30, 2016
    1,124
    4
    38
    Female
    Aargh die diarree, zo irritant. Ik heb daar heel snel last van, normaal al en nu helemaal blijkbaar. En gelukkig ging het niet helemaal mis met verspreken bij jullie. Ik kan mij soms ook bijna niet in houden bij vriendinnen maar wil toch echt nog even wachten. De 22e heb ik een uitje met 3 goede vriendinnen en ik ben benieuwd of ik mijn mond kan houden. Ben dan 8 weken en vind dat eigenlijk nog iets te vroeg om te vertellen.
    Gelukkig ben ik weer opgeknapt en vandaag even schoonmaken in huis, vind dat altijd zo irritant als ik ziek ben en ik zie het een rotzooi worden in huis. Mannen ruimen toch anders op dan vrouwen ;)

Bleeeh ochtendmisselijkheid lijkt me zo naar, heb er gelukkig (klopt af) geen last van. Gember thee is dan inderdaad een goede.
    Jij bent gewoon alweer 6 weken, gaat toch wel snel als je er even niet op let.

Mijn ouders waren gisteren hier en geen idee meer in welke context maar mijn moeder zei: Rodrigo (mijn man) heeft toch maar 1x raak geschoten. Ik dacht, haha je moest eens weten.

3. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

Jul 16, 2010
    2,196
    0
    36
    Female
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant

Echt fijn dat je weer beter bent! hahaha dat mannen anders opruimen dan vrouwen is hier heel bekend :p Ik doe het daarom het liefste ook zelf! Doe het veel sneller en beter ;)

Haha ja alweer 6 weken .. t gaat echt hard! Al weer bijna 3 weken geleden dat ik positief testte :p

Hahaha grappig he als je dan samen met je man t geheim hebt dat er toch weer een minimensje in je buik groeit :p ze moesten eens weten inderdaad!

Heb vandaag gemberpilletjes ingenomen, en het gaat tot nu toe prima met de misselijkheid. Wel veel last van krampjes op dit moment, merk toch wel dat ik daar flink onzeker van wordt. Maar gelukkig nog maar een weekje en dan wordt ik verlost haha.

Ik heb echt een drukke week voor de boeg .. zie er zo tegenop! Morgen eerst tot 18:00 werken, en dan om 19:15 naar de vk voor een intake. Woensdag halve dag werken, smiddags oppassen op mn neefje en nichtje en dan savonds naar de bios. Donderdag redelijk rustig, maar savonds ook weer visite. Vrijdag heel de dag werken, zaterdagmiddag werken (oververhuizing van t werk) en savonds een feest van mn vriend. Pff dr komt zn 30 man meeeen ik heb er zo geen zin in! Plus dat ik echt nep moet gaan zitten drinken, want anders heeft geheid iedereen wat door .. denk dat ik maar een flesje bier vul met water ofzo;) Tis wat! Ben blij als t half november is, en we iedereen t goede nieuws kunnen vertellen ...

Zo een heel verhaal haha .. nu ga ik effe netflixen :p:p

4. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

May 30, 2016
    1,124
    4
    38
    Female
    Wel fijn dat die pilletjes wat helpen, de hele dag misselijk lijkt mij echt geen pretje. Jeetje dat is zeker een drukke week, zo veel het kan lekker op tijd je bed in zodat je genoeg slaapt. Ik heb gelukkig een rustige week al heb ik voor mijzelf wel een berg werk liggen.
    Ik ben weer beter maar merk wel dat ik s avonds al vroeg moe ben. Zo sneu vannacht sliep Alika bij opa&oma (iedere zondag) en toen is zij ziek geworden, spugen en diarree. Ze is lekker bij oma gebleven want die had het afgelopen zaterdag nacht en ook een vriendin van mij die gisterochtend hier was heeft het vanochtend gekregen. Volgens mij allemaal norovirus, is erg besmettelijk maar duurt gelukkig kort.

5. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

May 30, 2016
    1,124
    4
    38
    Female
    Oef en geen alcohol drinken op een feestje zoiets had ik de vorige zwangerschap op een cocktailparty, leg dan maar uit waarom je niets drinkt haha. Al ben ik helemaal geen drinker, al en toe een cocktailtje op het terras in de zomer vind ik lekker maar bier en wijn vind ik niet lekker. Water in je bierflesje is een goeie :)

Jij hebt morgen ook al de intake, dan zullen ze toch ook wel naar het hartje luisteren. Ik weet dat niet meer. Jij?

6. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

May 30, 2016
    1,124
    4
    38
    Female
    Ben heel nieuwsgierig. Hoe was het bij de vK??

7. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

Jul 16, 2010
    2,196
    0
    36
    Female
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant

haha ik moet nog :p om 19:15 :)
    Laat het je vanavond weten goed :D

8. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

May 30, 2016
    1,124
    4
    38
    Female
    Hi, hoe is het bij jou? Werken de medicijnen tegen de misselijkheid of niet meer, las ik dat goed?
    Ik heb de hele dag door trek in zout en hartig eten terwijl ik een enorme zoetekauw ben. De chips roept mij vanuit de kast haha

9. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

Jul 16, 2010
    2,196
    0
    36
    Female
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    He meis ... ben zo misselijk joh niet te filmen. Heb t idee dat die emesafene niet helpt .. moet die voor de nacht innnemen, maar t werkt maar 8 uur. Morgen even ha bellen om te vragen of ik ze in de ochtend mag innemen.

Oeh lekker zout en hartig 😜 Wel uitkijken met je bloeddruk he 🙈
    Hier lust ik alles wat ongezond is .. pff moet uitkijken anders vliegen de kilo's eraan ondanks m'n misselijkheid 😒

Hoe is t verder bij jou?

10. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

May 30, 2016
    1,124
    4
    38
    Female
    Wat naar joh, ben je dan s nachts niet misselijk en slaap je dan goed? Zou fijn zijn als je s ochtends wat mag nemen anders kom je de dag haast niet door. Ben je wel gewoon aan het werk?
    En helpt de gember ook niet meer?

Ik heb een iets lage bloeddruk dus die zal niet zo heel snel te hoog worden. Gisteravond hier een film gekeken met een vriendin en een van de nieuwe smaken van Tony chocelonely geproefd, super lekker :)
    Mijn tepels doen zo zeer, alsof ze in de fik staan. Vooral in bed met omdraaien als er iets langs 'schuurt', ze zijn ook knal rood. Zal wel weer minder worden over een tijdje. Ik ben blij dat het weer truien en vesten tijd is/wordt dan kan ik mijn buik een beetje verbergen straks.

11. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

Jul 16, 2010
    2,196
    0
    36
    Female
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    Snachts ben ik ook mega misselijk en wordt ik ook regelmatig wakker. Echt balen :(. Ik ben wel gewoon aan t werk en de gember haalt de scherpe kantjes eraf. Ga wel volgende week een gesprekje hebben met mijn baas en aangeven dat ik zwanger ben. Dan kunnen ze er een beetje rekening mee houden. Want dit trek ik zo niet langer.

Oh dan kan t idd geen kwaad om wat meer zout te eten haha. Oehhh en chocola van tony ... jammie die zijn gewoon errug lekker ja.

Auw klinkt heel pijnlijk! Ik heb daar eigenlijk nog geen last van gehad. Wel gevoelige borsten,maar tepels valt wel mee. Hopelijk zwakt t gauw een beetje af :)

Zo ik ben ook blij met de herfst wintertijd. Zeker om t nog even geheim te houden haha. M'n buik is de ene dag kei groot en de andere dag valt t wel mee. Ben benieuwd wanneer ik t niet meer kan verbergen :p

12. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

May 30, 2016
    1,124
    4
    38
    Female
    Wat spannend jij hebt nu gewoon de echo. Ben heel benieuwd hoe het gaat en wat ze allemaal zeggen.

Begrijpelijk dat je een gesprek met je baas wilt, want dit is geen pretje zo. Dan kan je het aangeven wanneer je je iets minder lekker voelt.

13. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

May 30, 2016
    1,124
    4
    38
    Female
    Wat fijn dat de echo helemaal in order was en je gewoon 2 dagen vooruit gezet bent. kan dit wel kloppen volgens je eigen berekeningen? En wanneer je nu je volgende afspraak bij de vk?
    Ik begin nu toch zwangerschapskwaaltjes te krijgen. Af en toe licht misselijk, van die vlagen en maagzuur. Bleeh had zo gehoopt dat het deze zwangerschap niet zou komen, verpest echt mijn eten. Niets smaakt lekker meer en continu zo'n vieze brandend gevoel/smaak in mijn keel.

14. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

Jul 16, 2010
    2,196
    0
    36
    Female
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant

Ja super fijn he! IK denk zelf dat ik straks weer 1 dag terug gezeg wordt. Maar t zou wel kunnen hoor. Zou die vrijdag of zaterdag na m'n positieve ovulatietest zijn :). Ik heb nu op 24 oktober de termijnecho en dan 16 november de combinatietest en afspraak vk. Die laatste heb ik even een weekje gezet zodat er wat speling tussen zit hihi.

Oooh wat vervelend joh dat je nu ook wat kwaaltjes krijgt. Ooooh en maagzuur is zo verschrikkelijk zeg! Hopelijk is het iets tijdelijks.
    Ik draag nu seabands tegen de misselijkheid en dan af en toe een gember pilletje. Probeer de enesafene alleen in te nemen als ik echt echt niet anders kan.

Wanneer heb jij ook al weer je echo?

15. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

May 30, 2016
    1,124
    4
    38
    Female
    Ah slum dan heb je een echo en een week later weer een. Ik weet niet of wij de combinatietang doen, volgens mij vorige keer alleen nekplooometing gedaan.
    Wat zij die seabands? Ik ken het niet. Ben benam dat het maagzuur niet gaat verdwijnen, vorige zwangerschap tor na de bevalling heel veel last van gehad. Maar het hoort erbij. Ik heb over 2,5 de echo. Hebben jullie je dichter meegenomen, wij twijfelen nog. Het is na schooltijd.

16. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

Jul 16, 2010
    2,196
    0
    36
    Female
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant

Seabands zijn bandjes voor op je pols met een drukpunt. Geeft verlichting bij misselijkheid :) ooooh over 2,5 week. Een paar dagen na mij dus hihi. Kei leuk! Hoeveel weken ben je dan ook al weer? Wij nemen onze dochter pas mee bij de nekplooimeting. Ben dan 12,5 week en dan gaan we het daarna ook iedereen vertellen :). Dus nog 5 weekjes voor ons houden

17. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

May 30, 2016
    1,124
    4
    38
    Female
    Sorry vorige bericht zat vol spelfouten haha. Die seabands had ik dan als kind tegen de misselijkheid in de auto. Geen idee meer of ze hielpen. Bij de echo ben ik 9 weken, dus ik twijfel een beetje. Voor haar natuurlijk super leuk maar als het mis is weer minder. Al is ze oud genoeg om dat te begrijpen, wij vertellen het denk ik wel na die echo. Als het ok is krijg ik daarna niet snel weer een echo en zie niet echt het nu om dan nog 3 weken te wachten. Oh en die trek/honger heb ik vandaag ook, heb al bizar veel gegeten. Maak mij niet zo druk over het aankomen, vorige keer woog ik een half jaar na de bevalling 10 kg. minder dan voor de zwangerschap.

18. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

Jul 16, 2010
    2,196
    0
    36
    Female
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    Hahahaha ja t viel me op 😂😂😂 was je moe toen je het typte :p
    De seabands geven wat verlichting maar niet optimaal hoor. Dus nu weer 2x gemberpilletjes. Probeer de emesafene zo veel mogelijk uit te stellen.

Wij vertellen t onze dochter as zaterdag en zondag tegen de schoonfamilie. Ik kan echt niet meer wachten en wil haar vertellen dat ze een broertje of zusje krijgt. Wel ga ik d'r zeggen dat ze nog niets op school mag zeggen, maar denk dat dat wel goed komt. Als wij de 9.3 echo hebben dan heeft ze vakantie en mag ze mee :). Hoop dat alles goed is hihi.

Oh dat is netjes zoveel afvallen. Ik was die 25 kilo van de vorige keer ook zo kwijt,maar wil t toch niet zover laten komen.

19. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

May 30, 2016
    1,124
    4
    38
    Female
    Nee was niet moe maar typte op mijn telefoon en dat gaat zo slecht altijd. Wat spannend dat jullie het al gaan vertellen, super leuk! Ik weet niet of mijn dochter haar mond kan houden als ik dat zou vragen, al boeien baby's haar echt niet. Snap dat het steeds lastiger wordt om je mond te houden, dat heb ik ook wel. Volgens mij pikt ze soms ook wel wat dingen op tijdens gesprekken tussen mijn man en mij.
    Ik twijfel nog steeds een beetje of ik haar meeneem naar de echo. Mijn man gaat mee en anders moeten we oppas regelen met een smoes.

Wel fijn dat je alle zw kilo's erna weer kwijt was. Maar ik was te veel afgevallen. Woog voor de zwangerschap 68, tijdens 78 en een paar maanden erna net geen 60. Was echt mager, mijn gezicht zag er niet uit en mijn broeken zakten van mijn kont.

20. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

Jul 16, 2010
    2,196
    0
    36
    Female
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant

Vandaag gaan we het aan onze schoonfamilie vertellen. Ben benieuwd of M, zich aan het plan houd hihi. Maar dr mond houd ze wel, want gisteren kwam mijn moeder langs en die zegt tegen M. heb jij iets te vertellen. Dus mn dochter kijkt me aan zo van mag ik iets vertellen hihi. Ze weet nu ook dat ze het nog niet op school en tegen de juffrouw mag vertellen. Ze moet nog een weekje en dan heeft ze herfstvakantie.

Heb je al besloten of je haar mee neemt naar de echo?

Wooo wat ben je veel afgevallen zeg! Gaf je borstvoeding?
    Ik ben 174cm en toen ik zwanger was van de eerste begonnen op 65 kilo en uiteindelijk dus 85 kiloi. Daarna al gauw weer terug naar mn oude gewicht, en zelfs nog lager.

Nu ben ik begonnen met een gewicht van 66,5, dus ben benieuwd hoe het deze zwangerschap gaat lopen :)

Hoe is het verder? Ik merk dat ik niet zo goed in het andere groepje mee kom, dus ik stuur hier af en toe wel een berichtje :p verder ook nog 2 fb groepen waar ik actief ben, dus wordt een beetje teveel van t goeie haha

Share This Page