@lilo Oh wat spannend dan zitten we ook nog in dezelfde 'ronde'. Ik hoop dat het meteen raak is Hier zal het ook echt een schok zijn, inderdaad niemand verwacht het meer. Heb het er laatst nog wel met wat vriendinnen over gehad, maar dan juist waarom er geen 2e zou komen. Jij bent nog wel een paar jaar jonger zag ik, dat scheelt ook weer.
Ja dat hoop ik ook! Daarom is de druk net wat groter .. hoe langer het duurt, hoe groter het leeftijdverschil. Bij mijn eerste zwangerschap was ik in ronde 2 zwanger. Maar toen was ik 6 jaar jonger, dus dat scheelt echt veel. Als ik de vraag nu krijg "en nog een tweede", dan zal ik eerder zeggen "wie weet" hahaha Wat is jouw leeftijd als ik vragen mag? Ik ben 28, dus qua leeftijd is een baby natuurlijk helemaal niet gek. Maar wel als je met een kleuter en een baby loopt natuurlijk. Maar goed, het is zo en we kunnen het niet meer veranderen. Had gehoopt dat ik het gevoel veel eerder had gehad, maar dat was gewoon niet zo. En ik wilde absoluut geen 2e nemen omdat ik het voor mijn dochter zo zielig vind.
@lilo88 Ik was bij mijn dochter 28 en wordt eind van dit jaar 34, mijn man is 9 jaar ouder dus voor de tweede vind ik mijzelf en hem wel al oud. Ik had een soort van grens van 30 maarja ik voel mij nog steeds 28 haha. Bij mijn dochter was het de eerste ronde raak, voor haar heb ik een miskraam gehad (12 wk.) en toen duurde het 6 maanden voor ik zwanger was. Ik temperatuur nu wel zodat ik weet wanneer mijn eisprong is en we er echt gericht voor kunnen gaan. Dat laatste had ik ook, ik riep altijd het hardste dat een kind alleen helemaal niet zielig is. Maar uiteindelijk vind ik het toch prettiger dat ze 'nog iemand heeft' later. Ook omdat er (nog) geen nichtjes en neefjes zijn. Mijn man heeft een zusje van 11 jaar jonger en heeft zichzelf wel lang als enig kind beschouwd. Want als jongetje van 11 zit je echt niet op een baby zusje te wachten. Zij hebben op zich een goede band maar zijn ouders en zusje zijn terug naar Z-Amerika gegaan toen zij 12 was.
Haha daar gaat het om he leeftijd is maar een getal! Ook al zo snel raak. Wel rot van je miskraam zeg! Zeker met 12 weken!! Het is zeker fijn om te weten dat je kind er niet helemaal alleen voor staat. En het zal zwaar worden een tweede, maar durf het nog wel een keer aan hahaha. Beetje zonde alleen om alles opnieuw aan te schaffen . Maar ik was er zo zeker van. Gek he hoe je dan in een keer kunt omslaan
@lilo88 Ik denk niet dat het heel zwaar zal vinden, meer mijn 'beperking' qua vrijheid. Het weer zo op moeten letten tegenover dat mijn dochter nu zo zelfstandig aan het worden is. Zij was een erg makkelijke baby en nog steeds. Geen extreme peuterpubertijd, maakt super makkelijk contact en vriendjes. Vindt veel dingen prima en het gaat goed op school. Bij de miskraam bleek op de echo dat het geen kans van leven had. Natuurlijk vond ik het erg maar het was de natuur dus ben ik er niet erg van streek van geweest. En qua spullen, daar baal ik nog het meeste van. We hebben echt veel weg gegeven en verkocht. Alleen de wandelwagen is er nog. Gelukkig heb ik veel vrienden om mij waarbij de jongste nu tussen de 1 en 4 zijn dus we kunnen vast een hoop spullen leven en anders is daar altijd nog Marktplaats Weet jouw dochter dat jullie en een kindje bij willen? Ik versprak mij vanavond bijna over de kinderwagen haha. Zij vroeg 'Wie gaat daar in liggen dan?". Ik zei maar iets van 'jouw pop'. Toen barstte mijn man in lachen uit en vroeg ze weer waarom dat was. Ik vertel haar nog niets, pas rond de 12 weken als alles goed is. (Ik praat nu wel alsof het allemaal hoppa gedaan zal zijn maar dat moet nog maar blijken natuurlijk)
Dat zal zeker weer even wennen zijn. Wij hebben nu ook veel vrijheid, en kunnen onze dochter overal mee naar toe nemen en op bed leggen. Dat zal straks weer even omschakelen worden. Maar we hebben er wel weer zin in. Wij hebben echt alles verkocht incl wandelwagen. Zoo zonde. Maar gelukkig ook een aantal vrienden die niet meer voor een 3e gaan, waar we hopelijk het een en ander van kunnen overnemen. Onze dochter weet wel dat ze ooit een broertje of zusje krijgt. Ze beseft ook heel goed dat het nog heeeeeel veel nachtjes duurt. Als ik zwanger ben, dan vertellen wij het haar ook pas na 3 maanden. Ze vind het wel heel leuk!! Nu maar hopen dat het snel raak is maar dat hebben we niet in de hand helaas. Voor mij is het grote wachten begonnen hahaha. Over een dikke week heb ik antwoord. Jij mag over een paar dagen aan de klus hihi.
Leuk dat er meerdere dames zijn met een wat groter leeftijdsverschil tussen de kindjes. Volgens mij zit er gemiddeld iets van 2 jr tussen denk ik? Hier volgende week de vruchtbare dagen maar we zijn alvast aan het klussen
@lilo88 Oeh spannend zeg nog maar een week Wij gaan dit weekend een weekendje weg met mijn familie en onze dochter slaapt 2 nachten bij ons op de kamer. Precies als we aan 'de slag' moeten haha.
Heerlijk een weekendje weg Ik ben ook aan het kijken, wil er echt even tussenuit! Beetje lastig dat jullie dochter op de kamer slaapt hahaha. Is het een vaste slaper?
@lilo88 Ja gezellig met de hele (kleine) familie haha. Ze slaapt als een roos dus het komt vast goed. En anders vraag ik of ze een nachtje bij opa&oma op de slaapkamer mag, onder het mom dat ze dat zo leuk vindt hebben jullie van de zomer nog plannen om weg te gaan?
Je bedoelt gemiddeld bij andere stellen? Hier dus niet helaas. Onze vruchtbare dagen zitten een beetje op dezelfde dagen
Oooh kijk, dat is zeker een goed excuus Wij blijven deze zomer thuis, omdat wij aan het einde van het jaar met de hele familie naar de Canarische eilanden gaan . Vond het een beetje dubbel op anders. Maar misschien wel een weekendje weg Jullie nog vakantieplannen?
@lilo88 Ooh wat klinkt dat heerlijk. Een weekendje weg is ook leuk. Wij gaan 2-3 weken camperen in Luxemburg. En een paar dagtripjes naar pretparken, strand e.d. We willen binnenkort weer naar de schoonfamilie in Chili en dat kost een berg geld helaas.
Leuk kamperen! Wij hebben 2 jaar terug ook een een grote familie tent gekocht met alles erop en eraan Misschien dat we daarmee nog een weekje weggaan, maar dat zien we dan wel!
Ja ik heb echt het gevoel dat ik zwanger ben .. en moet me daarom inhouden om morgen niet te testen Ik ben een beetje bang dat mijn lichaam mn geest voor de gek houdt. De eerste week na de eisprong is goed te doen qua wachten, maar deze laatste dagen zijn echt spannend. Ik ken mezelf te goed, en denk dat mijn nieuwsgierigheid morgenvroeg de overhand krijgt .. dan kan de test wit zijn en weet ik nog niets, of een vaag streepje en weer in stress tot mn nod haha. En ik zei nog zo dat ik wilde wachten tot mn nod of zelfs later. Daar kom ik nu al weer van terug hihi. En jij? Hoe heb je dat bij je eerste zwangerschap gedaan? Ik heb het toen uitgehouden tot 2 dagen voor NOD
@lilo88 Wat spannend, waarom denk je het? Zijn er aanwijzingen? Misschien toch nog slim om een paar dagen te wachten. Ik was er ook steeds mee bezig maar temperatuurde toen en toen mijn temp. hoog bleef na mijn nod wist ik bijna zeker dat het raak was. Ik had wat krampjes, een paar dagen een beetje bruin bloed (v/d innesteling). Drie dagen erna heb ik getest en dat was een knal streep. Ik weet de lengte van mijn cyclus nu alleen helaas niet. Afgelopen maand was 33 dagen. Sinds een maand of 4 slik ik geen pil meer omdat ik er in de stop week heel veel hoofdpijn van kreeg. Ik heb mijn cyclus lengte toen niet bijgehouden omdat we toch geen 2e wilden, maar sinds 2 weken er dus wel voor gaan. Ik kan terug vinden dat ik toen een cyclus van 24 en 33 dagen had, dus veel schiet ik er daar mee op haha
Haha ik heb me niet in kunnen houden. Maar is wel goed geweest . M'n test was wit en dat was ook wel een beetje te verwachten 4 dagen voor de vermoedelijke nod haha. Maar heb nu wel meer rust en ineens zijn dan m'n kwaaltjes een stuk minder. Wel een goeie om te gaan temperaturen! Ga ik toch maar proberen 2e ronde. zal een stuk goedkoper zijn hihi. Doe je dat iedere ochtend op hetzelfde tijdstip?
@lilo88 Oh jammer maar wie weet. T is nog aan de vroege kant inderdaad. Ga je nu gewoon je nod afwachten? Ik temperatuur iedere ochtend als ik wakker wordt en zet dat in een app. Daar kan je ook andere notities e.d. bij zetten. Fertility friend heet het, super handig.